Ik ga het morgen weer maken maar ik blijf het altijd maar flauw en droog vinden. Hoe krijg je het lekker smeuïg en smakelijk zonder een halve pot zout?
Niet Ik gooi er altijd een zooi jus over en veel spekjes maar krijg het echt niet doorgeslikt! Hoop dat iemand je een goede tip kan geven hier ... ik volg het vol enthousiasme!
Ik kook zelf de aardappelen en boerenkool zonder zout, bak er spekjes bij en giet die met bakvocht erdoor, rookworst erbij, beetje peper en serveer er los brie bij. Mocht mijn boerenkool wat droog lijken doe ik er een scheutje melk bij. Geen last van flauwigheid of droogheid
Ik maak mijn boerenkool heel 'sec' maar hij is absoluut niet droog en al helemaal niet flauw. Gewoon boerenkool in de pan aan de kook brengen, ondertussen aardappels schillen en die erbovenop. Half uurtje laten koken tot alles gaar is. Dan de boerenkool afgieten, 1 glas kookvocht even bewaren. Klontje boter en een flinke scheut kookvocht bij de boerenkool, goed stampen, is het droog? Gewoon nog een scheutje kookvocht erbij tot het een mooie consistentie heeft. Serveren met rookworst en that's all . Heeeeeeeerlijk! Komt in de winter elke week op tafel bij ons en het is altijd vechten om het laatste beetje
Precies dit maar dan nog bovenop de aardappels een worst en stampen zonder de boter maar met uitgebakken spekjes. Spekjes zonder boter in een anti aanbakpan lekker bruin bakken en met kookvet/vocht en al door de boerenkool.
Ik doe er zo`n zakje verstegen boerenkool kruiden door heerlijk! en jus met uitjes en spekjes hmm lekker met worst!
Ik kook de boerenkool altijd eerst ongeveer een half uur, daarna de aardappels er bij tot die gaar zijn, heb bijna nooit last van droge boerenkool
Ik doe altijd aardappels met water opzetten boerenkool erbovenop. Gaar laten worden. Dan afgieten en stampen met een flinke scheut volle melk en lekker een bonk roomboter er door. Zout erbij en dan opscheppen op het bord kuiltje maken en dan nog wat jus van de worst erop. Om het extra smaaksensatie te geven snijd ik er kleine augurkjes bij en mosterd. Werkelijk waar een VERUKKING Ik weet wel wat ik morgen eet (als ik niet bevallen ben anders is het een broodje filet american en tartaar speciaal)
Kook de boeren kool 20 min ongeveer aardappels erbij nog zown 20/25 min koken. Dan afgieten en een flinke klont roomboter en nootmuskaat. Klein scheutje melk erbij en klaar is pluis Wel vet maar zo lekker iedereen is gek op mijn boerenkool(L) Mijn moeder zweert trouwens bij boerenkool uit de diepvries maar ik proef het verchil niet echt. Daarbij is die uit de diepvries vaak duurder omdat boeren kool vaak in de aanbieding is.