Geen opwarmpoffertjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heb net van die poffertjes gehaald in de winkel voor vanavond om op te warmen, nu hoorde ik net dat je die niet mag hebben, alleen als je ze zelf bakt? Is dit zo, wist ik niet!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nog nooit van gehoord en ook echt wel een keer gegeten tijdens de zwangerschappen. Waarom zou het niet mogen?

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Waarom zou je die niet mogen hebben? Lijkt mij dat je ze gewoon mag eten hoor..

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou daar ben ik dan ook wel heel.benieuwd naar. Logisch is dan dat je ook geen kant en klare pannekoeken mag?
    Nja ik heb beiden meerdere malen gegeten heeeerlijk

5. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat het zogenaamd vacuüm zit (wat niet eens het geval is volgens mij)? Misschien daarom de verwarring? Hier heb ik niks over gelezen hoor en heb hele lijsten opgezocht wat ik wel en niet mag.
    Ik krijg hier wel spontaan trek in na het lezen van je post haha :D

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Mag wel hoor! Je verwarmt ze toch ook. Kan me niet voorstellen dat daar wat slechts in kan zitten

7. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Gewoon lekker eten! Zit niks in wat je niet mag :)

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm... Ik las de titel en dacht ja hoor welke TS zou dit gestart hebben... En ja hoor jij was het! Weet je, een forum is natuurlijk bedoeld om vragen te stellen, zeker! Maar ik vraag me echt af of jij het er af en toe om doet (ik denk aan je topic snotjes doorslikken e.d.). Maak jezelf toch eens niet zo gek! Je moet nog 16 weken... Als je echt overal zo bang voor bent dan vermijd je toch alles met mogelijke risico's?? Dan zou ik, als ik zoals jou was, alles gewoon laten staan wat mogelijk niet mag etc. Wordt wel een lekker eenzijdig eetpatroon, maargoed.

9. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt meiden! Volgens die vrouw deed je ze alleen even in de magnetron, maar goed, ze zijn toch al gebakken, dus rauw zijn ze niet meer! Volgens haar zaten er rauwe eieren dan in, maar ik vond het al heel raar, mag dus gewoon!

10. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rauwe eieren in poffertjes??
    Volgens mij moet iemand een paar kookboeken aanschaffen want de poffertjes die maak of kant en klaar koop worden toch echt gebakken.
    Rauwe eieren zijn tijdens kook proces niet verwarmt .wie verzint deze onzin toch!!

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Haha ja, tegenwoordig mag je niks meer eten als zwangere zijnde volgens velen en hoor je zoveel onzin!

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja, het is je weer gelukt!! Ik viel van mijn stoel van het lachen :D

Geniet ervan!

13. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    ik kan je nog wel even beroerd maken, hoeveel salades en mayo heb jij al op tijdens je zwangerschap?

In (bijna) alle salades zit rauw eiwit/eigeel en in mayo zitten ook rauwe eieren. Maar volgens mij eet elke zwangere vrouw in ieder geval mayo, dus het zou allemaal wel meevallen, toch?:D:D:D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die eieren zijn gepasteuriseerd Senna.
    Enne elleke, niet vervelend bedoeld maar hoe oud ben jij? Je komt heel naïef over.

15. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Haha, ik kan er niks aan doen, dezelfde vrouw zegt al die dingen. Nu heeft zij zelf ook echt een lijstje op de keuken tafel liggen wat ze niet mag

Van die rauwe eieren enzo klopt, zit ook in mayo!
    En ik at net schuimkransjes, die mag je officieel ook niet toch?!
    Ik let er echt op, maar soms mag je zoveel niet eten als je t soms hoort, ik eet vanavond heerlijk poffertjes, haha

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die vrouw lult uit dr nek , schuimpjes niet mogen? Poffertjes? Snot doorslikken?! Enkel rauw vlees en dingen die logisch zijn mogen niet gegeten/gedronken worden tijdens een zwangerschap. Maar de dingen die jij denkt zijn dagelijkse dingen en dat is geen probleem!

17. rums

rums Niet meer actief

aaa weer een fabeltje. Kun je gewoon eten.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mayonaise mag ook. Rauwe eieren zitten in zelfgemaakte mayo, maar niet in een fles Remia ;). Ik denk dat je beter niet meer naar haar kunt luisteren...:D.

19. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0

O nou kijk, heb ik tenminste toch nog weer wat geleerd van deze topic :)

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Schuimkransjes zijn gebakken, dus dan is het eiwit niet meer rauw ;) Gewoon naar je eigen verstand luisteren en bij twijfel: niet doen. Heel simpel en scheelt een hoop stress :)

Deel Deze Pagina