Omdat wij binnekort de 2e verwachten willen wij vanaf dit weekend Gilani proberen te laten slapen in haar nieuwe grote meiden kamer. Ze slaapt nu nog op de babykamer, maar daar moet straks de kleine in en de kamer voor Gilani staat al helemaal klaar. Hoe kunnen we dit het beste doen? Ik weet het ze is nog best klein, 1 jaar en 3 maandjes.. maar als het echt niks word dan kopen we een passend ledikantje voor haar op de kamer.
Nee sorry, geen advies hier. Mijn dochter is bijna 20 maanden en die slaapt nog in haar ledikant. Ik denk dat dat ook de reden is van het uitblijven van reacties...er zijn denk ik weinig kindjes van 15 maanden die al in een groot bed gaan.
Hoe kun je dat het beste doen? Als jij haar in die andere kamer wil, dus in de andere kamer naar bed brengen. Misschien eerst het middagslaapje proberen? Ik vind het ook wel erg vroeg, zou zelf denk ik voor een (goedkoop) 2e ledikant gaan..
Ik vind het eerlijk gezegd ook wat te vroeg. Als ik mijn zoon op die leeftijd voorstel in een (peuter)bedje, dan heb ik het idee dat ie er geregeld uit zou vallen. Op die leeftijd snappen ze denk ik nog niet zo goed dat ze niet in het bed moeten gaan staan/kruipen oid. Hij is 22 maanden en slaapt nog steeds in het ledikant en dat blijft nog wel eventjes zo. Ik denk dat we rond 2,5 over gaan naar een peuterbedje.
mijn zoontje zi eik nu nog niet in een peuterbedje gaan...ben ook bang dat als ie wakker wordt...gelijk eruit gaat en naar ons komt ( bbijv in de nacht of heel vroeg sochtends) mijn zoontje zal tegen de tijd van de 2e 20 mnd zijn, maar wij laten de baby eerst bij ons slapen in een wiegje...en dna rond 5/6 mnd gaat die over naar een ledikant..en ondertussne is de oudste dan 25/26 mnd...dna gaan we het wel proberen..en anders een 2e ledikantje aanschaffen og tijdelijk..
vind het een beetje vroeg.. denk niet dat ze in haar bedje gaat blijven.. en waarschijnlijk zal ze der nog uitvallen ook.. zou ander via mp een ledikantje kopen voor tijdelijk..
Persoonlijk? Ik zou ook zeker nog voor een ledikantje gaan. Maar je kan het natuurlijk proberen, eerst dr middagslaapje en als dat een paar keer goed gaat de nacht.
Ook ik zou voor een ledikantje gaan. Denk inderdaad dat ze nog erg klein is, en voor jullie (en zichzelf) beter zal slapen in een ledikantje. Finn is inmiddels 2,5 en gaat bijna over naar zn grote bed, maar ben blij dat hij boven de 2 is. Andrers had ik dat echt niet zien gebeuren..
Ik zou ook nog even voor een ledikantje gaan hoor. mijn dochtertje is bijna 15 maanden en kan me echt niet voorstellen dat ze in een peuterbed moet slapen. Ze zou er zo uitrollen. Ze snapt nog niks van hoogtes, dus als ze gaat staan loopt ze zo van het bed af en dan krijgen we ongelukken. nee voor ons echt nog een ledikantje..
Nee dat is echt nog heel vroeg. Mijn zoon ging met 21 maanden over en dat vond ik vroeg zat, maar zijn peuterrbed stond al (naast zijn ledikant) en hij wilde zelf. Ging direct goed. Ik zou nog even wachten.
Hier zal ze rond 26 maanden overgaan, vind ik vroeg zat. Rond de leeftijd van jou kleine zou ik ook voor een ledikant gaan.
Onze dochter is met 1 jaar ofzo over gegaan naar een peuterbedje (ikea 35 euro) en toen met bijna 2 ofzo naar een echt groot bed, nooit geen problemen gehad ermee, ik vind ledikantjes op den duur echt niets meer, die van mij klimmen zoiezo met 1 jaar er al uit en dan is het meer gevaarlijk dan veilig te noemen
je hebt wel een opstaand randje ervoor he haha en ja hoogte inschatten dat doen ze dan 1 keer en weten ze meteen hoor, peuterbedje van ikea is misschien 40 cm hoog ofzo ze vallen regelmatig harder uit zichzelf denk ik dan maar.. eerste paar nachten even een kleed op de grond leggen en het probleem is ook opgelost.
Ik zou het niet doen, veel te vroeg.... onze dochter is 20 maanden en de tweede meldt zich als het goed is over een maand of 3, maar de oudste blijft voorlopig gewoon in haar ledikant slapen. Ze kan nu echt nog niet in een gewoon bed, zou er meteen uitvallen, slapend en anders wel zodra ze wakker wordt. Ik zou gewoon een tweede ledikant erbij kopen.
Onze dochter ging ook klimmen met 14 maanden, maar vanaf 15 maanden heeft ze het nooit meer gedaan... Was even tijdelijk en ze was te klein om er echt uit te klimmen. Voor de zekerheid een matrasje eronder gelegd maar er is nooit wat gebeurt. Ik heb toen ook enorm getwijfeld om al over te gaan maar even afgewacht, en ben nu blij dat we dat gedaan hebben. Ze gaat nu richting de 21 maanden dus al 6 maanden niet geklommen... Hier gaat ze gewoon pas over als het echt niet meer gaat in het ledikant en ze ligt nu nog prima!
oh haha, handig zo een opstaand randje maar die van ons leert helaas niet van 1 keer. Ik was er al eens te laat bij toen ze op de bank klom. Ze liep er recht af, toch echt wel een halve meter hoog en viel met haar hoofd op de punt van de tafel. Verschrikkelijk ik dacht dat ze er van zou leren, maar ze doet het zo weer!! ze zit op dreumesgym en daar loopt ze ook overal vanaf, ze loopt ook zo het zwembad in, dus tja... lastig lastig. wil het misschien ook eens aankaarten bij het cb, want ze lijkt het echt niet te zien, of iig niet te leren van de keren dat het mis gaat zeg maar..
Je kunt het altijd proberen. Nee heb je, en ja kun je altijd krijgen. Mocht het niet lukken, dan weet je het, en kun je alsnog een ledikant aanschaffen. Voor hetzelfde geld gaat het goed. Onze dochter is rond de 18 maanden overgegaan op een peuterbedje van de Ikea (Ikea Vikare) met uitval hekje ervoor. De openkant staat tegen de muur. Vanaf dag 1 is dit goed gegaan. We hebben beiden het idee dat ze een stuk rustiger slaapt. In haar ledikant stoten ze altijd haar hoofd, lag altijd door haar hele bed heen, en nu blijft ze keurig liggen.
Ik weet niet of je in de buurt van duitsland woont? Daar heb je nl. Ledimantjes van 140x70 die je kan ombouwen tot juniorbed!
ja die van mij vond ik steeds opgerold in zijn kleed, want ja terugklimmen dat ging dan weer niet, en natuurlijk flinke builen van het vallen op zn hoofd dan kies ik liever voor een klein en laag bedje. Had problemen verwacht met erin blijven liggen enzo maar niet echt gehad, gewoon een paar keer duidelijk erin geweest en hij vond het leuk, voelde zich een grote jongen (en onze dochter een grote meid) en waren trots. Nu zijn mijn kinderen zoiezo vrij groot die konden ook niet meer uitgerekt liggen met een dik jaar in een ledikant (circa 85 cm) dus als je dan je armen en benen uitrekt zit je al eigenlijk tegen beide kanten aan...