Pfff ik moet even mijn hard luchten. Ik lees dus Ria Blom regelmaat en inbakeren, doe wel de regelmaat maar niet het inbakeren. Net had ik mijn moeder aan de telefoon en ik zei dat ik boodschappen van appie heijn thuis heb laten bezorgen (ze hebben hele goede aanbiedingen deze week 2 halen 1 betalen en met kinderwagen/kind/maxicosi en boodschappentas is dat een beetje te zwaar) en toen vroeg ze of ik nog naar buiten ging vandaag en ik zei nee, ze vroeg hoezo niet, ik zei heb geen zin en ga leren. Toen zei ze dat ik teveel naar het boekje leef en dat ik dingen moet ondernemen. Nu denkt ze dat ik depressief ben :S. Ik word er zo moe van mezelf elke keer te moeten bewijzen. Ik heb op mijn 12de t/m 15de anorexia gehad en als ik dus op visite ergens ben en ik zeg ik heb net gegeten of ik heb geen trek ofzo, gelijk alle oren gespitst en word ik dag/nacht in de gaten gehouden of ik niet een terugval heb...Oke ik dwaal af waar het omgaat is dat ik dus alleenstaande moeder ben en studeer. Alle andere moeders die ik ken (vriendinnen) zijn samen en zijn alweer aan het werk. Ik heb geen geld om elke dag iets te gaan doen en verder zijn er geen mensen die in mijn situatie zitten die ik ken (daarom ben ik super blij met 12 september). Alle andere vriendinnen zonder kinderen werken gewoon fulltime en dat is wat je "normaal" gezien ook doet met je 25e. Ik moet mezelf dan elke keer weer bewijzen dat ik geen depressie heb. Maar om niet nog verder af te dwalen is mijn vraag: jullie zitten beetje in zelfde situatie als ik, studerend, alleenstaande moeder, weinig geld. Wat doen jullie dan de hele dag en elke dag? Want ik zou wel naar het zwembad willen hoor, maar zo gezellig in me "eentje"is dat nou ook weer niet + het kost geld + ik geef bv en heb geen zin dat het hele zwembad gezellig naar mij gaat zitten koekeloeren. Ik heb echt niet te klagen hoor, want ik geniet zo veel van mijn kindje en zou het voor geen goud willen missen, maar ik wist gewoon van te voren dat het zo zou zijn en zeker het 1e jaar, omdat ze dan nog zo klein en afhankelijk zijn. En ik kan wel elke dag met de kinderwagen buiten gaan wandelen...dat is ook wel leuk, maar niet elke dag hahaha... Hoor het wel, Liefs
Ik werk wel 32 uur per week, maar op mijn vrije dagen zorg ik wel dat ik naar buiten ga. Ook ik ben alleenstaande moeder. Ik heb 1 vriendin met 2 kinderen en die heeft ook gewoon haar man mijn andere vriendinnen hebben geen kinderen (1 op komst, dat wel...) Maar ik spreek met mijn vriendinnen af, of ga met mijn moeder winkelen. Eerst was ik ook niet zo happig om alleen er op uit te gaan, maar toen het laatst een keer mooi weer was en ik met een vriendin naar het strand zou gaan en ze afbelde, ben ik wel alleen gegaan (met mijn dochter uiteraard...) Ja, met een vriendin erbij is veel gezelliger, maar goed ik heb mij prima vermaakt! Is er geen kinderboederij in de buurt? (niet dat die kleine daar al wat aan heeft, maar toch...) Ik kan zelf slecht tegen de hele dag binnen zitten, maar wat je zegt, meeste dingen kosten toch wel geld...
