Even snel een vraagje: is er één van jullie die een kindje heeft/had met reflux bekend met omeprazol? Mn kereltje heeft meer en meer last en moet nu van de ka omeprazol n emen. Nu lees ik de bijsluiter en zie ik daar staan dat het niet mag gegeven worden aan zuigelingen en kinderen jonger dan twee jaar... Ik hou er al niet van om medicatie in mn kereltje te pompen en dan lees ik dit. Ook drinkt hij sinds vannacht niets meer... Iemand ervaring of dergelijke situatie meegemaakt? Wanneer moet ik mij beginnen zorgen maken over het niet drinken? Hij dronk voor het laatst om 4u vannacht en dan slechts een 80 cc. Hij drinkt normaal om de 4u een 160 cc.
Omeprazol is vrij verkrijgbaar volgens mij en dan zou ik het idd wel afraden om het "zo maar" aan kindjes te geven. Maar als je KA het heeft voorgeschreven mag je er wel vanuit gaan dat het goed is hoor . Omeprazol is beter bekend onder de naam Losec en wordt vaker aan reflux-kindjes voorgeschreven. Ik vind 6*160 cc behoorlijk veel voor zo'n kleintje... en ook grote flessen. Refluxkindjes drinken liever vaker wat minder! Hoe is hij verder? Wakker, alert? Hoe zijn de plasluiers?
Bedankt voor de info Kruimel! Ben nu al wat meer gerust om hem de medicatie te geven. Hier in België krijg je losec of omeprazol alleen op voorschrift maar als je zegt dat het in Nederland vrij verkrijgbaar is zal het inderdaad wel veilig zijn (mits correct gebruik natuurlijk). Hij drinkt idd grote flessen maar dit wou hij eigenlijk al van het begin. Het kan dus in principe geen kwaad als hij even een 'mindere dag' heeft qua drinken. Ik maak me vooral zorgen over het feit dat hij naast het niet willen drinken ook niet alert is. Hij slaapt al een hele dag en dat is helemaal niet van zijn gewoonte.
Even in de gaten houden. Als je er niet gerust op bent kun je toch even contact opnemen met je huisarts? Is hij misschien ziek aan het worden?
Hoelang drinkt hij al moeizaam? het kan zijn dat door de reflux en het zuur zijn slokdarm zo'n pijn doet dat hij niet wil drinken en je tegen uitdroging aan zit, hoe zijn zijn luiers? Als je uitdroging vermoed direcht KA bellen. Wij krijgen nexium tegen de reflux ook op basis van omoprazol. je mag dit idd niet zelf gebruiken bij kinderen onder de 2 tenzij door een KA voorgeschreven. beteknt dus niet dat het 100% veilig is, ze kunnen best last krijgen van bijverschijnselen (hier bijvoorbeeld chrionisch verstopt) maar met heftige reflux moet je wat.