Wat eerst? overstap van HA1 naar S2 of start fruit en groente bij 6 mndn

Discussie in 'Voeding' gestart door paso, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. Ivm allegieen bij papa krijgt hij Hypo allergene flesvoeding. Met groete en fruit ben ik ook daarom nog niet gestart, maar hij heeft ook een sterke kokhalsreflex. Pap op een lepeltje is dus ook geen succes.

Mijn vraag is alsvolgt. Moet ik eerst overstappen met flesvoeding van HA1 naar S2, of eerst de hapjes opstarten?

Ik lees namelijk verschillende dingen over opvolgmelk stap 2. De ene zegt dat het minder vult, de ander zegt weer meer. Mijn zoontje dinkt 4 flessen van 210 + 7. Van opvolgmelk zouden ze geloof ik maar 4 x 180+6 mogen, maar heeft hij dan wel voldoende?

Iemand tips, advies of iedeen hierover?

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het zit van dat S2 meer of minder vullend zou zijn.
    Onze dochter heeft ook HA1 gehad omdat ik voor veel dingen allergisch ben of was, we zijn met 4 mnd gewoon langzaam begonnen met rijstebloem vanille als papfles.
    Daarna met het introduceren van groente en fruit, beetje proberen dus :)
    Savira krijgt nu S2 en ze doet t er prima op heb zelfs het idee dat het iets beter te verwerken valt voor haar.

Voldoende krijgt hij wel binnen hoor, weet niet hoe zwaar hij is?
    Savira krijgt momenteel 4x 180 met 6 schepjes half bakje fruit en een potje groente (en laatste fles is papfles)
    Savira is wel een ukkie moet ik er bij zeggen :) ze is vrij smal.. gewicht weet ik eerlijk niet (moet donderdag weer naar cb)

3. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie mijn onderschrift voor lengte en gewicht. Het is een flinke kerel.
    Hij krijg 's morgens en s' avonds 3 melkpoederschepjes rijstebloem door de fles.

Die 6 maandengrens zal toch ook niet op de dag nauwkeurig zijn?

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Oh sorry ! even niet op gelet :) Ik denk ook niet dat het zo nauw ligt.
    Als je kind toevallig 2 weken te vroeg of te laat geboren zou je ook 2 weken eerder of later met nieuwe dingen beginnen zonder dat je het in de gaten hebt want je telt vanaf de geboorte :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet op de dag. Maar meer dan een week speling zou ik niet nemen hoor!
    Ik zou bij allergie eerst met groente beginnen en gewoon HA1 blijven geven. Is je kind daar aan gewend, beginnen me HA2. Daarna brood enzo (met 7 maanden) en als dat goed gaat (gewoon brood bevat koemelk) dan van HA2 naar S2.

6. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dus jij denkt dat HA2 een beter vervolg is? Volgens mijn huisarts mocht ik naar standaard 2 omdat ik tijdens de borstvoedingperiode (4mnd) ook gewoon melkproducten heb genuttigd en hij daar niet op heeft gereageerd. (klonk voor mij heel logisch:()

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben met 5,5 maand met groente begonnen, met 6 maand in een week van forte1 naar standaard2, en die week ook fruit erbij. Mijn jochie heeft er verder geen last van gehad.

In jou geval zou ik ook eerst groente doen, en na een week of 2 de Fv. Evt fruit ook dan, of de week erna. Fv nr1 mag je gerust nog even een paar weekjes langer geven. Dan zit je ook niet direct met die max van 800cc. Ik zou niet voor dat weekje of 2 via HA2 gaan, als het niet nodig is..

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet logisch, alleen erg gevoelige kinderen reageren op koemelk die hun moeder gebruikt. Dat een kind niet reageert als mama koemelk drinkt wil nog niet zeggen dat kind niet reageert op standaard of koemelk als het ie zelf drinkt.
    Eerst maar eens rustig aan groente wennen en niet te veel te snel veranderen.

9. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dirksmama, goh kijk dat wist ik dus niet. Ik wist niet beter dan dat mama's van kindjes met KMA een heel dieet moesten volgen.

Deepfreeze, dank voor je reactie. Inderdaad liever wat langer HA1 dan dat ik aan de max zit en hij honger moet lijden doordat hij misschien zijn groente hap nog niet lust.

Ik denk dat ik dan volgende week met groente ga beginnen, en als dat goed gaat later ook met fruit. Als hij hieraan gewend is ga ik pas over naar opvolgmelk. Ik neem aan dat dat wel een maandje zal duren?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je HA geeft kun je beter met 6 maanden beginnen met iets anders dan melk.

Deel Deze Pagina