Artikel tubantia, wensvaders moeten dochtertje na 2 weken afstaan aan biologische ouders.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SMJD, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
  2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Heftig voor de mannen! Zoals ik lees helaas ook niet volledig onvoorkombaar door de gebrekkige regelgeving.. sneu :(

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Inderdaad. Hoop dat hier ook regelgeving voor gaat komen, zo trekken homostellen altijd aan het kortste eind

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wat heftig zeg :(

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Jeetje het zal je maar gebeuren, zo ontzettend sneu..

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat ontzettend sneu voor deze mannen.

Waarom laat die regelgeving zo lang op zich wachten? Nederland zegt altijd voorop te lopen met homoemancipatie, maar als mannen dan samen een kind willen, is dat dan de grens?

Het wordt tijd dat draagmoederschap, hoog-technologisch en laag-technologisch zo in de wet geregeld gaat worden, dat iedereen straks weet waar ze aan toe zijn.

Nimue en wishfulthinking vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat ontzettend zielig, met tranen in mijn ogen lees ik dit verhaal.
    Hierdoor heb ik nog meer de behoefte om draagmoeder te worden.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Phoe wat heftig!

Na het lezen vraag ik me af of dit niet een samenloop van omstandigheden was dat uiteindelijk zorgde voor de omkering bij de biologische moeder?

Misschien was de insiminatie niet gelukt, maar iets later met eigen man was het wel raak (kan ook met veilig vrijen natuurlijk)?
    En dat het pas met dna-test uitkwam, waardoor dat andere stel ook een shock kreeg? Dit blijkt ineens volledig hun biologisch kind te zijn, wat het verhaal ineens anders maakt?

Lastig..

klaver85 vindt dit leuk.
  9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Maar daarom moeten dit soort contracten straks ook bij wet geregeld worden.

Ik vind persoonlijk dat als je een draagmoedertraject aangaat, dat je nogal dom bezig bent als je dan alsnog met je man gaat vrijen in je vruchtbare periode. Dit is gewoon een hele nare contractbreuk naar de wensvaders toe.

Dat de draagmoeder en haar man geen biologisch kind van hen beiden wilden afstaan, kan ik echt wel begrijpen, maar het is gewoonweg idioot dat ze dit risico als stel genomen hebben en daarover niet eerlijk zijn geweest naar de wensvaders toe.

Tegeirian vindt dit leuk.
  10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hartverscheurend! Deze mensen hebben zo lang uitgekeken naar een kindje, gedacht dat het eindelijk zo ver was en ineens is het voorbij.

Een bevriend homostel heeft om deze reden geen kinderen, zij willen niet afhankelijk zijn van een draagmoeder met de huidige wetgeving.

Een ander bevriend homostel heeft twee kindjes van een draagmoeder uit de Verenigde Staten, daar zijn dit soort dingen (vreemd genoeg) beter geregeld.

SMJD vindt dit leuk.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mee eens hoor, het ontbreken van de regelgeving leidt tot dit soort situaties..

Berte vindt dit leuk.
  12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Vreselijk voor deze papa's! Ik kan me niet voorstellen hoe erg het moet zijn om je baby na 2 weken af te moeten staan! Echt heel kwalijk van die draagmoeder. Ze had nooit zwanger van haar man moeten kunnen worden of ze had domweg gewoon geen draagmoeder moeten worden. Dit is een onvergeeflijke fout die je gewoon nooit zou mogen maken!! Ik hoop dat ze hier haar hele leven diep spijt van heeft en zich er flink rot over voelt. Doot haar domme gedrag moeten nu twee personen een heftig rouwproces doorlopen :mad:.

klaver85 vindt dit leuk.
  13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    edit oops dubbel

14. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ze wilden zelf geen kindje meer omdat ze dat niet aan zouden kunnen... en dan in eerste instantie ook nog vragen of ze het willen opvoeden en de volgende dag als een blad aan de boom om te draaien. Echt triest. Het baby'tje is 2 weken volledig verzorgd door beide mannen en moet ineens weer naar haar moeder.
    Zag dat het verhaal inmiddels het landelijke nieuws heeft gehaald.
    Triest welke reacties sommige mensen hierop hebben...

15. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Hoe triest het bericht ook is, je hoort nu alleen de kant van de wensouders. Zo'n verhaal heeft altijd twee kanten.

bosi333 vindt dit leuk.
  16. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Sneu voor die mannen is het wel. Maar misschien is het voor het kimd wel beter.
    In dit geval speelt het belang van het kind toch ook mee.
    Vinden jullie echt dat het kind bij twee mensen moet opgroeien waar het niet van afstamt terwijl de echte ouders wel voor het kind willen zorgen? En dat dan omdat het vooraf zo is afgesproken.

bosi333 en amdaa vinden dit leuk.
  17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben het met je eens nijna.
    En uberhaupt misschien wel draagmoederschap. Kinderen zijn geen koopwaar!
    Hoe sneu het ook is voor die mannen, het kind is niet van hun. Geen enkel vezeltje. Dat zij een kind hadden 'besteld' bij deze vrouw maakt dat niet opeens anders.

Line vindt dit leuk.
  18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier ben ik het mee eens.

Hoe verschrikkelijk dit ook is...uiteindelijk zal het voor het kind toch wel echt het beste zijn. Het is als enige kind dan als volledig biologisch kind van het gezin bij een ander gezin...en alleen omdat het zo is afgesproken.

Ik snap de draagmoeder wel.

maar zo verschrikkelijk hartverscheurend voor die vaders...onmenselijk.

Ik vind trouwens niet dat hier keiharde regelgeving voor moet komen door middel van wetten. Want elke situatie is anders. Net als hier. Ook al was de draagmoeder super fout bezig...het moet altijd om het kind blijven gaan.

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens..

Ik kan me ook niet voorstellen hoe dit kind zou moeten opgroeien met de wetenschap dat ze ter adoptie is (want dat is het dan) gegeven door haar biologische ouders die gewoon in NL wonen en prima in staat zijn voor haar te zorgen. En dat ze volle broers/zussen heeft die wel bij hen wonen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vreselijk voor de wenspapa's. Ik begrijp de biologische ouders ook. Maar dit had gewoon niet mogelijk moeten zijn. Heul treurig.

Deel Deze Pagina