Ik heb net 2 wondjes op mijn vinger ontsmet met 96% alcohol (was het enige dat we hadden), maar vraag me nu ineens af of dat niet schadelijk is voor ons kindje. De wondjes waren oppervlakkig, maar misschien is de alcohol toch in aanraking gekomen met mijn bloed, het prikte wel. Moet ik me nu zorgen maken over de gezondheid van ons kindje? Hoop snel iets te horen!
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Overigens hoef je oppervlakkige wondjes niet te ontsmetten met alcohol naar is afspoelen voldoende.
Dankje voor je reactie! Het waren krabben van 1 van onze katten, vandaar dat ik toch besloot te ontsmetten. Had alleen daarna nog een genant dingetje... Het was allemaal vlak voordat ik ging slapen en toen ik net in bed lag voelde ik wat nattigheid in mijn mondhoek en heb dat toen weggeveegd met een vinger die ik ook ontsmet had. Kan dat ook geen kwaad? Had mijn vingers na het afspoelen wel even onder de kraan gehouden, maar dat heeft vast de alcohol niet weggespoeld. Verder heb ik ook nog aan mijn neus gewreven met die vinger omdat mijn neus verstopt zat. Pffff, pieker ook zo snel, maar wil het na al die jaren wachten op dit wonder gewoon allemaal perfect doen en zou het mezelf nooit vergeven als ons kindje iets overkomt door mij...
Alcohol verdampt heel snel dus je hoeft je nergens zorgen om te maken, zeker niet als je je handen hebt afgespoeld/gewassen.
Heb mn ene hand alleen even vlug onder de kraan gehouden en afgeveegd met een keukenpapiertje, wilde het ontsmetten ook niet weer ongedaan maken.
Relax! Kan echt geen kwaad. Alcohol vervliegt idd in no-time en al heb je een spoortje binnengekregen, dan houdt je ui daar echt niets aan over.
Denk dat een potentieel nare bacterie van een kattennagel als je niet ontsmet had (dat is al te verwaarlozen bij oppervlakkig wondje...) meer risico was als een miniscuul druppeltje alcohol Merkt je baby niks van
Heb het ook al van de verloskundige gehoord. Belde voor iets anders en heb dit toen meteen ook maar even gevraagd. Maar nog bedankt voor je reactie!