spataderen

Discussie in 'De bevalling' gestart door fokje, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meiden zijn er meer die ervaring hebben met spataderen op/in lies en schaamlip die in de vagina loopt??
    hoe verloopt bevalling?? persen???

bij de ander 2 had ik ze in de liezen nu ook weer maar helaas ook op mijn schaamlip en 1 loopt naar binnen de vk wil graag dat ik in ziekenhuis beval ivm mogelijk open knappen van de spatader en dan veel bloedverlies. of ik moet ze te snel afzijn en dat er geen mogelijkheid is om naar het ziekenhuis moet direct bellen bij weeën
    (onze tweede was er binnen 3 uren, waarvan dik anderhalf uur/ 2uren echte weeën)

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb er ervaring mee. Had er bij de tweede zwangerschap veel last van.
    De hele zwangerschap onder controle geweest bij de vk, zij wisten er van. Ook hiervoor bij de huisarts geweest. Maar niemand heeft mij iets verteld over dat ze evt kunnen open knappen. Nou moest ik sowieso in het ziekenhuis bevallen.

Ik was er voor de bevalling ook niet echt gerust op. Het leek mij er niet prettiger op worden als er nog meer druk om mijn onderkant zou komen te staan. Maar tijdens de bevalling niet eens bij stil gestaan. Pas een paar dagen na de bevalling besefte ik dat ik helemaal geen last had gehad van de spataders tijdens de bevalling. Sindsdien heb ik er trouwens überhaupt geen last meer van gehad!

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Volgens mijn vk kan een spatader op je schaamlip helemaal geen kwaad tijdens de bavalling. Ik heb het nagevraagd bij mijn eerste zwangerschap, want ik was er ongerust over. Het lijkt me dat ze het van veel vrouwen ook niet weten. Als er echt risico aan zou zitten, dan zouden ze het toch wel standaard vragen...? Gelukkig gaat het na de zwangerschap weer snel weg idd ;)

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Kan helemaal geen kwaad tijdens de bevalling en ik voelde er ook niets van.
    Heb het bij de derde zwangerschap gekregen en nu deze zwangerschap nog erger en dan echt op mijn schaamlippen en naar achteren toe en over heel mijn benen.
    Ik heb er totaal geen last van gehad tijdens de bevalling 4 dagen terug, dus zou me er niet teveel zorgen om maken.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap ook heel veel last gehad van spataders op mijn schaamlippen, maar tijden de bevalling hier helemaal niets van gemerkt.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had er bij tycho een op mn schaamlip. Geen last gehad met bevallen,heb er van de vk ook niks over gehoord toen....

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oke dat geeft goede moed dames, heb alleen wel erg dikke daar. de vk gaf dit ook zo aan vooral omdat ze naar binnen lopen

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik had ook een erg dikke op mijn schaamlip zitten (dat bevestigde de gyn ook) en ook dat deze naar binnen liepen. Enkele maanden na mijn bevalling bleek zelfs (doormiddel van een MRI-scan) dat ik rondom mijn bekken helemaal vol zit met spataders. Dus tijdens mijn bevalling hebben ik er ook zeer veel inwendig gehad, maar totaal geen last van gehad, gelukkig.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he speentje bedankt voor je antwoord geloof dat ik het nu weer helemaal zie zitten :)
    ik zie helemaal niet op tegen bevalling wel tegen hechten omdat bij de eerste een knip zonder verdoving en verkeerd is gehecht dus erg nare ervaring helaas.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Dat met betrekking tot het hechten was bij mij net zo bij de eerste. Hechting zonder verdoving (ze zeiden dat het niet mogelijk was om het te verdoven en aangezien ik net was bevallen moest ik die pijn ook wel kunnen handelen), ook mocht ik toen mijn kleintje niet vasthouden tijdens het hechten omdat ze bang waren dat ik hem zou laten vallen.

Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik deze ervaring aangegeven in het ziekenhuis en ze waren erg verbaasd dat dit gebeurd was. En moet zeggen dat ze het goed opgepakt hebben. Ik ben gehecht met verdoving en heb lekker mijn kleintje mogen vasthouden tijdens het hechten. Dus wat dat betreft zou ik je angsten en ervaringen van de vorige keer gewoon bespreekbaar maken.

Succes!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb nu een hele dikke grote van bovenaan mn been tot helemaal onderaan mn been lopen.... En hij is op sommige plaatsen ook enorm opgezwollen, soms zo erg dat ik hem door mn broek heen voel bah! Ben bij de HA geweest want het doet soms ook echt zeer. Die kan er weinig aan doen op dit moment, alleen steunkeusen. Ook niet lekker als het 25graden is buiten.

Waarschijnlijk moet hij verwijderd worden na mn zwangerschap pmdat hij niet meer vanzelf weggaat grrrr.

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    smeren met curanol, verlicht de druk!!

13. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ze zijn op de hoogte de tweede bevalling was super (mocht wel wat langer duren veeel last van na weeën helaas) ik had toen 2 hechtingen vk heeft me erg goed geholpen om over de angst heen te komen maar voordat ze kon/mocht hechten moest ze wel praten als brugman ze had de tas vol verdoving
    ik ga nu zeker goed de bevalling in maar tja hechten blijft niet mijn ding brrrrr

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ook gehecht met verdoving. Alleen beetje jammer dat ze zei: "bij de volgende wee geef ik je een verdoving dan ga ik je daarna inknippen en nadat je bevallen bent hecht ik je" Houd niet zo van naalden dus die volgende wee deed ik niet zo best als al die andere weeen daarvoor ;) en zei ik tegen mezelf ipv "deze week komt nooit meer terug": deze wee gaat nooooit komen. Helaas dat werkte niet en voelde toch mooi dat ze die naald erin zette....

Deel Deze Pagina