Boerderijwinkel, eerlijk vlees

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je eerlijk vlees bij een boerderijwinkel kopen?

1. Ja

2. Neutraal

3. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Friesland :D

Zuid west Friesland :) ( plaatsnaam liever privé houden in verband met herkenbaar heid....)

Wil je de link?

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind ik ook zieliger, runderen hebben het zo slecht nog niet. Varkens en kippen, dat is echt drama. Ook zo grappig dat mensen denken dat scharrelkippen het goed hebben. Scharrelkippen leven met 17 kippen op een m2, wat een topleven!

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nee Had ook niet anders verwacht....moet je ook zelf weten, maar ik trek mij zulke dingen aan ben niet zo egoïstisch ingesteld.
    dan koop ik per week wat minder koek/snoep ben ik net zo duur uit hoor.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Jij hebt het over kippen die eitjes moeten leggen.
    maar scharrel vleeskuikens worden gebruikt voor het "vlees".
    Die hebben echt wel een beter leven hoor.
    Denk ook dat veel onwetendheid is.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Scheelt dat we ook geen snoep/koek/chips kopen.. Soms moet je keuzes maken, egoïstische ben ik zeker niet.. Heb liever dat mijn kind het goed heeft dan een dier.
    Als wij het financieel ruimer zouden hebben hadden wij ook wel vaker vis gegeten en vlees van kennissen gekocht(eigen slachtrunderen).

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij doen ook koopeenkoe.nl en verder haal ik zo veel mogelijk biologisch. Dus ja, ik zou dat wel doen.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Tja, zo moeilijk is het inderdaad niet, gevarieerd eten
    Soep staat hier vast 1x in de week op het menu, groente\tomatensoep.
    Vleesvervangers waren vroeger te ranzig voor woorden (zus was 6 en zei:ik eet gee vlees meer), maar tegenwoordig heb je bij de AH superlekkere burgers (bijv grieks met feta).
    De keuze aan vis (wat jij al noemt) is groot en voor ieder wat wils
    Vriend eet graag een omelet (eieren)

En dan kom je de week wel door.
    Heel fijn, die afwisseling.
    Fijn voor je lijf én de aarde

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Veel vlees eten is ook gewenning.
    Als ik pastasaus maak, heb ik voor 5 personen aan 400.gram gehakt meer dan
    voldoende. Meer is echt niet nodig, gewoon veel groente er bij.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, fijn dat jij daar zo overduidelijk actief over denkt en voor strijd :)
    Dan hoef ik dat niet meer te doen :p

Vanavond lekker een paar flinke kippenpoten! Jam jammmm!!! Vis eten we hier niet zo vaak. Hooguit 2-3x per maand en dan is het al veel. We zijn daar niet zo weg van.

Koopeenkoe wil ik wel; ik heb er al een aantal keer naar zitten kijken, maar volgens mij is het in de supermarkt toch nog goedkoper. Ik twijfel. En ik ben helaas gezegend met een 'nee-zegger' als partner wanneer het aankomt op iets nieuws, dus dat is nog even verder twijfelen :p Misschien moet ik het gewoon maar eens een keer proberen :D

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maar 250 gram voor 5 porties, eten er met zn vieren van en dan blijft er nog 1 portie over. Er gaat wel heeel veeel groenten in.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Lekkueh!:D

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nee, we eten zeer zelden varkensvlees. Ik heb een slokdarmafwijking waardoor ik een aantal dingen (niet alleen vlees, ook rauwkost bijvoorbeeld) gewoon niet weg kan slikken. En dan blijft er qua vlees zo'n beetje gehakt, runderworst, kipschnitzeltje, dat soort dingen, over.

13. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik zou de link graag willen hebben. Zou je die hier of via pb willen sturen?

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ja doe maar, dankje alvast

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Klopt , ik maak het met 300 gram (bio) en veel groente...Nog nooit iemand horen klagen

16. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Wij gaan geregeld naar de boerderij voor vlees, kaas en groenten. Smaakt gewoon een stuk beter en is goed betaalbaar hier in de buurt.

17. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Vlees rechtstreeks van de boer is vaak wat duurder dan de kiloknallers uit de supermarkt. En dat komt doordat de kiloknallers aan de lopende band worden geslacht , als het al nl koeien zijn dan zijn dat echt niet koeien van n goed vleesras, het zijn vaak de afgeschreven melkkoeien. Die zijn goed voor het gehakt en de worst en de goedkope biefstukjes.

Vlees rechtstreeks van de boer is geen lopende band werk, de koe of varken word naar een klein slachthuis gebracht en daar geslacht. Als wij n koe laten slachten voor eigen gebruik wordt het geslachte dier naar een slager gebracht waar hij uitgebeend word waar wij bij zijn en zelf het vlees verpakken in porties voor in de vriezer. We laten dan een pink van 1 jaar slachten wat n kruising vleesras is. Zo kleinschalig kost gewoon meer, je hebt dat dier een jaar rondlopen, de eerste maanden gaat er ook melk in, je hebt je voer kosten. Het slachten komt neer om zo' n 4- 5 euro per kilo aan kosten, dus het is gewoon duurder. We eten dan met 4 gezinnen een jaar van 1 koe.

De melkkoeien die wij weg doen voor de slacht gaan naar een groot slachthuis en dat brengt echt niet veel op. En het vlees daarvan is echt niet zo smakelijk en mooi als van het vleesras.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Absoluut

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Als de prijs laag is en als we in de buurt van een boerderij zouden wonen..

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.824
    5.958
    113
    Vrouw
    Jullie hebben daar thuis een aparte vriezer voor staan?

Deel Deze Pagina