Hallo ik snap je situatie wel. Ik ben dus ook in zwangerschap verlaten en was de eerste maanden behoorlijk daardoor van slag (ex is met 6 mnd weggegaan). Eenmaal bevallen ben je zoekende met je kind, omgang met je ex (in mijn geval toen nog van alles geprobeerd m.b.t. contact) enz. Ik ging er ook niet elke keer op uit hoor Sprak inderdaad wel af met mijn zus of vriendin of even naar mijn ouders of zo maar zeker de eerste 2 maanden bleef het daar wel bij. Toen met 10 weken weer aan het werk gegaan. Ik werk dus wel 4 dagen. en toen dat weer beetje op de rails was ging ik wat vaker in de weekenden weer even iemand opzoeken. maar kwam heus niet elke dag buiten (ja, oké dan fietsen naar opvang en werk) of ging elke keer wat doen hoor. mensen vragen dan idd wel eens (in begin regelmatig) of alles nog wel goed gaat zo alleen met je kind enz enz. tja is uit bezorgdheid en zou ook wel vreemd zijn als ze dat niet doen maar is idd niet altijd even leuk om te horen. maar afijn ik dwaal ook beetje af geloof ik wat ik dus doe... 4 dagen werken en op de vrije dagen naast het huishouden en de boodschappen gewoon lekker bezig zijn met de kleine, de administratie en dus soms iemand opzoeken. verder hier op de computer (houd ook een site bij voor de kleine). k neem aan dat jij ook wel dingen onderneemt maar idd niet elke dag nu is jouw situatie wel anders doordat je niet werkt, maar studie kost ook hoop tijd he. goed dat je daarmee doorgaat trouwens o ja ook leuk inderdaad: - gewoon naar kinderboerderij ofzo - soms eens afspreken met vriendinnen - en hier lekker rondkijken haha enne misschien helpt het als je gewoon je moeder eens bij je uitnodigt en het bespreekbaar maakt. Zo van luister ik ben alleen met de kleine maar ben niet ongelukkig. ik red me wel... heb de zorg voor hem, mijn studie en doe de dingen gewoon op mijn manier zoals ik ze prettig vind enne trouwens... de 1e maanden ben je toch nog zoekende dus wat maakt het uit als je al dingen volgens een boekje zou doen.... als het je helpt ik heb gemerkt dat ik juist door te noemen van jongens ik doe het zo op mijn manier mensen me sterk vonden en er meer afstand van konden gaan nemen. het stelt hen ook gerust. succes ermee he... enne gewoon lekker je eigen ding doen en eigen gang gaan hoor
Hoi, Bedankt voor jullie reactie. Mijn moeder komt morgen, omdat ze dus met me wil praten. Wat ik doe ongeveer per dag/week, heb zeker 1x per week visite en ga zeker 1x per week naar de winkels, niet voor boodschappen maar gewoon voor andere dingetjes op het winkelcentrum hier. En ik probeer voor de hele week in 1x boodschappen te halen, soms laat ik het bezorgen (of ik er nu heen moet rijden met de auto of zij komen het brengen kost net zo duur) of mijn vader (woont hier om de hoek) haalt wel is wat voor me. Mijn moeder woont in Utrecht dat is 45 min heen en 45 min terug rijden, zij en haar vriend werken fulltime en kan ik ook niet elke week naar toe of zij naar mij (logisch ze willen ook genieten van elkaar) dat geldt net zo goed voor mijn zusje die woont met haar vriend samen (bij mij om de hoek), maar hij werkt meestal snachts en zij overdags fulltime, maar ik eet in ieder geval 1x per week met haar samen, dus dat is al wat. Verder als Dano af en toe zijn huiluurtje heeft ga ik met hem wandelen buiten. Verder ben ik aan het studeren (heb 31 aug examen) of lekker op dit forum aan het neuzen of lezen. En natuurlijk het huishouden moet gedaan worden, wassen, strijken enz. en dan overige uurtjes ben ik met hem bezig, echt ik verveel me geen seconden en de tijd vliegt om, het gaat naar mijn idee gewoon echt veel te snel allemaal die dagen poeh. Hebben jullie dat niet? Ik heb dan ook bewust gekozen voor een opleiding die ik thuis kan doen (1xper week naar school dan) zodat hij niet naar het kdv hoeft of ik moet gaan werken. Ik had hier laatst ook woorden over met mijn zusje, want ik zei dat ik moe was en toen zei ze, van wat??? Moest ik helemaal uit gaan leggen van wat ik moe was en toen begreep ze het pas, dus morgen is mijn moeder aan de beurt, die zei ook al vandaag dat ik de hele dag niets doe! Pfff ik kom uren tekort per dag... Maar hier waar ik woon is er geen kinderboerderij en inderdaad zoals je zegt, alles wat je een beetje wilt ondernemen kost geld. Nou ja...ik zal het morgen wel horen van mams8)
Wat mamavanzoon al zegt, het is in het begin even zoeken naar een ritme. Bij mij heeft dat best lang geduurd in combinatie van werk en die kleine! Ik zit daar denk ik zo'n maand of 2 echt pas in, dat ik ook mijn energie over houdt voor andere dingen! Voor die tijd was het ook 'zoeken' en was ik ook best vermoeid! Het is toch pittig om het alleen te moeten doen! Geef goed aan je moeder aan waar je mee bezig bent, het is natuurlijk heel lief dat ze zich zorgen maakt, maar lijkt me ook wel lastig!
