Het volgende doet zich voor bij ons. Onze jongste van 7,5 maand slaapt sinds vorige week woensdag dramatisch (lees: alleen op mij). Ze kwam voor die tijd al voor 1 a 2 nachtvoedingen, maar daarna kon ik ze gewoon terugleggen in bed en sliep ze lekker verder. Woensdagnacht begon het dus. Ze werd wakker maar begon te huilen zodra ik ze terug legde. Dus in slaap laten drinken en toen terug in bed. Dit ging redelijk, alleen kwam ze na 1,5 uur weer. Dit ging ff door, tot zaterdagnacht. Ze begon al te huilen zodra ze dr bedje aanraakte. Dus de enige manier op haar te laten slapen was bij mij op de borst. Ik werd er gek van (vanaf donderdagnacht sliep ik amper tot niet), dus afgelopen maandag naar de HA gegaan. Ik zei: Als zij geen oorontsteking heeft eet ik een bezemsteel. Alles wees op oorontsteking. En ja hoor.... vocht achter beide oren, beide oren licht rood, slijm achter de longen en ontstoken ogen. Dus vanaf de maandagmiddag zit ze aan de AB - oogzalf (sinds gister niet meer) - Neusspray. Maar nu.... Het is vrijdag en ik heb dus al een dikke week niet geslapen. Ik heb spierpijn in mijn rug en nek van het zittend slapen/sukkelen. Ze huilt nog steeds in bed, ik leg ze dus in bed als ze ruim 1,5 uur op mij heet geslapen (ik krijg echt krampen, dus moet ze echt ff in bed liggen) om vervolgens huilend wakker te worden na een half uur. Ze wil dus wel graag slapen, maar de pijn houd haar wakker . Vanmorgen weer de HA gebeld. Hij heeft haar oordruppels voorgeschreven omdat ook hij zegt dat ze echt last heeft van dr oortjes. Dus die ga ik zo halen in de hoop dat het snel gaat werken. Overdag ik er overigens niks aan de hand, eet/drink/slaapt goed en is lekker vrolijk. Het is echt een nachtelijk probleem. En deze mama breekt langzaam door grandioos slaapgebrek. Hoe lang kan zoiets aanhouden? Niet alleen voor mij, maar ook voor ons meisje. Wij willen zo graag onze rustige nachten terug. Kijk... nachtvoedingen, geen probleem. Maar die slapeloze nachten.... pppfff, die breken me echt op. En overdag kan ik niet ff bijtanken, ik heb nog 2 schoolgaande kids en een hele veestapel die verzorgt moet worden. Wanneer gaat het over ?
Mijn verhaal is niet zo positief Onze dochter begon in juni bij 8 maanden, oorpijn keelpijn snottebellen astma, niet 1 of 2 keer nacht maar de hele nacht ! in december neus amandelen eruit en buisjes daarna 2 keer doorgeslapen en daarna helemaal niet meer nog steeds elke keer loopoor dikke keel amandelen en taaie snottebellen Nu is ze bijna 19 maanden ze word om 3 uur wakker tot 6 uur en slaapt dan om 6 uur nog een half uurtje a drie kwartier Of ze slaapt door tot 4 uur en dan is het echt ochtend en klaar wakker voor haar om vervolgens 11.00 uur pas weer te gaan slapen ook hier nog twee kids die naar school gaan dus nog even slapen met de jongste zit er niet in daar ik ze om 12 uur van school moet halen Hier dus al ruim 10 maanden gaaaaaaaap Hoop dat het bij jullie sneller over is
Heftig zeg... pppfff.. dan mag ik nog niet klagen met m'n dikke week zonder slaap. ze heeft nu ab - neusspray - oordruppels en pcm gekregen en het huilen is weer begonnen. Vind t zo zielig. en het rare is dat ze overdag nergens last van (denk ik dan) heeft.
Wij hadden hier een vergelijkbaar verhaal. Gaat na 2 AB kuren nu beter. Het lijkt hier ook samen te hangen met virussen, die ze steeds oppikte. Ze is nu niet meer verkouden en het slapen gaat aanzienlijk beter. Wij zijn wel doorgestuurd naar de KNO en die zag dat haar oren nu veel rustiger zijn. Ik zou de druppels afwachten en anders je door laten sturen. Ik gaf mijn dochter bij veel huilen pcm. Overdag sliep ze trouwens ook echt slecht.