Bijdehand, niet luisteren, niet slapen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jaimy en remco, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden ik moet het even kwijt want wordt er helemaal gek van de laatste tijd. Wij hebben twee kids Lorenzo (2jaar en 8 maanden) en Jayden( 7 maanden). Nu gaat het om het volgende. Ik vindt lorenzo zijn leefdtijd een hele moeilijke tijd en weet er niet meer mee om te gaan. Lorenzo Kan heel erg netjes zijn van Dank u wel. Ja mama Nee papa. Maar het is al best een hele tijd zo dat iej zo ongeloolfelijk bijdehand is als ik Bijv zeg ik Lorenzo Stoppen niet gooie. je luisterd naar mama. NEEE IK LUISTER NIET NAAR MAMA JIJ STOPPEN. Van de week ben ik aan het koken, en had lorenzo al 4 keer normaal gewaarschuuwd dat iej niet aan de computer mag komen. Bij de 5de keer zij ik het bozer van LORENZO ophouden nu dat is van papa en mama daar blijf je vanaf klaar. NEEE JIJ KOOKEN IK COMPUTER GA NAAR DE KEUKEN. PARDON???? het is laaste tijd niet normaal meer. En met slapen het zelfde liedje. ELke avond Bijna altijd gewoon naar bed hij slaapt in een juniorbedje. en altijd rondt 1 a 2a 3 uur wordt iej altijd altijd maar echt altijd elke nacht wakker dan wil die naar boven bij ons in het camping bed. maar vanacht was het echt bal. werd wakker rondt 2e nouh naar camping bed toe, en na een 15 min nee ik wil beneden slapen. Nouh ik hem weer naar zijn eigen bed gebracht na een kwartier mama ik bij jou slapen ik nee lorenzo is nu klaar je slaapt in je eigen bed . noujh gillen gillen schreeuwen jayden dus ook weer wakker. Toen naar boven tog even bij ons in bed genomen papa nee ik in camping bed slapen. nouh terug naar camping bed daar weer gillen dat iej naar beneden wou. JA DAG LORENZO JE GAAT NU SLAPEN HET IS KLAAR NU. een uur laten gilen brullen en huilen maar dat hielp niks. paar keer goed laten merken dat dit echt niet kan en gewoon JIJ SLAPEN IK SPELEN IK NIET OPHOUDEN GA WEG. en dat soort uitspraken. EN dit is al een hele tijd zo. als wij zeggen nee lorenzo niet doen JUIST DOEN hij heeft een straf hoek maar ook dat boeied hem niet zo hij gaat wel zitten huilen dat iej er uit wil. maar dan doet iej het net zo hard weer. WAT MOET IK DOEN BEN RADENLOOS. soms alles op zijn kop gezet in een winkelcentrum apotheeks boodschappenwinkels alles. TIPS ZIJN HIER VAN HARTE WELKOM. dankje alvast voor lezen.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Het is inderdaad een moeilijke leeftijd. Ik denk dat maar 1 ding helpt. Dat is vooral zelf rustig blijven, niet gaan schreeuwen (want dan gaat hij denken dat dat normaal is) en CONSEQUENT zijn en blijven. Ik heb ook een periode gehad dat ik wel 10 keer iets moest doen of zeggen maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af. Kies een vaste strafplek uit en als hij na 3 keer niet luistert of doet wat jij zegt, hem zonder al te veel woorden op de strafplek zetten. En hem vertellen dat hij terug mag komen als hij weer luistert. En dat vooral ook zo uitvoeren en gewoon opnieuw op de strafplek zetten als hij er vroegtijdig vanaf komt. Echt, consequent zijn en rustig blijven is het enige dat naar mijn idee helpt. Je zult merken dat hij op een gegeven moment zal doorhebben dat hij toch aan het kortste eind trekt en daardoor braver worden.
    En als hij dingen zegt die jij niet goed vindt, hem daar op wijzen. Aangeven dat het niet netjes is wat hij zegt en dat je dat niet meer wilt horen. En als hij het blijft doen, gewoon naar de strafplek sturen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Pfoe... vermoeiend! Zeker met nog een baby erbij... Mijn zoontje is een klein half jaartje jonger dan lorenzo en is ook een lekker temperamentvol kereltje! Hij is ook erg aan het uitproberen, iets wat ik erg teruglees bij jouw verhaal. Lorenzo is echt zn grenzen aan het verleggen: als jij NEE zegt, dan zegt hij JA en andersom! Gewoon toch proberen als iets niet mag etc.
    Wat belangrijk is, is om rustig te blijven, niet je stem te verheffen of boos te worden. In feite vraagt Lorenzo van jou om je grenzen aan te geven, dat heeft ie nodig, hij vraagt om duidelijkheid. Hij doet dit niet expres om jou te klieren!
    Je kan proberen negatief gedrag te negeren en positief gedrag te complimenteren. Negatief gedrag is vaak ook ene manier om aandacht te krijgen van jou!
    Maar soms kan je sommige dingen niet negeren, Dus als hij iets doet wat niet mag: aangeven dat dat niet mag, eventueel waarom dat dat niet mag en bied hem een alternatief wat hij wel mag doen. Zo draai je de situatie om in iets positiefs.
    Niet 5x waarschuwen, 2 keer is genoeg en daarna volgt een straf. Althans zo doe ik dat dan he? Werkt hier wel goed. Ik zet hem dan op de gang als zijnde een time out en daarna haal ik hem eruit en leg nogmaals uit waarom hij naar de gang moest en dat mamma wil dat hij dit of dat niet meer doet.
    En als nee echt NEE is, ook bij je standpunt blijven, anders wordt erg verwarrend voor hem.
    Zoals met het snachts uit bed komen: ik zou niet toegeven als je eigenlijk wil dat ie in zn eigen bed blijft slapen. resoluut NEE zeggen en uitleggen dat hij gewoon in zn eigen bed moet blijven. Protest of huilen maar even negeren. Zal zeker in het begin wel even strijd worden, maar jij bent de baas en hij is niet degene die zn eigen regels bepaald! Volhouden dus....
    Succes meid!

