Ik hoor overal dat boekjes over het naar de wc gaan goed helpen bij het zindelijk maken van je kind. Nu wil ik dus ook een boekje halen want mijn zoon toont geen enkele interesse voor het potje. Maar nu, welk boekje raden jullie mij aan? Ik kan van mijn stiefmoeder het boekje: 'Karel op de wc' lenen en zelf had ik het boekje: 'De dag dat ik...op de wc plaste' in gedachten. Maar heb al gezien dat ze dat boekje niet in de winkel hebben liggen hier dus dan moet ik m bestellen. tips tips tips
Mag ik eens in je luier kijken? Mag ik eens in je luier kijken? - Guido van Genechten - prentenboek en Het grote billenboek. Beide van Guido van Genechten.
Hier is poepie het drolletje nog steeds populair. Gaat niet over zindelijk worden maar wel over poep *grin*
Ik heb "hoera, ik krijg een potje" bij www.bol.com besteld en bij de bieb heb ik "Luiereend en potjeknor" geleend. Op bol.com kun je veel boekjes m.b.t. zindelijkheid vinden.
Ja, luiereend en potje knor werd hier in die tijd verslonden. Ben je lid van een bibliotheek, daar hebben ze ook een flinke stapel met dit onderwerp. Als je een boekje langer wilt hebben gewoon verlengen, scheelt weer de aanschaf van een boekje
denk dat ik er maar heel even mee wacht. potje vond hij vreselijk dus heb vandaag toilet verkleiner gekocht maar ook dit was gillen en huilen... hijs er duidelijk nog niet klaar voor
Wij hebben voor het zindelijk maken een beloninssysteem gebruikt en daar zit ook een boekje bij ter voorbereiding. Deze kun je krijgen bij : DooBuddies | Beloningssysteem voor kinderen Heeft bij ons super gewerkt, ze was binnen 1 week uit de luier (overdag dan ) Wij gaan het nu doen voor de speen.
Nou meiden, mijn zoon wilde vandaag uit zichzelf 6x op de wc zitten!! Samen met zijn boekje. Ik liet t hem zien en hij rende naar de wc en klom erop. Hij heeft uurtje zonder luier gelopen met broekje. 7de keer dat ie op wc zat weer geen plasje en op t moment dat ie eraf stapt en ik zn kleding weer wil aan doen, plast ie op de grond. Na zn dutje hopen dat ie er weer op wil en dan een plasje ERIN doet boekje werkt dus echt! Heb m ook filmpjes laten zien van andere kindjes op het potje, werkt heel goed
Haha, nou dames. Hier had ik nog het boekje van Waar is mijn potje, van Tony Ross. Gister ben ik het voor gaan lezen en ze vindt het geweldig gewoon. Gister voor het eerst na het eten op het potje gezet en nog een keer het boekje voorgelezen. Tijdens het lezen gebeurde het: een grote plas op het potje. Helemaal trots natuurlijk. Later op de dag nog twee keer(voorlezen en plassen). Joepie! Later stond ze in haar keukentje. Toen zei ze 'mama, plassen'. Maar toen ze op het potje zat, kwam het niet. Ze speelde weer verder en na een minuut een plasje op de grond. Haha! Wat ik leuk vind aan dit boekje is dat er een ongelukje aan het eind van het boekje gebeurd en dat mag ook zeg maar! Het is een leuk en grappig boekje. We hebben ook het boekje van Liselotje op het potje. Is ook heel grappig, want haar vader de koning probeert het ook maar hij kan het niet. Ons dametje moest hier heel erg om lachen. Succes allemaal!