Mij maakt het vrij weinig uit, ik eet zelden vlees.. als ik vlees eet haal ik het bij de slager (sparen ribstof of een gebraden kip oid) of eet ik het in een restaurant.
Toen kon je alleen biologisch vlees kopen bij de peperdure Groene Weg slager. Moesten wij 2 uur voor met de trein naar Utrecht. 'Van de boer' is niet per definitie biologisch.
Klopt, maar er waren er toen ook wel wat hoor, overigens was ik destijds vegetarisch, dus vlees kocht ik al sowieso niet
Als je meer keus zou hebben wel. Ik koop nu biologisch vlees bij de supermarkt (in de hoop dat er inderdaad minder antibiotica in zit) en daar heb ik de keus uit allerlei dingen. Ik kan zelf alleen gehakt, worstjes en schnitzels eten, dus runderlappen, suddervlees, biefstuk en dat soort dingen, daar heb ik niets aan. Vaak zijn het pakketten of de genoemde bewerkingen en kan ik er dus alleen voor gehakt terecht. Jammer.
Ik hoop echt zo van harte dat het gemiddelde gezin niet elke dag vlees eet.... Slecht voor het milieu en slecht voor je lijf... Jammer ook, heel veel fantasie heb je niet nodig om een heerlijke maaltijd zónder vlees op tafel te zetten. Vis, vleesvervangers, kaassouflee, noten...Je kan echt van alles bedenken
Voor ik bij een supermarkt/bakker ben kom ik langs ongeveer 20 boerderijen. Het enige wat ik in een supermarkt koop is wat ik niet bij de boer kan kopen. Vlees kopen wij altijd via een boer, die koop het via internet bij een zo'n boerderij waar de koe pas geslacht wordt als er genoeg kopers zijn. Omdat de boer het voor een paar mensen tegelijk besteld krijgt hij korting, wij dus ook. Vanochtend bij de buurman 20 kg winterpeen gehaald (voor ons maar ook voor onze konijnen ed) voor 1,70 Bij de ah is het volgens mij 60 cent voor een kg!
Ik denk dat het gemiddelde gezin elke dag vlees eet. Ik eet zelf echt elke dag vlees, en veel. Volgens mij valt het allemaal wel mee met het slecht voor je lijf.
Ik zou hier wel voor open staan. Wij gaan hier ook naar een verzamelpunt van boeren in de buurt waar ze hun producten verkopen. Alleen hebben ze daar geen vlees bij. Als het in de buurt zit zou ik het zeker doen.
Tja, als je dat wil gelovenrima. Wel eens iets gelezen over vis en waarom dat zo goed voor je is? En wat overmatig vleesgebruik betekend voor de aarde? Echt, wat kortzichtig.. Maar goed, lekker elke dag je gehaktbal. Daar draait het om
Ik haal sowieso regelmatig groente, fruit en zuivel bij de boerderijwinkels in de buurt. Vlees zou een mooie aanvulling zijn.
Nou nou.. Je hoeft niet meteen aanvallend over te komen. Laat mensen toch lekker doen. Wij eten ook wel 6 dagen in de week vlees, omdat wij er van houden. Je hebt gelijk hoor dat vlees echt niet nodig is elke dag, maar je kunt ook overdrijven.. Tegen wording is bijna alles slecht voor je. Wij roken en drinken niet.. Laat ons dan lekker elke dag die gehaktbal eten 😁 niemand is perfect (gelukkig!)
Mee eens Hier 3 keer per week vis ( garnalen, zalm en markreel, haring, tonijn... et cetera...) Eieren Kip en 2 keer vlees ( varkenshaas lamsgehakt.....) Geen rund het liefst...maarrrrrr mijn man wil nog weleens een keer een biefstukje. Zelf eet ik bijna nooit meer vlees. ( wel kip, vis en eieren)
Het gaat niet alleen om gezondheid van ons. Wij doen eigenlijk voor het dierenleed Heb je weleens gezien hoe ze met die dieren omgaan?......om van te kotsen echt waar. Ontopic:wij eten iets minder vlees en biologisch en kip eten wij scharrel daar is bij wel onbetaalbaar van.
Heb opleiding dierverzorging management dus weet door mijn stages precies hoe het er aan toe gaat. Heb stage gelopen bij een kalvenopfokstal due 1200 kalveren had lopen met een leeftijd van 3 weken tot 3 maand zo'n beetje. En eerlijk.. Ik vond het daar niet zo verschrikkelijk. Als ze pijn hadden kregen ze pijnstilling en medicatie waar nodig. Uitval was daar nauwelijks. Vind de kippen er erger bij zitten dan de runderen.
Daar heb ik het niet over , over het vervoer, inladen uitladen, de slachterij. Misschien komt jou vlees wel uit (ik noem maar iets) Italië of Duitsland of Engeland. ....en niet die boerderij hier op de hoek
Nee. Ik ben een gemaksmens en koop eigenlijk bijna alles gewoon in de supermarkt. Verder eten wij toch wel zo'n 5 a 6 keer in de week vlees. Die 1 a 2 keer dat we geen vlees eten, wisselen we af met vis. Gewoon omdat wij dit lekker vinden. Ik vind vleesvervangers namelijk vaak erg smaakloos.
Ja hoor, vis eten we ook 2 a 3 keer in de week. Maar nooit dagen zonder vis of vlees. En dat het niet slecht is voor de planeet zeg ik nergens volgens mij, probeer maar eens te lezen Echt, zo moeilijk voor sommige mensen