1 spek uitbakken en het spekvet erdoor 2 een pot met augurken of Amsterdamse uitjes daarvan wat "nat" erdoor heen 3 melk erdoor smakelijk
Ik kook de aardappelen met de boerenkool + bouilionblokje tot de aardappelen goed gaar zijn. Spekjes bakken en dit met het vet bij de boerenkool stampen. Evt. Maak ik het wat romiger door er een klont boter en wat melk bij te doen. Jus en rookworst erbij, jammie :-D
je kunt stamppotten iets smuïger maken door er iets van het kookvocht aan toe te voegen. Je hebt van die zakjes met jus die hebben een lekker smaakje. alleen maar zout maakt de stamppot niet opeens bijzonder
ik doe er spekjes een scheut melk en een flinke lepel Philadelphia kruiden door heen en soms nog wat peper
In de snelkookpan, boerenkool onderop, in het mandje de aardappelen, glas water erbij en koken maar. Ondertussen spekblokjes (zelf gesneden van speklappen) op laag vuur in een pan aanbakken zodat het vocht eruit komt, dan op hoger vuur bruin laten bakken. Als de snelkookpan fluit, stoom eruit laten. Aardappelen uit het mandje op de kool (niet afgieten!) stampen met spekjes en spekvet. Peper erbij, Unox worst ( andere worsten vind ik niet lekker, vaak een dikker velletje) erbij en smullen maar. Ik doe er zelden jus, boter of melk bij en heb geen droge stamppot....
Ik koop altijd de diepvries zelf vind k die lekkerder dan verse. Daarbij bak ik spekjes erdoor heen, iet wat zout maar ook peper. En daarna lekker stampot jus waar ik ook nog een beetje ketjap door heen roer.
Met boerenkoolkruiden van Silvo geloof ik! Wat een fantastisch spul idem voor andijvie en hutspot! En een klontje roomboter
Gelukt! Gekookt in groentebouillontabletten, daarna met wat ketjap, melk en kookvocht gestampt en een zakje kant en klare rundvleesjus. Zelfs mijn 2 jarige vond het lekker en die vindt tegenwoordig niet veel meer lekker/wil niks nieuws proberen. .......
Ongeveer zo en dan met jus en azijn. Heerlijk! Je hebt tegenwoordig ook van die zakjes kruidemix voor boerenkoolstamp. Ook wel lekker.