Hallo Onze dochter is nu zes maanden. Ze krijgt va een maand of vier een fruithap die we meestal zelf maken. Nu zijn we begonnen met zelfgemaakte groente hapjes maar die lijken helemaal niet in de smaak te vallen. Worteltjes niet, witlof met appel niet en noem het maar op. Heb ik haar nu al een zoetekauw gemaakt met de fruithap? Of is het een kwestie van wennen? en hoe kan ik dat wennen dan het beste doen? gewoon iedere dag weer het zelfde aanbieden of iedere dag wat anders? Ook eet ze niet bijzonder veel. S ochtends een half potje fruit en als ze dus s avonds groente eet dan ook maar een paar hapjes ( ze krijgt natuurlijk ook gewoon haar melk etc! ) Hoe kan ik haar nu het beste kennis laten maken met groente??
Hoi, Het is denk ik precies zoals je aangeeft, je kindje is gewend aan wat zoetere smaken en heeft waarschijnlijk iets langere tijd nodig om aan de groente te wennen. De meeste kindjes hebben wel 10 keer proeven nodig voordat ze gewend zijn aan een nieuwe smaak. Kleine hapjes blijven aanbieden is het beste. Groetjes Eveline