Ik heb al eerder topics gestart over ons onrustige zoontje. Inmiddels is hij 11 maanden, krijgt sinds vorige week op advies van cb Nutramigen, maar het lijkt (nog?) niet te werken. Afgelopen vrijdag bij de ha geweest om te checken of zijn oorontsteking over is, omdat hij deze een week ervoor heeft gehad. Deze is over, maar zoontje blijft onrustig. Ja, hij heeft last van doorkomende tandjes, maar dit kan het niet zijn, wel verergeren. Nachten lang is het alleen maar huilen en na 11 maanden is het voor mij genoeg. Van de ha moesten wij proberen een pcm kuur op te bouwen, 1,5 week lang 2x daags 240 mg, eind van de middag en voor het slapen in de hoop dat hij de nacht doorhaalt. Doet zl dus niet. Verder zegt hij dat we gewoon pech hebben een kind te hebben dat veel huilt en er maar mee moeten leren leven. Maar dit ga ik niet redden, mijn kaarsje is opgebrand en ik weet niet hoe nu verder. Mijn werk lijdt er inmiddels ook flink onder, ik ben niet scherp meer. Wat kan ik nog doen? Ik merk dat ik verder van mijn zoontje af ga staan, omdat ik echt niet meer tegen dat continue gehuil kan. En dit wil ik absoluut niet! Ik heb helaas geen mensen in de omgeving bij wie hij een nachtje kan slapen.
Je moet echt aan de bel trekken dat je het niet meer trekt, zodat je even tijd voor jezelf hebt. Misschien een vrije dag als hij naar de opvang gaat oid? Misschien heeft het consultatie bureau tips? Sterkte, lijkt me erg pittig.
Als hij naar de opvang gaat, ben ik aan het werk. Het zijn echt de avonden en nachten die het probleem zijn. Tegenwoordig ook al verplaatst naar de ochtenden. Ik ga straks ook de ha weer bellen, moet eigenlijk dinsdag weer terug, maar weer zo het weekend in, is niet te doen. Cb kan ik inderdaad nog bellen.
Dank je. Op koemelkallergie zijn we nu aan het testen door de Nutramigen, maar dit lijkt nog niet aan te slaan. Nu sinds vorige week dinsdag mee bezig. Volgens onze ha kan het nooit allergie zijn, alhoewel hij fix op melk en soya producten reageert. Maar de ha zegt; zolang hij niet extreem in gewicht zakt, is dat het niet.
Maar hij is al 11 maanden, eet en drinkt hij voor de rest ook koemelkvrij dan, of allen Nutramigen? Anders helpt het sowieso niet he. Ik zou ook meer actie ondernemen..
O sorry, hij reageert al op soja en koemelk?? Duidelijk toch.. Niet mee blijven tobben hoor, schrap dat allemaal en kijk dan verder! Artsen zin daar soms te star in. Kunt me PB-en voor artikelen hoor, hier eet onze jongste ook zonder ei melk en soja vanaf 7 weken.
Ons zoontje viel ook niet af en wel degelijk KMA! Herken het wel, ons zoontje is al 13 maanden onrustig en slaapt ook niet door.... Wat soms helpt bij ons in bed leggen.....maar ook niet altijd.... Het is zwaar...maar na 12 maanden ging het iets beter...al is het slapen nog bagger... Succes! En slaap overdag bij als hij ook slaapt, dat doe ik ook!
Dat heb ik gemerkt ja, al maanden waren we er mee bezig, zou het niet kma kunnen zijn. Maar kregen elke keer een 'nee' te horen. Ik heb het zelf vroeger ook gehad, dus de kans was wel aanwezig. We hebben (vrijwel?) alles geschrapt in zijn voedingspatroon. Wel lastig, want blijf nu een beetje op dezelfde producten hangen.
In gewicht zakken hoeft absoluut niet bij kea. Kea kan zich op verschillende manieren uiten. Veel artsen lijken wel te weinig van kea af te weten. Geef je nu alles koemelk en soya vrij? Zo niet, heel snel gaan doen. Pas dan kan het lichaam tot rust komen. Zo ja, geef het nog even de tijd. Geef je nutramigen aa of lgg? Lgg is nl niet koemenlk vrij en aa wel. Loop je al bij een ka?
Oh jee, als ik het zo lees is het einde nog niet in zicht en moeten we nog even volhouden.. Vind ik pittig! Hoe zijn jullie die periode door gekomen? Hier heeft in bed nemen ook lang niet altijd effect, hij blijft dan nog erg onrustig. Het lastige aan bijslapen overdag, is dat mijn vermoeidheid op komt zetten en zl juist dan niet wil slapen. Alsof ze het aanvoelen
Ja, volgens mij alles vrij, maar zoals ik hierboven aangaf, ik vind het wat lastig welke producten, blijf nu wat op dezelfde hangen.. Wij geven de LGG versie, onze apotheek heeft alleen de of Pepti, maar als ik dat zo lees, zonder nut dus? Ka met 8 maanden voor het laatst geweest, die vond kma ook onzin en weet alles aan reflux.
