3x 180/6 per dag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jorietje, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Ons manneke krijgt sinds gister nog maar 3 flessen 180/6 per dag en fruit en groente. Zijn schema is nu (ongeveer):

7.30u fles 180/6 met ontbijtgranen
    11.00u fruit (ca. 125 gram)
    13.30u fles 180/6
    16.30u groente (ca. 125 gram)
    19.30u fles 180/6

Advies van cb was om een flesje aan te bieden na de groente. Dit hebben we eergister gedaan (direct na de groente) en gister een uur na de groente, maar hij drinkt 2 slokjes en daarna hoeft ie niks meer.
    Hij is nu tevreden met hoe het gaat zo, maar ik vraag me af of hij misschien niet te weinig vocht binnen krijgt?

Ik vind het soms best lastig hoor, advies cb is minimaal 700 ml flesvoeding, tja hij krijgt nu minder en is wél tevreden.. En ik kan hem wel wat water tussendoor aanbieden, maar drinkt hij dan zn flessen nog wel leeg?

Of zal ik het gewoon zo houden zolang hij er tevreden mee is? Neem aan dat ie vanzelf wel een keer laat merken als ie het te weinig vindt.. Wil vanaf ca. 7 mnd yoghurt geven na de groente of zou dat nu ook al mogen?

Gr,
    Joriet

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind 3 flessen van 180/6 heel normaal hoor bij 6 maanden als ze ook al zoveel bijvoeding krijgen. Van opvolgmelk mag je juist maar MAX 700-800 ml geven. Daarnaast in groente en fruit zit ook vocht he?

Als hij tevreden is en genoeg plasluiers heeft, zie ik het probleem niet.

Met 6 maanden kreeg ons meisje 3 flessen van 180/6 en 1 flesje van 90/3. Dit kleine flesje 's middags hebben we met 7,5 maand vervangen door een beker volle yoghurt.

Oh, bij ons zit er ook 1-2 uur tussen groentehap en laatste fles. Vlak erna werkt toch niet? Heeft ze net dr buikje vol met eten.

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Stom zeg...hier zeiden ze vanaf 6mnd dat 500cc genoeg was.Minder niet en vanaf dat ze vaste voeding bij gaan krijgen gaat het omlaag idd.

Vanaf de 9mnd oud hier is tussen de 300 en de 500 cc genoeg om te groeien.Wel natuurlijk met vaste voeding erbij.En vanaf 11 a 12 maanden krijgen ze geen groeimelk meer en eten ze met de pot mee.

Dus eigenlij zou je nu af moeten bouwen de komende 5 a 6 maanden en niet hoog houden.

Ik zou je kindje volgen zoals je nu al doet.
    Hier ook zo een schema gehad.Nu zelf nog maar op 2 melkvoedingen en 1 warme maaltijd.Eet gewoon zoals wij eten nu.3 maal per dag vanaf zijn 8 mnd oud.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik hou het lekker zo, ik kijk gewoon naar wat de kleine man wil, is hij tevreden en heeft hij genoeg plasluiers, dan ben ik ook tevreden :D

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    idd Jorietje, gewoon naar je kindje kijken. Wij zaten met 6 maand ook op 3 flessen. Daarnaast bood ik al wel slokjes water/thee en soms wat diksap aan

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Met 6 maanden zaten wij ook op de 3 flessen van 180+6. Kijk naar je kindje. Groeit hij goed en is hij tevreden? Prima lekker zo doorgaan:)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier vonden ze 3x180/6 ook goed van 6 tot 8 maanden.

Je zou nog wat water/thee aan kunnen bieden na het fruit of groente. Maar als hij verder tevreden is, dan zou ik niet teveel gaan rommelen omdat het CB dat wil ;)

8. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gingen ze ook met 6 maanden naar 3x180. Dit werkt super goed! Ik zou idd ook naar je kindje kijken hoe hij het daarop doet. Hier hadden ze ook geen zin meer in het flesje na de groente. Ik bied ze tussendoor nog wel een liga met wat sap of water aan.

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het gaat nu prima zo met 3 flessen 180/6 waarvan de ochtendfles een papfles is.. Na de groente wil hij geen fles meer, dus dan maar niet, sinds gister n paar hapjes yoghurt gegeven een half uurtje na de groente, dat vond hij wel lekker (wel zurig haha). Nu elke dag een of twee hapjes yoghurt erbij, komt best goed zo..

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook gewoon op 3 flessen.
    Nou ja, sochtends pap met de lepel.
    Tussen de middag brood en fles
    en savonds laat nog een papfles.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Jorietje , fijn dat het goed gaat!
    En idd als hij lekker tevreden is en goede plasluiers heeft.... niks aan de hand toch?

Ik zit nog op 4 flessen per dag! 180x6
    dan is sochtends een papfles , met ontbijtgranen door de melk en savonds laatste fles met 3 schepjes bambix erdoor.
    En als tussendoortjes fruithapje , groentehap plus danoontje na de groente.

Krijgt onze mannetje zo teveel drinken?

0730 200cc nutrilon+granen
    1000 fruithapje
    1230 200cc nutrilon
    1600 200cc nutrilon
    1730 avondeten (potje) + danoontje
    2000 200cc nutrilon+ 3 schepjes bambix

ik lees telkens dat sommige kindjes met 6 maanden al op 3 flessen p/d zitten??
    Krijgt hij dan niet teveel?
    Hij heeft die fles van 1600 echt nog nodig. geeft dan honger/dorst aan

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    800cc mag nog wel eventjes..
    Die verdwijnt snel genoeg als ze meer fruit&groente gaan eten. En de boterham erbij komt rond de 7 maand..

Misschien kun je eens proberen of de pap er 's avonds uitkan? Dan lukte hier ook opeens met de opvolgmelk. Maar dat hoeft niet perse..

(ons CB wilde ons met 6 maand naar de 600cc, omdat ons jochie al zwaar was. Dus met 6,5 maand een fles ingeruild voor een boterham met thee)

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks deepfreeze!
    binnenkort maar eens starten met een broodje...! hoe gaf jij dat in het begin? met wat voor beleg?

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben begonnen met een boterham van een dag oud. Beetje boter erop, en dan in stukjes van 1 bij 1 gesneden. Ook incluus korst..

De stukjes stopte ik dan in zijn mond. Beetje tussen de kiezen, en ondersteboven (anders plakt het aan het gehemelte).
    Sommige kindjes hebben het liever tussen kiezen en wang, of een beetje vochtig van melk/thee. Maar ben begonnen met het "normaalste".

Mijn jochie at op dag 1 een halve boterham. en op dag 2 een hele. Daarna pakte hij de stukjes ook zelf. Dus dat ging hier erg vlot. Dat verschilt erg per kind..

Deel Deze Pagina