Hallo allemaal, sinds vorige week zijn we begonnen met bijvoeden. Heel leuk. De helft gaat nog naast haar mondje (of wordt er net zo hard weer uitgeblazen), maar dat geeft natuurlijk niet. Het is geweldig om te zien! Pap in de ochtend gaat al redelijk en in de middag heeft ze nu 4 dagen broccoli gegeten. Alleen lijkt het alsof de tandjes aan het rommelen zijn. Ze had gister koorts (39,3)en was niet lekker (we zijn wel bij de hap geweest omdat ze de afgelopen weken vaker een dag koorts had, maar het was gelukkig allemaal prima). Vandaag weer niets aan de hand en vrolijk als altijd. Vandaag wilde ik eigenlijk worteltjes maken, maar nu hoorde ik dat je niet iets nieuws moet introduceren als ze tandjes krijgen. Lijkt me zo lastig. Ten eerste omdat ik graag "het ritme" erin wil houden en ten tweede omdat het nog wel een maand kan duren voordat de tandjes door zijn toch? Wie herkent dit en heeft tips hierin voor me?
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat je niets nieuws moest introduceren bij tandjes. Waarom is dat? Het enige dat ik wel logisch vind, is om niet iets nieuws te nemen als ze niet lekker zijn; dan krijgen ze misschien een negatieve associatie bij dat eten, en willen ze het vervolgens nooit meer. Maar als ze vanavond gewoon lekker in haar vel zit, zou ik lekker worteltjes pakken. En zoals je zegt, het kan nog heel lang duren, dat gedoe met tandjes. Veel plezier met de worteltjes!
mmm... ben ff goed in mijn geheugen gaan wroeten (werkt na de zwangerschap nog steeds niet zoals het zou moeten ), maar volgens mij kwam dat advies vanuit het cb, omdat BB een koemelkallergie heeft. Als ze al loopt te kwakkelen kun je niet goed zien of ze reageert op de voeding. Dus wellicht heeft dit meer betrekking op een kma?! Anyway, dan nog kunnen die tandjes dagen, weken en misschien maanden duren dacht ik... hihihi Minipi, als ze zich goed voelt ga ik het misschien toch proberen.
Tsja, wat betreft die allergie, daar heb ik geen ervaring mee... Dan moet je zelf bekijken of je het ziet zitten. Denk je dat je verschil ziet tussen last die ze heeft van tandjes en evt. reacties op nieuwe voeding? Dan zou ik het gewoon doen. Denk je dat je zelf heel erg onzeker wordt als ze na het eten van de worteltjes last krijgt en jij niet weet wat het is? Dan zou ik het niet doen. Fijn hè, zo'n antwoord dat het probleem toch weer teruglegt bij jou?! Succes ermee in elk geval!
Nee hoor, je hebt helemaal gelijk! Naar haar luisteren werkt toch altijd het beste, alleen soms is het lekker om ervaringen te beluisteren.... Maar zoals jij het nu schetst ga ik ook maar doen denk ik.