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik vind zijn opmerkingen helmaal niet bijdehand, maar brutaal. Ik denk dat hij duidelijke consequentere grenzen nodig heeft. 5 Keer waarschuwen is niet duidelijk en consequent. 1 hooguit 2 keer, als je meer keren waarschuwd verliest het gewoon z'n effect, want mama lijkt het toch niet te menen dan.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees 1 ding in je verhaal en dat is dat hij voortdurend zijn zin krijgt. Je corrigeert hem, je zegt nee en als hij dan dramt, krijgt hij toch zijn zin.
    Volgens mij moet je even weer zorgen dat hij duidelijk heeft hoe het werkt en dat betekent 1 plek om te slapen en dat is in zijn bed. Volhouden ook, niet gaan slapen naar toch het campingbedje, hoe hard hij ook zeurt, (en dat zal hij gerust een paar nachten achter elkaar goed volhouden).
    Bij een brutale mond, (overdag) zal hij straf moeten hebben. Thirza zou hier dan op de trap moeten. Kan goed zijn dat je op het moment zelf denkt dat hij er niet van onder de indruk is, maar even consequent volhouden en hem daar even geen aandacht geven, zal echt resulteren in een kind dat weer gewoon gaat luisteren.
    Consequent-zijn is met kids van deze leeftijd echt het toverwoord! O, en vooral rustig blijven. Niet zelf gaan schreeuwen ofzo, heeft helemaal geen zin.

6. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jij moet het voorbeeld zijn hoe hij moet reageren. Dus hoe harder hij schreeuwt, hoe zachter jij gaat praten. Maar wel volhouden! Geef hem een keuze: als je zo doorgaat gebeurt er dit (zorg dat hij je aankijkt en dat hij je echt hoort en begrijpt, anders 'telt het niet' ) en dan ook echt altijd doorpakken. Maar alles heel rustig, kalm en met liefde (o zo moeilijk, ik weet het!). Ik kan je het boek 'screamfree parenting' aanraden van Hal Edward Runkel. (niet dat ik denk dat je de hele tijd aan het schreeuwen bent hoor, het boek gaat ook vooral over niet-schreeuwende ouders).

En neem de brutale opmerkingen niet persoonlijk op, ook nog zo'n moeilijke, zeker voor vrouwen. Een kind verkent de grenzen en hoever de liefde van de ouder gaat. Dit is juist de tijd om aan te geven dat je van hem houdt, of hij nou stout is of niet, dat gaat nooit voorbij. Er zijn grenzen aan zijn gedrag, maar geen grenzen aan je liefde en allebei die boodschappen moeten heel duidelijk gemaakt worden (50/50). Jij bent heel belangrijk voor hem, daarom test hij jou zo uit. Succes, het is een marathon, geen sprint, maar uiteindelijk zie je het resultaat! En alles is een fase, dus tijdelijk!

7. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Heel herkenbaar! Bij mij werkt het als ik zeg: Ik tel tot 3... En als ik meestal bij 2 ben houdt ze wel op. Want als ik bij 3 ben dan gaat ze op de gang. Bij de voordeur op de mat. Deuren dicht zodat ze ons niet kan horen of zien. Vindt ze vreselijk! Tot nu toe gaat dat nog goed. Maar mocht ze een keer het niet gaan doen blijf ik haar op de gang zetten. Net als op tv bij de Nanny's...;)
    En dan maar hopen dat het werkt. :D

8. leiff

leiff Actief lid

17 jan 2010
    119
    0
    16
    ik ben dan een moeder van een meisje Lotta van 2 jaar en 9 maanden.. en een zoontje Leiff van 8 maand.. Mijn dochtertje weet al wanneer ze fout is en zegt dan dood leuk ik nu op de trap zitten ikke stout en sossy zeggen dan ikke lief..

Of ze gaat erzo tegen in dat je zelf zo iets hebt van ja en nu dan..
    Tis af en toe gewoon niet leuk meer.. Ik weet zelf niet meer hoe ik haar kan straffen ... om haar gedrag...

Deel Deze Pagina