Met de vakantie net achter de rug nu weer druk op zoek voor volgend jaar. Wellicht heeft er hier iemand tips. Ik zoek een camping in zuid-frankrijk of italie (gardameer) met stacaravans. Wat willen we op een camping: - een zwembad, liefst met wat glijbanen oid - een speeltuin oid waar kinderen elkaar kunnen ontmoeten - animatie met zowel knutsel als sport en spel Onze kinderen zijn volgend jaar 9 en 5. Een middelgrote camping is dan wel fijn zodat ze zelf op pad kunnen. Afgelopen jaren op altiminico en serignan plage geweest. Deze zijn voor de jongste nog te groot om zelf rond te gaan. Wellicht kent iemand een leuke camping? Ik heb nu beach club novielle in optie staan maar twijfel heel erg omdat de recensies heel wisselend zijn
Oeps.... Mijn zoon was 4 dit jaar en liep heel serignan plage rond hihi. Maar het gebied met stacaravans is best overzichtelijk en we zaten 5 straatjes van het zwembad vandaan dus ook het plein was 1 rechte weg vooruit. Maar ik lees even mee! Volgend jaar zijn die van mij 8 en 5!
Wij zijn dit jaar (weer) naa Le Soleil Fruité in Chateauneuf sur Isere geweest. Niet te klein, niet te groot, trampolines, springkussens en wat speeldingen, heel mooi zwembad en leuke animatie. Wij vonden het super!
Offtopic misschien, maar ik was echt een beetje verbaasd toen ik dit las.. wij zijn ook meerdere malen op serignan plage verbleven. Maar durf je een 4 jarige daar echt alleen rond te laten lopen? Hij kan zo richting zee lopen oid.. of de camping af. Waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar ik zou dat echt niet durven op die leeftijd
Camping Calypso ook leuk, minder groot speelgedeelte in het water voor de kinderen als Serignan Plage, maar leuk zwembad. De zee is op loopafstand, maar wordt wel wat snel diep. Hoe de animatie is weet ik eigenlijk niet meer. Leuke speeltuintjes ook Camping Toreilles Plage 4 étoiles | Camping Calypso Pyrénées Orientales Beetje slechte foto's op de site, althans het zwembad is. Veel groter dat komt nu niet echt naar voren..
Even meegezocht en kom op dit: Domaine de Soleil Plage in Vitrac Zwembad met glijbaan Speeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (258 plaatsen) Camping Les Péneyrals in Saint-Crépin-et-Carlucet Zwembad met glijbaan Speeltuin en waterspeeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (250 plaatsen) Camping Sunêlia Le Ranc Davaine in Saint-Alban-Auriolles Zwembad met glijbaan Speeltuin en waterspeeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (416 plaatsen) Camping La Colombière in Neydens Zwembad met glijbaan Speeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (212 plaatsen) Camping Château de Boisson in Allègre-les-Fumades Zwembad met glijbaan Speeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (184 plaatsen) # Camping Villaggio Weekend in San Felice del Benaco Buitenzwembad met glijbaan Speeltuin, waterspeeltuin, avonturenspeeltuin en indoorspeeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (197 plaatsen) La Rocca Camp in Bardolino Buitenzwembad met glijbaan Speeltuin, waterspeeltuin en indoorspeeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (495 plaatsen) Camping Le Palme in Pacengo di Lazise Buitenzwembad met glijbaan Speeltuin Animatie Niet te groot (180 plaatsen) Camping Serenella in Bardolino Buitenzwembad met glijbaan Speeltuin Animatie (ook in het Nederlands) Niet te groot (424 plaatsen)
Bedankt voor het meezoeken! Ik heb de lijst opgeslagen. Gister hebben we geboekt in.... spanje Camping Tucan, tussen Lloret en Blanes in maar gericht op families
Kijk eens op de website van Iris Parc. Die hebben echt top campings met NL entertainers wat wel fijn is voor de kinderen.
Ik denk ten eerste dat het afhankelijk van je kind is. Mijn zoon is een zeer goede luisteraar. Hij weet waar hij mag komen en waar niet. Dus alleen het zwembad in gaan doet hij niet, mocht dat wel gebeuren is het ook geen ramp omdat hij kan zwemmen. De zee was wel echt een eindje verder. Wij zaten daar echt wel een 5 a 10 minuten vandaan en die kant mocht hij niet op. Daarnaast loopt hij de zee niet eens in als we op het strand zijn omdat hij het niks vindt. Ik snap dat heel veel ouders dit niet zouden doen maar ik ken mijn kinderen goed genoeg om te weten dat dit echt veilig is. Met zijn zus mocht hij meer maar ik weet altijd waar ze zijn en weet dat de situaties die jij omschrijft niet in hun karakter zit.
Camping Des Bastides. Zijn wij geweest. Enorm leuke vakantie gehad voor weinig geld. Ligt vlakbij de Spaanse grens. Vrij kleinschalig, en een super eigenaar die ook een aardig woordje Nederlands spreekt. Ook echt gericht op families. Animatie ook Nederlands, mijn zoontje was er niet weg te slaan. Wij hadden ook een stacaravan gehuurd. Ik denk erover om volgend jaar terug te gaan en dan langer. Heb zo'n leuke vakantie gehad, en dat lag zeker ook aan de camping want het was best moeilijk om iets leuks te zoeken met onze kids van 17, 14 en 5.(groot leeftijdsverschil). De moeite waard om eens te kijken of het je wat lijkt.
