Alles samen in een snelkookpan. De boerenkool even een paar minuten voorkoken. Laagje water, aardappelen, boerenkool, peper en zout en de worst er bovenop.
Eerst de boerenkool koken met een beetje gort. Dan slinkt het en dan de aardappels erbovenop. Knapperige boerenkool wordt hier niet gewaardeerd Verse runderrookworst van de slager er bovenop en een blok spek. Net zo lang koken tot de gort kapot gekookt is. Mjummie heerlijk smeuig. Eventueel voor de smaak nog een pollepel jus erdoor.
En ik doe altijd eerst de de boerenkool in de pan en de aardappelen er boven op, anders komt de boerenkool omhoog. Apart pannetje voor de rookworst En gerookte spekblokjes apart bakken, dan hebben we er ook lekkere jus bij.
Hier de boerenkool, met daarop de aardappels in de snelkookpan. Daarnaast een koekenpan met spekjes en een saucijs (dus geen rookworst) Als de boerenkool klaar is, beetje vet van de spekjes en de spekjes zelf door de aardappels en boerenkool mixen en smullen maar!
Hier aardappels en boerenkool samen in de pan. We hebben een snelkookpan dus binnen 5/7 minuten hebben we een pan verse boerenkool
wilde ik net zeggen boerenkool moet wel langer koken dan de aard. rookworst heb ik altijd vers en kook ik apart
Een pan die snel kookt Haha, nee een pan waar je onder hoge druk ( stoom ) snel mee kookt. Erg lekker en fijn.
Google maar eens. Ik heb er één van BK. Daarvoor één van Tefal, 'geërfd' van mijn ouders, ook fanatieke snelkookpanners.
Ik doe het heel anders. Aardappels in de pan, in hele kleine stukjes en dat ze iets onder water staan. Als ze bijna klaar zijn doe ik de boerenkool erop. Als de boerenkool goed geslonken is stamp ik alles, het water blijft in de pan. Hier doe ik een zakje instant aardappelpuree poeder bij en een flinke scheut melk. Alles mengen tot de pureepoeder is opgenomen. Dan flink wat zout en een klontje boter, een handje geraspte kaas en een schep sambal (zonder zaadjes). Alles mengen en even laten staan. Ik bak er altijd kipfrikandellen bij, houd niet van rookworst.
Ik doe de zak boerenkool altijd een half een uurtje in de vriezer dat smaakt toch altijd net iets beter. Zak een beetje kneden dan zijn het wat kleinere stukjes anders is het te grof gesneden. Aardappels, boerenkool en worst samen in de pan. Als de aardappels gaar zijn stamp ik het met een scheut melk erdoor. Gort deed mijn oma ook altijd erdoor maar zelf krijg ik dat nooit zo lekker. Ga binnenkort toch maar weer een poging wagen.
Onderin de (grote soep-)pan water, kruidenbuiltje, hamlappen en een in blokjes gesnede knolselderij, uur of langer laten prutten. Dan daarop de boerenkool en bovenop de aardappel (in kleine stukjes) en weer een uur laten prutten. Rookworst erop, in apart pannetje spekjes bakken en dan wat mosterd en juspoeder bij de boerenkool, stampen (evt met wat aardappelpuree of boekweitgrutten indikken als het nog wat vochtig is) en klaar is Kees! Kortom: boerenkool gaat hier ónder de aardappels!
Ik doe het volgens mijn moedersrecept. De lekkerste boerenkool!!! Ik bak een paar dagen van te voren rundvlees. De jus hiervan doe ik in een kom en zet ik in de koelkast. Dan de geschilde aardappelen in de pan, stuk spek met vet erbij en boerenkool er boven op. Laten koken, daarna stampen met een stamper. Dus niet mixen met een staafmixer.(wel het spek eruit halen, dit is alleen voor de smaak) En als laatste de jus erbij gieten.
Ik doe eerst de aardappels onderin de pan. Boerenkool er boven op. Laatse 10 minuten ongeveer leg ik de rookworst erop zodat die ook warm word. Ik bak ook gerookte spekjes en die doe ik erbij door. Smullen. Maar...ik koop verse boerenkool. 300gr zit er in een zak geloof ik. Die leg ik dan in de vriezer tot wanneer ik het gebruiken wil. Dan gaat t zo bevroren in de pan met aardappels.