Tips last minute zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SushiLover123, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit jaar totaal geen inspiratie qua zomervakantie maar we willen wel een weekje weg. Glamping of naar een vakantiepark of zo.

Ik wil eigenlijk last minuten doen en dan gebruik maken van het feit dat organisaties de boel vol willen hebben en dan last minute kortingen geven.

Heeft iemand tips? Websites bijvoorbeeld? Of toch via een reisbureau? Wat zijn instinkers?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wil je naar het binnen of buitenland?
    Vliegen of met de auto?

Als je met de auto gaat naar bv een camping dan kun je de touroperators bekijken. Last minutes staan op hun sites.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Helaas betekent last minute niet goedkoop
    Risico is te hoog om met vrije kamers vliegtuig mstoelen te blijven zitten en de contracten met hotels en luchtvaartmaatschappijen zijn zo gemaakt dat ze tot 1-2 weken voor vertrek kunnen boeken en daarna mogen de hotelier en vliegtuigmaatschappij zelf nog reizigers op de lege plekken invullen.
    Evt kun je dan op aanvraag boeken maar vaak voor dezelfdenprijs als iemand die al ver vooruit geboekt heeft

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voorkeur auto. Buitenland mag, maar max tot Noord-Italië.
    Wat bedoel je met de touroperator?

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    De aanbieders zijn touroperators
    Vacansoleil eurocamp vacanselect
    Roan go4 camp etc

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Roompot en landal hebben soms ook goedkopere huisjes (als last minute aanbiedingen), we hebben afgelopen jaren in augustus nog wel een goedkoper weekendje in nederland of duitsland gezeten via deze twee. En dan boekte we echt pas last minute. Dus een week van te voren, dan kun je op de website ook zien waar je echt nog relatief goedkoop terecht kunt of waar je nog echt wel veel duurder uit bent.

Echt goedkoop op vakantie ga je alleen als je met een eigen tent/vouwwagen of caravan gaat;)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vind ik nog tegelvallen als je kijkt wat ze soms voor stageld vragen... en als je geen tent, vouwwagen of caravan hebt mag je de kosten daarvan er ook nog even bij optellen. :p

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Op groupon hebben ze ook mooie aanbiedingen met campings en zelfs vliegreizen.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Klopt soms betaal je 60 euro stageld per Nacht! Absoluut bizar ja, maar er zijn genoeg campings waar je voor veel minder terecht kunt.
    Een tent/caravan/vouwwagen kun je jaren achter elkaar gebruiken, dus die kosten kun je over de jaren verdelen. Maar het is inderdaad net wat je wilt. Hopelijk vinden jullie een leuke vakantiereis voor een mooie prijs!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik durf groupon eigenlijk niet aan. Er zitten veel aanbieders bij, die zich vervolgens niet aan de deal houden en daar sta je dan met je hele gezin... Of het is op basis van beschikbaarheid en zitten ze vol in die periode die wij kunnen... Dito met vakantieveilingen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Ik bel voor ik een grouponbon koop eerst de desbetreffende aanbieder op om te informeren of er inderdaad wel plaats is. En ik kies alleen organisaties waar ik wel vaker van gehoord heb. Geen vage hotels of reisorganisaties.

Oh, ik heb trouwens ook al een aantal keer leuke vakantiehuizen gehuurd met alles er op en er aan voor hetzelfde geld als een stacaravan via www.gites.nl in Frankrijk (zelfde huis was via Belvilla veel duurder zag ik) en www.homeaway.com. Geen last minute, maar wel mooie prijzen. Zitten ook een paar vakantieparken tussen.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij wilden dit jaar ook een last minut doen. maar ik was alles een beetje in de gaten aan het houden en langzaam aan gaat alles vol zitten en wij met een gezin van 5 is toch altijd iets lastiger. En we willen ook niet meer uitgeven dan 1400 euro uitgeven aan het verblijf. En merk dat nu die prijsklasses echt al vol zitten dus nu toch maar geboekt. Vrienden van ons hadden vorig jaar ook een last minut gedaan maar waren net zoveel kwijt als wij en we hadden in okt geboekt.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ook nog een goede tips is dat als je naar een Centerparcs park zou willen je het beste via de Duitse of Belgische site van Centerpacs moet kijken. Scheelt vaak ook heel veel euro's. Tegenwoordig zit Centerparcs ook in Frankrijk.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn ervaring is dat last minutes nog maar zelden met korting worden aangeboden. soms scheelt het iets maar dan heb je ook veel minder dan dat je anders zou hebben een beetje de campings of vakantieparken met de minste faciliteiten.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dank je. Dan heb ik nog een tip: als je hèt huisje hebt gevonden, google dan eens op het plaatje. Vaak vind je dan meer sites waar het huis op wordt aangeboden. Dan kun je de goedkoopste pakken.

Deel Deze Pagina