Wij zijn ook 2x op Serginan gewenste en onze jongste was de laatste keer 5 en de oudste 7. Ze mochten vanaf de stacaravan naar de speeltuintjes im ons heen en naar de speeltuin bij het centrum. Ze mochten niet naar de grote speeltuin tussen camping en stacaravans. ook mijn meiden houden ze aan de afspraken en zouden het niet bedenken om zelf naar strand of zwembad te gaan.
Mijn oudste van 7 mocht wel de hele camping over en ook alleen naar het zwembad maar die van 4 niet. Wij zaten met onze caravan aan een speeltuintje dus dat was ideaal.Ook het voetbalveld was aan het einde van ons straatje. Maar de grote zandspeeltuin mocht hij niet alleen heen.Naar de winkeltjes alleen met zijn zus
Eigenlijk hebben we het dus precies hetzelfde gedaan ik moet er wel bij zeggen dat hij een maand later ook 5 is geworden dus niet net vier ofzo.
Ik denk dat ik gewoon een stuk voorzichtiger ben met dat soort dingen. Zelf ben ik mijn ouders toen ik 6 was ofzo een keer kwijt geraakt in Dolfinarium en een keer op het strand van Scheveningen. Ik weet nog precies hoe angstig ik me toen voelde. Onze oudsten zijn 13 en 18 dus die redden zich natuurlijk prima Maar de jongste van 5, luistert altijd op en top en zal nooit weglopen. Maar toch laat ik hem niet alleen naar een speeltuin gaan ofzo. Dan gaan we zelf mee, of zijn broer of zus. Vorig jaar op Serignan Plage zaten wij s'avonds nog even op het strand, er kwam een man aanlopen met zijn dochter van 4/5 jaar. Ze droeg bandjes om de armen. Eerst gingen ze even samen in de zee, en toen zei hij dat ze even op de handdoek moest wachten, terwijl hij even in de zee ging zwemmen. Wij waren gewoon zelf met de kinderen bezig en ineens was dat meisje weg. Er waren echt nog een handje vol mensen op het strand. Hij kwam de zee uit, en de paniek sloeg toe, kind was nergens meer te vinden. Om 10 uur s'avonds waren ze nog met een groep aan het zoeken op het strand en de camping, maar ze kunnen ook zo verderop bij een andere camping erop lopen. Ik had er s'nachts pijn in mijn buik van. Hoe laat en waar ze uiteindelijk gevonden is weet ik niet, maar de volgende dag zag ik ze wel weer samen lopen gelukkig, maar pfff wat zal je dan stress hebben. En ik bedoel dit natuurlijk niet op jullie dames, maar jeetje wat zie ik op het strand veel mensen die totaal niet op hun kinderen letten Ik schrik daar echt van, loopt er ineens een hummeltje van hooguit 3 langs de kust, dat je denkt, aahh wat een lieverd! Volg je hem een tijdje en denk je ineens, goh... die loopt wel heel ver alleen Zitten zijn ouders echt 30 40 meter verderop. Ik vind dat echt onverantwoordelijk! Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten. Of ik of mijn man, er is altijd 1 paar ogen op ons kind gericht als we bij zee zijn. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso niet ben van het alleen spelen ergens, ook niet thuis in de buurt. Ik ben veel te bang dat er een auto stopt, en mijn kind meeneemt. Klinkt voor velen misschien belachelijk, maar dan ga ik gewoon mee, en ga met een boekje op een bankje zitten lezen. En laat hem lekker zijn gang gaan. Dat andere mensen dat anders doen moeten ze natuurlijk zelf weten Of zijn oudere broer of zus moet er bij zijn dat is ook prima. Maar alleen of met een leeftijdsgenootje, nee. En we wonen helemaal niet in een onveilige buurt ofzo hoor integendeel, maar meer mijn eigen gevoel
Wij zitten momenteel op La Palombière bij Sarlat in de Dordogne. We zijn al meerdere malen in de Dordogne geweest op verschillende campings, maar deze zou ik zonder twijfel aan kunnen raden. We hebben nu geluk met het weer, maar er is echt een fantastisch nieuw overdekt zwembad voor als het weer tegenzit. Qua natuurschoon en bezienswaardigheden is de Dordogne sowieso geweldig, maar Sarlat is echt prachtig, en de camping ligt er maar zo'n 5 km vandaan. Wij gaan zondag weer naar huis, maar we komen hier zéker weer terug.
Tja dat voorbeeld is heel triest natuurlijk. Dat zou ik ook vreselijk vinden! Maar ondanks dat ik niet bij de speeltuin zit kan ik je altijd in 1 rechte lijn aanwijzen waar mijn kinderen zijn. Naast het feit dat ik mijn ogen niet in mijn zak heb, luister ik ook heel goed naar de geluiden en vertellen mijn kinderen waar ze naar toe gaan. En ja, er kan altijd iets gebeuren! Maar als ik de risico's inschat en dit als minimaal zie dan laat ik ze ook wel los. Ik vind dat echt een onderdeel van de opvoeding zoals ik die wil. Ieder zijn ding! En nogmaals, de plek waar zijn zaten was echt wel anders dan aan de strandzijde....