hoi meiden, Als jullie boerenkool maken met verse boerenkool (dus niet uit de vriezer zeg maar), koken jullie dan de boerenkool op de aardappelen of in een aparte pan? En waarom? Ik maak het nooit met verse boerenkool maar heb nu toch maar eens een zak meegenomen Bedankt voor de tips!
Zelf doe ik eerst de aardappels in de pan en dan de boerenkool er op en daar eventueel de rookworst op leggen. Wordt een beetje een zware pan, maar vind dit zelf wel het lekkerste, de smaken trekken dan goed in en door.
Eens! eerst de aardappels klein snijden en onderin de pan, aan de kook brengen, bouillonblokje erin en dan de boerenkool erin. Na een kwartiertje (Hema) rookworst erbovenop, kwartier verder laten koken en dan is t klaar. Ik maak er dan zelf ng graag een jus bij met in een apart pannetje uitgebakken spekreepjes erdoor... Eet smakelijk vanavond!!
Hier eerst de aardappelen erin erop de boerenkool. En eigenlijk er nooit op gekomen om de HEMA worst er ook in te leggen nou ja die warm ik apart op dus volgende keer probeer ik alles in 1
eerst de aardappelen en daar bovenop de boerenkool en speklappen alles kook ik in 1 pan. de rookworst warm ik appart op altijd. De speklappen snij ik kleine stukjes na het koken, en stamp ik dan mee met alles.
Ik doe de boerenkool op de aardappels, beetje zout en peper erbij. Worst maak ik apart, ik vind dat dus viezer smaken als je het bij elkaar doet haha. Door de boerenkool doe ik daarna nog uitgebakken spekjes en een klein pannetje jus voor stamppot en dan doe ik er lekker mosterd en nog wat peper over hmmmmmmm.
eens. de worst doe ik wel apart in een pan, die krijgt rare smaak als t water gaat koken vind ik(zal wel aan mij liggen want hubby smaakt geen verschil) ik doe altijd scheutje maggi op de boerenkool nog ff
De verse boerenkool bovenop de aardappelen en idd een rookworst erbij op. Heeerlijk! Apart een jus en spekjes op bakken. Hmmm! Goed idee!
met alle stampotten kook ik aardappels en de groente in 1 pan. dan trekt de smaak lekker door boerenkool doe ik altijd wel eerst in de vriezer, anders krijg ik het op de een of andere manier niet gaar. vreemd maar waar
Apart, anders zijn de aardappels eerder gaar dan de boerenkool en dan blijft ie te knapperig.. Rookworst in de magnetron.
Hier doe ik het als volgt; doe de boerenkool in een grote pan, kokend water erbij (waterkoker) en dat zet ik op. Ondertussen schil ik de aardappels en snijd ik ze in vieren ofzo, allemaal ongeveer even groot. Zodra de boerenkool kookt leg ik de aardappels erboven op en dan de deksel er weer op, vuur hoog tot het weer kookt en dan laag zetten en koken tot de aardappels gaar zijn. Stampen met wat kookvocht en een klontje boter. Rookworst warm ik op in de magnetron.
Ik doe de aardappelen onderin en de boerenkool erboven op. Rookworst doe ik altijd apart in een pannetje. Anders kookt mijn pan altijd over met zoveel erin. Ik bak apart de spekkies krokant en ook dat vet stamp ik samen met een beetje boter en melk tot een smeuïg prakkie. Ik eet het altijd met appelmoes dus jus maak ik nooit.