Ik herken mij wel enigzins in je verhaal .. ik ben ook alleenstaand studeer ook nog en op dit moment loop ik stage maar daarvoor heb ik 1.5 jaar gewerkt nadat mijn dochtertje geboren was .. ik merk wel dat mijn leventje heel beperkt is geworden nu ik mijn dochtertje heb .. Doordat ik idd weinig geld heb heb ik ook geen geld om bijv. een oppas te betalen en kan ik dus ook vaak niet weg sávonds dus veel vriendinnen die overdag werken en sávonds wat gaan doen hebben afgehaakt .. en overdag probeer ik als ik vrij heb wel van alles te gaan doen met haar kinderboerderij zwemmen enz .. ik begrijp ook niet waar andere alleenstaande moeders die kerels vandaan plukken want op deze manier ben ik op mijn 50 ste nog alleen
Hoi, Ik had mijn zusje en 2 vriendinnen (zonder kids) een sms gestuurd of ze het leuk vonden vanavond even langs te komen, maar geen reactie :s toen ben ik maar een half uurtje buiten gaan wandelen met mijn zoontje, was wel erg lekker hoor, heerlijk weer ook...mag van mij zo blijven
Vraag ik mij ook wel eens af! Ik heb daar 1. geen tijd voor en 2. waar kom ik ze tegen dan? De kinderboederij!?
Is ook wel jammer idd dat ze dan niet reageren! Ik merk idd ook wel dat de 'relaties' tussen mij en vriendinnen wel veranderd is. Ik heb daar heel erg aan moeten wennen, maar ik probeer mij er maar niet zo druk meer over te maken! Er is idd toch wel onbegrip. Ik ga nu niet meer s'avonds zoveel op sleeptouw met zo'n ukkie. Toen ze nog jonger was dan 3 maanden deed ik dat wel, maar het zit er nu gewoon niet in. En ja, ik ben afhankelijk van mijn dochter haar slaapjes en dat is blijkbaar voor vriendinnen dan ook weer niet voor te stellen op een of andere manier!
Dat is ook niet leuk , hadden op zn minst even wat terug kunnen sturen ... maar buiten wandelen is inderdaad heerlijk en even lekker een ijsje eten samen onderweg .. ik heb het geluk dat ik een heel goed contact heb met mijn zusje en die heeft ook een kindje dus daar trek ik veel mee op ..
Jaa of tussen de prei en de uien in de supermarkt Ik heb ook alleen maar altijd vriendjes leren kennen met uitgaan , maar aangezien ik dit niet meer doe ( hoogstens 1 keer in de 4 maanden ) gaat dat ook niet meer op ... Heb ook af en toe echt het gevoel dat ik alleen overblijf
Hoi, Tja, ik vraag mij ook af waar iedereen die leuke mannen vandaan haalt, want ik kom ze ook niet tegen! Ik heb wel is een keer op relatieplanet gekeken, maar dat werd er ook niet beter op Mannen denken natuurlijk ook al snel als je met je kindje buiten loopt dat manlief aan het werk is ofzo Moet denk ik een button op "beschikbaar" (maar niet voor 1 nacht) Ja beetje jammer inderdaad dat ze niets hebben laten horen, maar ja...Volgens mij ligt dat niet aan het feit dat je nu kinderen hebt of niet, ik merk het steeds vaker dat mensen zo zijn. Van 1 vriendin die 1 week eerder bevallen is dan ik hoor ik al weken dat ze langskomt (welk jaar weet ik niet) en dat geldt ook voor een vriendin die nog geen kinderen heeft die roept het ook al weken. Denk dat ik in het vervolg maar vraag in welk jaar Of ze laten helemaal niets horen of...deze vind ik wel erg leuk. Ik kreeg laatst een sms met de tekst "ik wil even laten weten dat ik gister niet kon" goh duidelijk, dat had ik nog niet in de gaten Met mijn zusje heb ik (normaal gezien) ook erg goed contact, ze is dol op haar neefje, maar vandaag is haar cavia (soort van kindje voor haar) ingeslapen (ik had haar maar even gebeld, waarom ik niets hoorde), dr hoofd stond er niet naar (logisch). Ik vraag wel is aan stelletjes waar ze elkaar hebben leren kennen. Zo heeft een vriendin van mij haar vriend leren kennen op een verjaardag van iemand anders. Mijn moeder via relatieplanet, vandaar dat ik een kijkje deed, maar ik ben denk ik te kieskeurig en van enkel een foto kan je weinig zeggen. En mannen die in hun profiel hebben staan: romantisch (uhuh) prater (uhuh) en ga zo maar door (die zeggen gewoon wat vrouwen willen horen).
