Zoals je ziet aan mijn banner krijgt Jelle een broertje of zusje erbij... Nou zat ik te denken dat het misschien wel leuk was om zo'n voorleesboekje te kopen zodat Jelle een beetje voorbereid word op alle veranderingen die een baby met zich meebrengt. Ik heb even zitten zoeken op internet maar ik kan eigenlijk niet echt iets vinden voor zijn leeftijd... Allemaal boekjes voor 3-4 jaar en dat is echt te langdradig voor hem... Zoveel geduld heeft hij niet... Iemand een goeie tip?
Het enige wat ik ken (heb het opgeslagen bij mijn favorieten ) is deze: http://www.bol.com/nl/p/boeken/mama-wat ... index.html Op zich kan je dat toch wel gebruiken en dan maak je zelf het verhaal wat korter? Ik denk dat het sowieso voor Jelle toch lastig te begrijpen is, maar dit boek lijkt me wel heel leuk, voor jezelf ook .
Ik ben helemaal weg van de Bobbi-boekjes. Je hebt er ook eentje van Bobbi wordt grote broer. Mijn dochter vind ze helemaal geweldig en blijft ook echt zitten om te luisteren. Het zijn maar 4 regeltjes per 2 blz en in rijm, dat leest voor jezelf ook wel prettig. http://www.bol.com/nl/p/boeken/bobbi-wo ... index.html
Ik was van de week bij de boekwinkel, en daar hadden ze echt een paar ontzettend leuke boekjes. Vooral met veel plaatjes etc. Ik zou dus gewoon even in de winkel kijken.
Geweldig! Bedankt dames! Hier kan ik wel wat mee... @Snoopy1979: Dat is iegenlijk ook waar ik mee zat, maar om er helemaal niks mee te doen vind ik ook zoiets... Hij is bijna 2 als de baby geboren word en dan snapt hij toch al weer iets meer... Overigens wijst hij dapper naar zijn eigen buik als ik vraag waar de baby is en als ik dan zeg dat de baby in mijn buik zit schud hij heel hard nee!
Ik had 2 boekjes voor Quinn. Eentje van Nijntje en de ander was het biba baby boek van Marjolein Mattaar. De laatste is echt geweldig. niet zo zeer qua tekst maar de plaatjes vond en vindt hij nog steeds erg leuk. De plaatjes van de groter groeiende buik van de mamma kan je omvouwen en daar zie je een groter wordende baby.