Hoi!!! Mijn dochter is bijna 12 weken oud. Ze heeft altijd moeite gehad met boeren laten. Soms leg ik haar weg (bed/box) als ze nog niet geboerd heeft en laat ze een boer wanneer ik haar weer oppak of geeft ze veel melk terug. Maar ja.....als ik moet wachten op een boer, kan dat wel 30 minuten duren.... Mijn vraag is: Wachten jullie echt op een boer? Ook al duurt het een tijdje? Ik weet niet of het van belang is, maar ik geef bv.
nee ik wacht niet ik zet haar op mijn schoot en wiebel met mijn benen komt hij niet dat zet ik haar rechtop in de wipper en pas als ze geboerd heeft dan leg ik haar neer. anders is het idd spugen
Je kunt nog proberen haar rechtop tegen je aan te houden, en dan zelf - dus met haar - schuin te gaan hangen, naar links, naar rechts, voor en achter, gewoon langzaam, daar even blijven hangen en tussendoor weer rechtop. Ons meisje boerde dan wel! (Gouden tip gekregen van een oma )
ik zet Max altijd op mijn schoot en dan hou ik hem bij zijn ruggetje en borst vast en dan beweeg ik hem van voor naar achter en terug...dan boert hij vaak sneller...
In de nacht hou ik mijn zoontje iets rechtop boert hij niet dan leggen we hem slapend weg. Soms horen we hem iets rommelen maar hij spuugt nooit. Boeren maakt hem juist weer wakker merkte we en dan komt hij zo moeilijk weer in slaap. Op de dag laat ik hem altijd wel boeren. Meestal leg ik hem verover de schouder en ga wat lopen dan komt hij meestal wel.
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je kindje niet moet boeren als je bv geeft want dan trekken ze geen lucht. Heb het dus ook nooit gedaan.
De trap op en af(of die beweging nadoen, ja ziet er wel gek uit) helpt hier heel goed. R boerde de eerste maanden ook heel moeilijk! Ja en komt het niet dan niet, idd even rechtop in de wipper dan komt het vanzelf hoor.
Hier ook in de eerste weken een moeilijk 'boer kindje' Wat hier goed hielp was haar linker armpje steeds op en neer bewegen...