slaapprobleem dreumes bijna 20 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op zoek naar tips. Onze dochter is eigenlijk altijd vrij gemakkelijk geweest met inslapen en doorslapen. Ze sliep al snel de nachten door en sliep eigenlijk op wat uitzonderingen na altijd de klok rond. Overdag sliep ze nooit veel en lang.

Soms heeft ze het even nodig om te jengelen/huilen voordat ze in slaap valt. Niet overstuur ofzo maar meer het er even nietbmee eens zijn en zich nog niet over willen geven aan haar slaap. Wanneer ze voor ons gevoel te lang of te veel huilde dan gingen we er heen en troosten haar dan even, waarna ze meestal prima ging slapen. Ze werd haast nooit tussendoor echt wakker behalve toen ze wat ziekjes was. Maar nu.....het is een drama sinds een dikke week. Zowel overdag als de avond en nacht. Een tijdje geleden is ze een week ziek geweest. Ze heeft toen een paar keer flink moeten spugen, ook in bed. Hierdoor heeft ze 2 nachten bij ons geslapen, 1 keer op de bank met vl omdat we ook nog een kleine hebben die bij ons sliep, en 1x bij ons in bed omdat haar hele matras nat was. Verder is er dus in oktober een broertje bij gekomen. Dit is even om te verduidelijken wat er speelt.

Maar dus sinds een dikke week is ze helemaal uit haar doen qua slaap. Overdag duurthet minimaal 30 min voordat ze sslaapt, soms wel 1, 5 uur. Vaak veel huilen, krijsen, springen in bed etc. In de avond hetzelfde. Slaapt ze eenmaal dan wordt ze nog een paar keer wakker. De ene nacht was het om 1 uur om 2 uur en om 5 uur. Afgelopen nacht om kwart over 4. We zij toen met haar bezig geweest tot half 7 toen sliep ze eindelijk. We hebben al vanalles geprobeerd, negeren, troosten, er om de zoveel tijd heen gaan z0en gewoon weer neerleggen en gaan, boos worden........nachtlampje is er.

Is dit een bekende leeftijd wat betreft dit soort zaken? Zelf denk ik dat ze droomt. Soms wordt ze wakker en ligt ze al huilend met haar ogen dicht.
    Of is dit een fase van uitproberen? Het is voor ons nu vooral lastig en zwaar omdat wenog een kindje van bijna 3 maanden hebben die nog een nachtvoeding krijgt. Ik ben dus de hele nacht haast wakker van haar en dan van zoon. Ze krijst en huilt hem soms ook wakker.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips. Heel erg bedankt.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier rond 19 maanden een dikke maand slaapproblemen gehad. Denk het 18 maandensprongetje maar dan iets later.
    Na een maand ging het weer goed en als hij overdag niet wilde slapen zette ik bmba op. Overdag wilde ik er niet on "vechten" dan maar even rusten op de bank. Probeerde het wel dagelijks.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe deed je dat in de avond dan?
    Ze ligt er nu om half 8 in. Ze slaapt nog steeds niet. Zijn er al heen geweest ommte troosten maar zodra we weggaan begint het weer.

Ik word er een beetje moedeloos van. Ze krijst nu ook steeds de baby wakker.

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Zou ze geen oorpijn hebben? Slaapt ze langer door als ze een paracetamol krijgt?

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pcm nog niet geprobeerd. Ze is wel verkouden geweest en nu nog een beetje. Ze grijpt niet naar haar oortjes ofzo.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou een pcm proberen, doe ik altijd als hij ineens niet wil slapen en echt lastig doet. Hij is buiten 2 fases altijd een gemakkelijke slaper geweest dus pijn wilde ik uitsluiten.

Tja hoe deden wij het? Geen idee eigenlijk
    Hij gooide alles uit bed, alles! Zijn spenen, kniffels, kussentje alles en dan gingen wij dat terug geven, 100x per avond. Af en toe mee naar beneden nemen maar dat had geen nut want het begon toch weer met alles uit bed gooien. Af en toe 5min laten huilen in de hoop dat hij zijn knuffels of spenen mist maar na het terug geven toch weer alles uit bed flikkeren ;).
    Hij kreeg zijn speen regelmatig nog overdag, dat hebben we toen afgeschaft in de hoop dat hij heel blij zou worden als hij s'avonds zijn speen zou zien, hielp ook niet echt.
    Hij had een nachtlampje maar die gaf niet zo heel veel licht. Uiteindelijk een 2e nachtlamp in zijn kamer gezet die meer licht gaf en toeval of niet, sinds toen ging het beter en 2 dagen later sliep hij weer zonder problemen.
    Geen idee of het toeval was maar stel hij was bang ben ik toch blij dat we hem niet hebben laten huilen, ja soms 5minuten.

Volhouden, redenen zoeken, pijn uitsluiten en weten dat je niet de enige bent met die faes.
    Ik zit in een groepje met meiden waarvan de kindjes even oud zijn en ik was zeer zeker niet de enige. Dat was wel een troost :)
    Hoort denk ik bij de leeftijd. Fases he :)

Deel Deze Pagina