Donderdag geen tijd om te koken en hectisch dus plan om vandaag pan boerenkool te maken en verse worst vd slager te braden.. Maar hoe verwarming ik fit morgen het beste waardoor het zo smakelijk mogelijk blijft? In pan koekt het aan, dan maar in magnetronschaal? En de worst? Word deze niet droog?
hier altijd in de magnetron opwarmen wat ik nodig heb of op een klein vuurtje opwarmen. ik zou de worst dan ook morgen pas braden of wat aanbraden en morgen verder braden.
Dag erna is hij veel lekkerder zelfs vind ik. Lekker met een klontje boter in de koekenpan opbakken worst zou ik wel morgen pas doen anders word hij droog.
Worst kun je ook gewoon meebakken in de pan, nooit gemerkt dat hij dan droger is als ik eerlijk ben....
Heb nooit dat de boerenkool aankoekt ik doe het zo? Boerenkool in een droge pan dus zonder boter op een laag vuurtje. Wanneer het gaat bakken een klein scheutje water en dan net zo lang tot het warm is(bij bakken weer een klein scheutje). De verse worst gewoon weer opwarmen in je koekenpan braad pan, ook hier en klein scheutje water bij.. Tips van mn oma en omá hebben vaak gelijk haha
Ik doe de stamppot in een ovenschaal,en de gebakken worst leg ik er bovenop en duw hem er een klein stukje in (oke dit klinkt ranzig). Dit zet ik in de oven en heb daarna een heerlijke warme stamppot.
Hmm niks mis met een korstje op de boerenkool... Dat is het lekkerste En ik zou er dan inderdaad gewoon een keer rookworst bij doen 2 minuten jn de magnetron en dan klaar.