Ik vraag me af hoe jullie dat doen. Vandaag een heerlijke dag. Zoals altijd foundation op. We kwamen op een terras terecht en dat was zonniger dan gedacht. Dus hup smeren. Dat werd een vlekkenzooi in combi met mijn make up. Hoe doen jullie dat op mooie dagen? Draag je dan geen foundation?
Eerst zonnebrand en dan foundation. Of foundation met factor. Of geen foundation en alleen zonnebrand. Ligt ook aan wat ik ga doen die dag.
Ik doe ook eerst zonnebrand en dan foundation maar op een goed zonninge dag is 1x smeren niet genoeg. Ik vrees inderdaad dat t dan zonder foundation word.
Stichting Ik draag geen. Hoogstens poeder ik de glimmende gedeelten wat bij. Maar op een zonnige dag als ik naar buiten ga alleen zonnebrand.
Sinds kort zonnebrandcrème met een lage factor voor dit soort dagen. In de zomer factor 50. Ik draag bijna nooit foundation maar anders na het smeren.
Eerst dagelijkse verzorging, dan zonnebrand factor 50. Daar eventueel een beetje foundation overheen. Wel de zonnebrand een kwartiertje in laten trekken. Als er bij gesmeerd moet worden doe ik dat met compactpoeder met een spf voor mijn gezicht. Ik heb die van L'Oréal.
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/la-roche-posay-anthelios-face-mist-spf50-75ml.htm?channable=005c58696400393035383461&cross=0&dtext=0&dtag=0&dmenu=0&dpath=0&dafval=0&dvraag=0&drel=0&ingr=0&etk=0&gclid=Cj0KCQjwgMqSBhDCARIsAIIVN1VqlCYCSPErFk7JUwJl_Ufl1uvEjyhAU-Gzda7SCg3bd-MTvV6_tc8aApbnEALw_wcB Deze is ideaal!! Heb m eens gratis gekregen bij een grote fles. Kleine spray, die je zo meeneemt in je tas en wanneer nodig zo even over je gezicht sprayt. Geen kleur, dus kan prima!
Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat het over elkaar heensmeren van verschillende producten goed is voor je huid of de werkzaamheid van verschillende producten. Want onder foundation zit vaak ook dagcrème of een basis. Dus neem een dagcrème met zonnebrand. Of alleen zonnecrème voor de huid (er zit weinig tot geen verschil tussen 30 of 50). Maar geen foundation onder of over een product. Dan sluit je de huid af (die natuurlijk ook gaat zweten in de zon).
Ik draag ook bijna nooit make up. Of nou ja, als ik werk altijd, maar dan ben ik vooral binnen. Als ik vrij ben vrijwel nooit en dan ben ik vaak juist veel buiten.
Nee ik ook niet hoor, eigenlijk alleen mascara vaak, maar die opmerking over niet over elkaar heen smeren snap ik niet, want dan zou je nooit make up kunnen gebruiken.
Een dagcrème met filter helpt wel wat. En binnen heb je geen zonnebrandcrème nodig. Voor momenten dat je langdurig buiten bent (in de zon) bij voorkeur geen foundation. Dat blijft vaak toch niet zo heel mooi bij veel zon. Als je eerst uitgebreid make up aanbrengt (want onder de foundation zit vaak ook nog 1 of 2 producten). En daarna zonnebrand (en na een paar uur nog een keer smeren) blijft er vaak weinig over van de foundation. Dan kan je dat beter achterwege laten lijkt mij.
Zonnebrand poeder Zoiets als dit: https://www.huidzorgshop.nl/shop/merken/brush-on-block/brush-on-block-touch-of-tan-mineral-power-sunscreen-30spf/?gclid=Cj0KCQjwgMqSBhDCARIsAIIVN1Uaejtd1PJNQWtpEbHx5jRSMvVkyBJRQXOZqLXy9e4lMseVY0A-cEUaAkLtEALw_wcB
Ik heb biodermal zonnebrandcreme voor het gezicht met matterende werking (spf50), dat draag ik soms over foundation (maar vaak gebruik ik geen foundation).
Ik gebruik vaak deze... Totdat mn gezicht een kleurtje krijgt. https://www.beautyfashionshop.nl/laboratoires-de-biarritz-alga-maris-getinte-zonnebrand-creme-gezicht-beige-spf30?channable=0253e569640033363239392c&gclid=Cj0KCQjwgMqSBhDCARIsAIIVN1W-10DSyo1ZLZWWxD3KefNEZtoZXjhweDiCEKGtl-VpORlNz-w7ozsaAsnjEALw_wcB
Makkelijkste is toch niks op je gezicht en lekker zonnebrand smeren... is ook beter voor je huid natuurlijk, maar qls je foundation 'nodig' hebt moet je misschien moet even door de eerste dagen heen, om daarna weer een gezondere huid te zien, wat gebruind door de zon? Bedoel er niet mee dat zon goed is voor je huid, maar meer dat het wel probleempjes weg kan nemen en je huid er beter uit kan zien waardoor je geen foundation nodig hebt. Wel altijd smeren met minstens factor 30, liefst om de anderhalf uur oid.