Heb je medicatie voor de reflux en zo ja werken deze voldoende? Welke voeding goed is voor je kindje is afhankelijk van je kindje. Het lichaam ziet de eiwitdeeltjes als verkeerde stof. In standaard zitten grote eiwitdeeltjes en in ha zijn deze iets verknipt. Vervolgens komt pepti waar de eiwitdeeltjes nog kleiner zijn en erna komt allergy care/ nutramigen lgg (zijn gelijk aan elkaar). Neocate of nutramigen aa zijn echt koemelk vrij. Bij een vermoeden van kea is doorgaans de eerste stap pepti. Doordat de eiwitdeeltjes kleiner zijn is de kans heel groot dat het lichaam deze eiwitdeeltjes niet meer herkent. In een aantal gevallen gebeurd dit wel en moet je over naar nutramigen lgg/allergy care. In een paar gevallen blijft het lichaam ook daar de eiwitdeeltjes herkennen en dus reageren. Dan is koemelk vrij de enige juiste voeding. In weze hou je met nutramigen lgg het lichaam een beetje voor de gek. Zo klein mogelijke eiwitdeeltjes in de hoop dat het lichaam ze niet herkent als eiwitdeeltjes. Dus het wil absoluut niet zeggen dat nutramigen lgg geen nut heeft, het kan alleen zo zijn dat het lichaam het kan blijven herkennen. Onze oudste kon niet tegen pepti, maar prima tegen nutramigen lgg. Op internet kun je eventueel een boekje bestellen waarin alle producten staan waarvan de fabrikanten aangeven dat deze vrij zijn van het door jou gekozen product. Kost wel iets van 20 euro, maar dan heb je wel de opties. Als je dat interessant vind wil ik wel even zoeken waar ik dat nu vandaan heb. Ik dacht voedingscentrum, maar weet het niet zeker. Jammer dat de artsen jou niet willen geloven....
Mijn dochter zat qua gewicht altijd in het 90e percentiel en heeft een zware vorm van KMA. Dat KMA niet kan als ze niet afvallen is echt grote onzin. Jezus, waar halen sommige dokters hun info toch??? Er is inderdaad nog een stap na nutramigen lgg, namelijk nutramigen AA of Neocate. Die zijn beiden volledig koemelkvrij (alle andere dieetvoeding is op basis van sterk verknipte koemelkeiwitten - meestal is dat voldoende, maar bij sommige kinderen dus niet). Ik zou toch naar een KA gaan, desnoods een andere dan die waar je geweest bent. Zo veel huilen is echt niet normaal. Veel sterkte! Ik herinner me (helaas) nog levendig hoe zwaar het is.
Ik weet niet hoe je tegenover "alternatieve " dingen staat?? Dl heeft hier de eerste 10 weken ook alleen maar gehuild! Ben toen met haar naar een osteopaat geweest, bleek dat er veel spanning in haar lijf zat door de bevalling! (Vacuum geboorte) dr hele lijfje stond scheef... Ze is 2 keer behandeld en na de eerste keer al zoveel verbetering!!!
Misschien is bioresonantie therapie iets? Mijn neefje was ook heel onrustig en toen zijn ze erachter gekomen dat hij allergisch was voor mais. Mijn schoonzus is gestopt met het eten van mais en hij knapte snel op. Heel veel sterkte!!!!!
Ook mijn dochter reflux, kma en soja allergie. Elke keer loste we een deeltje op, ging het even beter en kwam de onrust terug. Nooit afgevallen en een groot meisje. We hebben ook heel erg voor de kma moeten knokken om die bevestigd te krijgen, want wij hadden geen allergie, dus onze dochter ook niet volgens KA. Voor ons heeft de bioresonantie met 14 maanden de ommekeer gebracht. Daar kwam melk maar ook soja uit. Rigoreus alle soja verwijderd en binnen 3 dagen een kind wat doorsliep na maanden van 5x per nacht eruit en sindsdien bijna niet meer ziek is geweest. Nog wel eens wat neusverkouden, maar geen weken van koorts en narigheid meer die we 2 x per maand hadden. Sterkte, het wordt beter, maar het duurt vaak zo lang als je er middenin zit. Probeer goed voor jezelf te zorgen en soms heel even afstand te nemen!
Ja, voor de Reflux hebben we Nexium. Hier zijn we met 3 maanden mee begonnen. In de tussentijd al eens geprobeerd af te bouwen (op advies van de K.A.) en de dosis is ook al eens aangepast, dus dit is onder controle en gaat juist erg goed. Ik vind het lastig zelf te bepalen of we op de goede weg zitten met deze voeding. Heb ter info nog even naar het cb gebeld, die zeggen het nog even aan te zien. We zijn er nog geen 2 weken mee bezig. Ik lees ook veel verschillende dingen over de voedingen, de een zegt dat je met een aantal dagen verschil kan zien, de ander zegt weer 2 weken. Poeh het blijft zoeken en in de tussentijd weet je dat je kleintje ergens last van heeft . Die lijst is inderdaad van het voedingscentrum, heb inmiddels al wat producten kunnen toevoegen aan mijn lijst waardoor hij wat gevarieerder kan eten, dank je!
Tjah dat vraag ik me ook wel eens af hoor! Hier krijg ik van begin af aan al te horen: Hij heeft geen uitslag, dus geen KMA... En als ik dan zeg dat ik zelf ook nooit uitslag heb gehad, maar wel KMA lijkt het wel alsof het niet bij ze aankomt ofzo.. Hoe gaat het nu met jouw dochter? Is het bij jullie wat rustiger geworden?