Die uit Canada is met een Canadese getrouwd geweest volgens mij. Dat van die uit Texas viel ons ook op, twee Nederlandse ouders en kinderen die geen Nederlands praten.
Hoezo gemiste kans? Volgens mij wonen ze al 30 jaar daar toch? Dan zijn ze ook daar geboren. En volgens mij blijven ze daar ook gewoon wonen. Dus ze passen zich juist erg goed aan!
Idd, zou het een gemiste kans vinden als ze wel Nederlands zouden spreken en geen Engels.. Maar misschien wilde zij de taal niet leren, hoeft toch ook niet?
Zitten leuke boeren bij Alleen die jongen uit frankrijk vind ik wel wat apart maar wie weet waren het de zenuwen
Ok ik schakelde net te laat in, Yvon was al met hem aan het babbelen en in het stuk dat ik gemist heb zal wel gezegd zijn dat hij met een Nederlandse vrouw getrouwd was.
Inderdaad ja...wat heb je nou aan NL op wereldniveau? Ze wonen daar toch? En als ze daar ook de intentie hadden te blijven?
Natuurlijk wonen ze daar en zijn ze daar geboren, maar kinderen zijn met uitstek in staat meerdere talen te leren. Nee, je hebt niks aan Nederlands op wereldniveau. Maar als er bezoek/ familie komt uit Nederland? Dan kunnen je kinderen niet mee doen met conversaties! Misschien wel niet eens met hun oma goed praten, want hoeveel Nederlandse oude dames kennen nu goed Engels? Dat vind ik een gemiste kans! Kinderen pakken de taal van hun woonland heel snel op! Mijn kinderen wonen in west Vlaanderen, mijn man en ik praten Nederlands. Ik vind het heerlijk om te zien hoe mijn kinderen kunnen schakelen van west Vlaams naar Nederlands. Draai ik het om, Als jij met je kinderen in het buitenland gaat wonen, leer jij ze dan geen Nederlands? Dus praat jij en je man alleen dan de land taal van waar je woont?
Mijn broer is met zijn nederlandse vrouw geemigreerd naar Nieuw-Zealand. Ze hebben 2 meiden,daar geboren en die verstaan heel goed het nederlands maar spreken het bijna niet. Komt omdat alles engels is en ze daar echt in opgroeien. Merk dat mijn broer ook veel engels met ze praat. Nederlands gaat er van lieverlee uit.