Flink sporten en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Olivia4, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olivia4

Olivia4 Lid

12 apr 2009
    35
    0
    0
    Manager
    Amersfoort
    Hey,

Ik heb gisteren behoorlijk heftig gesport, maar bedacht vandaag pas dat mijn lichaamstemperatuur behoorlijk zal zijn opgelopen daarbij.

Nu weet ik dat je niet in de sauna en in een te heet bad mag in het het eerste trimester omdat je lichaam dat als koorts kan ervaren.

Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken? Ik doe deze sport overigens regelmatig, maar had gisteren een toernooi waardoor ik drie wedstrijden heb gespeeld ipv één...

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hoi

Ik zou me vooral niet teveel zorgen maken. Ik ben sportleerkracht/danser van beroep en sport dus nog steeds enorm veel. Er wordt gezegd dat je lichaamstemperatuur niet teveel mag stijgen maar meestal is dit geen probleem. Bij getrainde sporters is het lichaam het gewoon dat het warm krijgt en lost dat het zelf op door te zweten. Door te zweten brengt je lichaam je temperatuur zelf terug naar een normale waarde.
    Sommigen zeggen ook dat je hartslag niet boven de 140 mag gaan maar dat betwijfel ik zelf eigenlijk. Ik sport en dans zelf nog steeds heel veel en mijn hartslag gaat regelmatig nog boven de 140. Volgens mij niets om je zorgen over te maken, heb ik in mijn opleiding ook nooit gehoord. Het is net heel gezond om veel lichaamsbeweginig te hebben.
    Vanaf maand drie stop je wel best me rechte buikspieren te trainen. Als je toch buikspieren wil blijven trainen ga je best eens langs bij de fysio om wat oefeningen.
    Met krachttraining toch ook een beetje opletten dat je geen al te zware druk op je onderbuik zet.

Anders gewoon lekker doen wat je anders doet hoor!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als je altijd al fanatiek hebt gesport maakt dit niks uit.

Stel je sport bijna niet dan is het niet echt goed om ineens zo fanatiek te doen, dan kun je beter opbouwen.

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige had het over een hartslag van 200! Dan moet je volgens mij wel erg flink sporten, mij lukt dat niet meer.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je lichaam het gewend is en je voelt je goed mag het gewoon.

Deel Deze Pagina