Vakantiekind Europa kinderhulp

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lief of Stoer, 5 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zag dat het laatste topic uit 2015 stamt, dus een verse. Zijn er hier nog meer die deze zomervakantie een kindje ontvangen via Europa kinderhulp? Wij ontvangen dit jaar een jongetje uit NL van 9 jaar. Precies tussen onze eigen kids in van 8 en 10. We hebben een aantal jaartjes terug dit ook een keer gedaan en toen was het helaas geen succes. We weten dat het wel ontzettend leuk kan zijn en nu onze kids wat ouder zijn, hebben we de sprong weer genomen. We hebben zelf nog geen vakantieplannen. Wij hebben de laatste 2 weken vrij, de eerste 2 weken komt het jongetje zijn vakantie bij ons vieren. Wie ook?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Wij hebben ook een vakantiekind via een andere organisatie gehad. En zijn al jaren gastgezin voor een internationaal toernooi.

Of het een succes is is heel erg afhankelijk van het kind en zijn achtergrond. En ook wel van de organisatie. Mijn advies is om gewone dingen te doen. Een normaal gezinsleven, 3x per dag eten op de tafel en een stabiele veilige omgeving is soms al heel wat. Kinderen moeten daar even aan wennen. Gewone zaken (voor ons) als een grote tuin en speeltuin vinden ze vaak al geweldig. Maar je kunt ook te maken krijgen met afgunst of jaloezie. Of helaas (bij een kennis van ons) diefstal of een kind met behoorlijke gedragsproblemen waarover niets was verteld. Wij stellen dus ook grenzen wat betreft eten. Hebben wel eens een kind gehad dat cola als ontbijt wilde. Of continu snoep uit de kasten pakte.

Maar onze ervaringen zijn verder heel positief hoor. We gaan zwemmen, dagje dierenpark en maken regelmatig een wandeling, lekker buitenspelen, ijsje halen in de stad etc. Niet teveel activiteiten dus. We geven ook altijd een leuk presentje mee naar huis.

Voor je eigen kinderen is het ook een leuke en leerzame ervaring!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.160
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat leuk! Wij hebben vroeger jarenlang via Europa Kinderhulp een meisje in de vakantie gehad. We hebben 1 jaar een jongen gehad, maar dat klikte niet. Daarna dat meisje en altijd hetzelfde meisje de jaren erna. We gingen haar toen zelfs halen in Hannover met de auto in kerstvakanties. Band was erg goed geworden, zo leuk. We hebben nog steeds contact via FB.
    Wij deden wat uitjes dn verder gewoon lekker veel buiten spelen enzo in vakanties.

Nellie4 vindt dit leuk.
  4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Leuk om te horen! Het zullen idd vooral "gewone" dagelijkse dingen worden. Dit jongetje is al bekend bij de organisatie en wordt daarom vanwege onze eerdere ervaring bij ons geplaatst. Enne, wat betreft vreemde (eet)gewoonten.... ons huis, onze regels ;) Meestal gaan kinderen hier vanzelf wel in mee. Simpele dingen als aan tafel eten i.p.v. voor de tv zijn zo gewend.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij hebben vroeger jaren iedere zomervakantie een aantal weken een jongetje uit Berlijn in huis gehad. Ook ieder jaar hetzelfde jongetje. Hij was/is een jaar ouder dan ik (ik had twee jongere zusjes). Na een paar jaar hebben we zijn moeder ook ontmoet en mijn vader heeft nog heel lang contact met hen gehouden.

Lief of Stoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina