Naar fysio.. Wat doet hij/zij?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sharonmenzo, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Dag dames,

Ik ben vorige week voor de eerste keer naar de fysio geweest voor mijn lage rugpijn. Ze stelde allerlei vragen en heeft daarna ongeveer 20 min oefeningen gedaan, wat best zeer deed! Ik moest op mijn rug liggen, benen opgetrokken en dan ging zij er druk opzetten.. Toen ik klaar was had ik eigenlijk meer last van mijn rug dan ervoor. De dag erna was dit weer weg. Wat doet de fysio met jullie? Een vriendin van mij deed ook oefeningen tijdens haar zwangerschap, maar werd ook veel gemasseerd.... Dit had ik ook wel gewild :cool:

Ben gewoon even nieuwsgierig! Alvast bedankt!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat hangt natuurlijk van je probleem af. Als er bekkenpijn is en een zwakke bekkenbodem is bv het probleem, dan zul je oefeningen krijgen. Daar helpt een massage weinig aan.

Ik heb een spastische bekkenbodem die dus op de verkeerde momenten aan- en ontspant, dus ik ben alleen gebaat bij massages. Dan ben ik nagenoeg pijnvrij (met andere leefregels natuurlijk). Oefeningen zorgen bij mij voor teveel spanning en dus meer pijn.

Anders gewoon vragen?

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn fysio deed altijd beide (bekkenklachten). Ik kreeg aangeleerd hoe ik bepaalde oefeningen moest doen (zodat ik thuis aan de slag kon) en bepaalde delen werden 'losgemasseerd'. Nu kun je denken, hmm lekker ;), maar pffff, dat deed echt flink pijn hoor! Ik had liever de oefeningen...:p

4. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Dat is normaal hoor. Waarschijnlijk is het een manueel therapeut?
    Tijdens de behandeling is het echt niet leuk, maar later heb je er baat bij. Ik werd er tenminste veel losser van.

5. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Bedankt voor de reacties. Ik ben al een stuk wijzer. Ik vond het inderdaad helemaal niet prettig, maarja als het maar helpt :)

Groetjes!

6. tdw

tdw Niet meer actief

Toen ik bij de eerste naar de fysio moest heeft ze mij elke week heerlijk los gemasseerd... Geen straf! :D

7. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik word ook losgemasseerd en krijg oefeningen mee voor thuis. Bij mij was het de eerste keer wel meer oefeningen doen om te bekijken waar de klachten vandaan kwamen.

Deel Deze Pagina