Ik krijg ook altijd te horen dat ik te kieskeurig ben maar ik heb wel zoiets van ik moet er op vooruit gaan niet op achteruit zeg maar ... het moet wel iets toevoegen
Whaa herkenbaar zeg! Hier ook een alleenstaande moeder... alleen werk ik 20 uur per week en voor de rest ben ik eigenlijk áltijd weg... altijd met mn kleine man smiddags erop uit.. naar de stad ofzo met mijn moeder, beetje rond lopen, hapje eten.. heerlijk! En savonds ga ik standaard met hem wandelen/fietsen of het moet zo'n rotweer zijn dat het niet gaat... dan ga ik vaak samen met m naar een vriendin ofzo... maar ik merk ook heel sterk dat ik veel ;;vrienden'' verlies nu... ach ik kan er niet mee zitten eigenlijk!! En over die mannen... tsja... ik zou niet weten waar ik ze inderdaad zou moeten vinden hahaha ik ga ook nauwelijks op stap (nu in 9mnd 2x, waarvan 1x een beyonce concert haha) dus ja... ach dat komt ook allemaal wel weer! Relatieplanet zou ik dan weer niet zo snel kijken, volgens mij staan daar veeeeeeeel creeps op!
Hai winny, Waar bemoeien ze zich mee? Ik bedoel lief van ze dat ze t beste met je voor hebben, maar de manier waarop ben ik het niet mee eens. Ipv je te steunen, aangezien het echt niet makkelijk is zon klein ventje, studeren en alleen zijn! twijfelen ze aan je en vinden ze dat je meer moet ondernemen? Ik ben ook alleenstaand, woon tijdelijk bij mijn vader, dus is er hier vaak wel iemand die Collin even van mij over kan nemen zodat ik wat kan doen. Maar ik zit toch vaak thuis. Of ga even wandelen, moet er zeker wel 3 keer uit omdat ik een hond heb. Of even naar t winkelcentrum. Maar t geld groeit hier ook niet op mijn rug. Dus dat is vaak meer een even kijken naar dingen die ik niet kan betalen dan echt shoppen, dus echt leuk kan ik t niet noemen! Ik heb 1 goeie vriendin, die komt regelmatig langs, of ik ga daarheen, heb gelukkig een auto dus dat scheelt. En mijn familie maakt veel tijd voor mij en mijn zoontje vrij. Zo komt mijn moeder bijna elke dag langs, om te wandelen of te lunchen samen. En mijn zusje ook regelmatig om even wat te doen samen. Ik hoef hier ook niet om te vragen. Maar winny, ik zie dat je in capelle ad ijssel woont. Ik zit regelmatig in Rotterdam.. mocht je keertje zin hebben om wat af te spreken, schroom niet! kom ik gewoon langs en gaan we wat leuks doen! laat je niet gek maken meid! Je familie bedoelt het vast goed, alleen hun aanpak is niet helemaal de juiste, probeer dat ze duidelijk te maken. En over de mannen, tja.. geen idee.. ik ben "bezig met een man" maar dit is een ex van mij, waarmee het vlak voor ik zwanger raakte uit was gegaan. Dus is niet helemaal eerlijk hihi liefs laura
Relatieplanet zou ik ook niet zo snel kijken! Ik ben ook kieskeurig, maar nu nog meer nu ik een dochter heb! Ik bedoel hij moet niet alleen goed voor mij zijn, maar ook heel goed voor mijn dochter. En ik moet van een man nu gewoon zeker weten dat hij voor mij en dochter gaat en niet dat het gewoon iets leuks voor even is... Want iets leuk voor even, tsja daar heb ik ook geen behoefte aan! Dan moet die man ook nog bestendig zijn tegen mijn 'psycho' ex. Die zo nu en dan om de hoek komt kijken! (niet voor mijn dochter, maar meer voor mij...) Dus ja, lastig! Uitgaan doe ik idd ook niet. Ben sinds de komst van mijn dochter 1 keer naar een festival gegaan!
