Doe bij de aardappels met koken bouillonblokjes Melk boter beetje peper zout maggi spekjes bakken met beetje ketjap dat erdoor Vorige week nog gemaakt was heerlijk
Mijn moeder zegt: bouillonblokje. Ga het morgen eens testen hoewel ik boerenkool eigenlijk in welke vorm dan ook niet te eten vind Heb nu al spijt van de groentetas
Ik doe er altijd een half bakje roomkaas door, ben eigenlijk niet meer anders gewend, wordt het lekker smeuïg van...
Ik maak m erg uitgebreid, maar is zo lekker zo!: - Hamlapje met klein laagje water, kruidenbuiltje en klein gesneden halve knolselderij aan de kook brengen en zachtjes laten doorprutten. - aardappels schillen en in kleine stukjes snijden - als de knolselderij uit elkaar valt, aardappels en boerenkool (net zoveel in gewicht als aardappel !) erbij en deksel erop. Uurtje laten pruttelen op een laag vuurtje. - bouillonblokje, beetje juspoeder en een kwak mosterd erbij en stampen, als het nodig is iets indikken met aardappelpuree. Ik vind m zo het allerlekkerst, veel smaak en absoluut niet droog.
ik maak het met melk en iets roomboter lekker smeuig... en vaak nog een zakje silvo kruiden voor de boerenkool erdoorheen... spekjes on the side... heeerlijk! goed idee trouwens voor vandaag
Ik doe het altijd met de aardappel en rookworst tegelijk in de snelkookpan. Met wat peper, zout en roomboter stampen. Een goede jus er bij en wat mosterd. Meer is er hier niet voor nodig. Ik heb wel altijd verse boerenkool, die van mijn ouders hun land af komt. Daar zit ook een heel verschil in!
M'n zusjes eten er altijd een flinke schep appelmoes over heen. Wij doen er op het bord ook altijd wat zilveruitjes naast. Erg lekker.
Ik kook de aardappels zolang dat ze uit elkaar vallen. Dan stampen met scheut melk en azijn. Niets geen droge boel en ik eet altijd zonder jus, want vind jus niet lekker. Man en kinderen wel met jus, spekjes en natuurlijk rookworst en een klodder mosterd. Jum!
Ik kook de aardappelen in kippenbouillon, de boerenkool gewoon koken. Dan bak ik spekjes en uitjes bij elkaar, en ik laat een paar snippers ui ongebakken. Vervolgens stamp ik de aardappelen en doe de spekjes met ui en het vet (mits het niet te veel is) en de boerenkool en ongebakken uitjes erin. Nooit droge stamppot gehad
Rookworst in plakjes (eventueel ook spekjes) opbakken. 1a2 pakjes heinz tomatenblokjes er door en dan giet je dit over de boerenkool. Vaak eten wij dit ook zonder aardappel