Goedenmorgen dames, Bedankt voor al jullie reacties. Ja ik ben ook veel te kieskeurig, ik vind ook dat het serieus moet zijn, voor mij en voor mijn zoontje, aangezien hij zijn vader niet kent en waarschijnlijk nooit zal leren kennen, wil ik zeker dat er een goede man in mijn leven komt, maar ik wil niet dat hij dan denkt dat, mocht ik OOIT een nieuwe vriend krijgen, dat dat zijn vader is, maar wel dat hij zich als een vader gedraagt, want uiteindelijk zal ik toch een keer de waarheid moeten vertellen aan mijn zoontje. Dat van relatieplante, ik heb enkel gekeken, heb me niet aangemeld ofzo, moet je voor betalen, net of je naar de hoeren gaat, mannen kijken voor een euro Maar ik had het al erg snel gezien...enge mannetjes met rare teksten, maar het was leuk om het een keer gezien te hebben, weet ik ook weer dat ik het daar niet te vinden is. Uitgaan doe ik al 2 a 3 jaar niet meer (bedoel discotheek) en wel is naar cafe of bioscoop geweest, maar daar bleef het bij. Kuidebokibi: ja ik vind ook dat je gelijk hebt, zo dacht ik er zelf ook over, want op die manier raak ik aan het twijfelen, terwijl ik me gewoon goed voel bij de situatie van hoe we leven. Mijn moeder komt als het goed is na haar werk vandaag hierheen om met me te praten en zal ik het proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Ai met je ex...En bedankt voor het voorstel, zal ik zeker is doen, bespreken we dan wel even verder op 12 september Lola: ja hebt gelijk. Van mijn ex zal ik geen last hebben (nou ja niet zo snel dan) want hij woont in Frankrijk, is een fransman. Vandaag ga ik naar de markt lopen met mijn kleintje... En jullie? Werkse voor degenen die moeten werken
Ik doe ook best veel hoor! Ik woon momenteel ook nog bij mijn ouders in en heb nog zwangerschapsverlof, maar ga half september weer studeren (yes!), dus dan zal het een drukke boel worden. En de mannen; tja, ik heb mezelf echt voorgenomen toen ik zwanger was, dat ik later niet een moeder wordt die constant dates heeft via internet. Ik heb dit ooit een keer gezien bij een vriendin van mij en die moeder had steeds van die rare figuren over de vloer. Bovendien heb ik momenteel niet zo erg de behoefte aan een relatie.. Wel het fysieke, maar ik heb gelukkig iemand die ik af en toe kan bellen hahaha . Ik denk altijd maar dat de ware vanzelf op je pad komt, ik hoef in ieder geval nooit meer zo iemand als mijn ex en blijf ik liever vrijgezel (voorlopig)
Leuke mannen vind je op internet! Je moet welliswaar 600 nare mannetjes (en dat is echt niet overdreven) wegwerken voor er 1 leuke tussen zit, maar goed
ik ben geen alleenstaande moeder (al denk ik er soms wel over na om dat te worden ),maar ik heb er voor gekozen om niet te werken en thuis te blijven voor mijn kind. vooral omdat ik geen ouders/schoonouders heb die op willen passen en ik mn kind liever niet naar het kdv breng. wij moeten leven van 1 inkomen en ik heb 100 euro per week om te besteden aan boodschappen/benzine/luiers etc. en heb dus geen geld om leuke dingen te doen. al onze vrienden hebben geen kinderen,studeren en werken en doen dus wel leuke dingen. zij vragen dikwijls of ik mee ga shoppen/terrasje pakken etc.etc. maar ik moet vaak nee zeggen omdat ik er gewoon geen geld voor heb. ik herken het zeker dat men denkt dat ik zielig ben of niet lekker in mn vel zit omdat ik nooit iets onderneem. Maar ik heb dan zoiets van jouw tijd komt nog wel,straks als jullie kinderen hebben komen jullie daar wel op terug. goed,wat ik dus doe de hele dag....beetje fietsen,kinderboerderij,speeltuin,huis opruimen,bij vrienden op de koffie,vaak langs mn moeder,thuis in de zandbak met mn zoontje spelen. Ik zou het een beetje loslaten als ik jou was,wat iedereen ook denkt jij weet het beste hoe het met jou gaat.