Naar Egypte??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nicky1973, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wij denken er over een weekje naar Egypte te gaan, geen grote steden, maar een afgelegen duikplaatsje. Nu ben ik weken zwanger en Egypte is een aantal maanden geleden toch negatief in het nieuws geweest.
    Wat zouden jullie doen?
    Alvast bedankt voor de reacties.

2. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Als t reisadvies positief is en jij je ook goed voelt zou ik lekker gaan!

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik zou lekker gaan. Let wel op wat je eet (ook in grotere resorts). Egypte staat bekend om zijn "vloek van farao". Ongeveer de helft van de vakantiegangers krijgt hier mee te maken. Dit uit zich in buikkrampen en ernstige diarree. Dit is sowieso al geen pretje om te krijgen, maar als je zwanger bent al helemaal niet. Ook omdat de reguliere middeltjes die je in Nederland hiervoor kan krijgen niet werken en dus een Egyptisch paardenmiddeltje nodig hebt en ook dat wil je liever niet slikken als je zwanger bent.

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Toen ik daar was, is mij door de reisleider gezegd dat de vloek van de farao daar ook gewoon in de lucht hangt! Dus risico heb je altijd. Ikzelf heb daar toen geen last gehad, wel toen ik weer thuis was. Heel raar, toen heb ik daaaaagen op de wc gezeten. En indd het medicijn ertegen hebben ze alleen in Egypte.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou het niet doen. Egypte is niet het meest hygiënische land, zeker niet qua eten. Buiten dat, héél veel reizigers worden getroffen door enorme diarree (vloek Farao), dat door het eten wordt veroorzaakt. Als je zwanger bent is dat geen aanrader, zeker niet als je die medicijnen moet slikken (onze middelen werken echt niet, heb ervaring). Maar uiteraard blijft het een persoonlijke afweging.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben er geweest, zowel op het platteland als in een resort aan de kust. Dat laatste kun je echt zonder problemen doen, het eten is er goed en hygienisch, en je zult er waarschijnlijk niet ziek van worxen. Neem voor de zekerheid wel ors mee.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou het niet doen als zwangere. Wij zijn toen op huwelijksreis geweest en mijn man werd echt dood ziek. Heeft dagenlang enorm lopen spugen tot bloedens toe en had enorm diaree. We moesten bijna naar huis toen hij iets opknapte maar het was echt eng! Zou het echt niet durven als ik zwanger was...

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet doen. Zoals de andere dames ook al aangeven: voedselvergiftiging heb je er zó opgelopen, hoe voorzichtig je ook bent. Daar staat Egypte nu eenmaal bekend om, en helaas is het ook gewoon waar (weet ik ook uit eigen ervaring. Met studiereis is 3/4 van de groep enorm ziek geweest).

De combi met een zwangerschap lijkt me dan niet zo fijn. Helemaal omdat enorm sterke prikkeling van de darmen zich door kan zetten naar weeën (is natuurlijk worst-case-scenario, maar ik zou dat risico toch niet willen nemen)

9. Marieke1983

Handig die verschillende meningen haha! Je kunt het ook bij de GGD vragen (dat is toch waar je ook je entingen haalt? Of ben ik nu in de war) die kunnen je waarschijnlijk een goed advies geven.

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al zes keer geweest, heb altijd in een resort gezeten en ben nooit ziek geworden. Ik moet er natuurlijk niet aan denken dat het gebeurt, maar ik ben geen vleeseter en blijf altijd van de salade af.
    Inentingen voor Egypte zijn niet nodig trouwens.
    De meesten van jullie hebben het over de vloek van de Farao, maar bijna niemand over reizen naar Egypte ivm de negatieve nieuwsberichten van een paar maanden geleden. Zijn er nog mensen die om die reden niet zouden gaan?

11. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Het negatieve reisadvies geldt niet meer en de onrusten zijn voorbij. De president is tenslotte afgetreden dus verwacht niet dat de onrusten weer zullen oplaaien. Dit zou voor mij dus geen reden zijn om niet naar Egypte te gaan.

12. Marieke1983

Ah op die manier. Een collega van mij is net geweest en alles was gewoon normaal.

13. Iefie

Iefie Niet meer actief

Mijn schoonouders zijn 2 weken geleden geweest (el gouna?) en ze hebben niets gemerkt van de recente onrust.

14. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Lekker doen joh! ik ben in mijn 6de week naar Egypte geweest. Zorg alleen dat je doorgebakken vlees en vis eet en oplet met de bekend ijsblokjes e.d. In ons resort (Steigenberger in Hurghada) wasten ze alle groentes met bronwater of gekookt water en daar waren de ijsblokjes ook van. Laat je niet gek maken door voedselvergiftiging want die kun je bij de Shoarmazaak om de hoek ook krijgen. Ben al zo vaak in Egypte geweest en ik heb nog nooit wat gehad. Maar ik neem altijd wel ORS en diareeremmers mee. Alhoewel je die beter daar kunt kopen omdat ze sterker zijn. Geniet en ontspan!

15. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Ikzelf ben in Egypte geweest,maar ik zou daar zeker niet heen gaan tijdens kje zwangerschap. Ze zijn daar niet schoon. Ik ben daar flink ziek geweest van het eten...

16. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in Februari geweest, met het eerste vliegtuig dat weer naar Egypte ging (negatief reisadvies was toen net opgeheven).
    Ik was toen 6-7 weken zwanger, heb toen wel aan mijn huisarts gevraagd waar ik op moest letten, en dat was vooral het eten en water, maar verder was het geen probleem. Ik ben niet ziek geworden van het eten, volgens mij is het in van die luxe resorts meestal ook wel prima.

Wat de negatieve berichten betreft: als je alleen in de kustplaatsen komt dan is er sowieso niks aan de hand, maar volgens mij is het sowieso in het hele land nu wel rustig. Alleen op de vrijdag zijn er soms nog protesten in Caïro, dus dan kun je daar beter niet heengaan. Maar in de kustplaatsen gebeurde sowieso al niks. Toen wij er waren was het ontzettend rustig qua toeristen en waren de mensen ontzettend blij dat er uberhaupt weer wat toeristen kwamen. Ze liepen toch een paar weken lang hun inkomsten mis, en zo rijk zijn die mensen daar al niet.

17. Bri

Bri Niet meer actief

De politieke onrust zou voor mij geen reden zijn om niet te gaan specifiek als zwangere (onrust is voor iedereen hetzelfde, of je nu zwanger bent of niet; mogelijk ben je zelfs veiliger als je zichtbaar zwanger bent omdat mensen je dan eerder in bescherming zullen nemen).
    In de meeste kustplaatsen zul je er niets van merken. En ben het wel eens met degene hiervoor: Egypte moet het echt hebben van de toeristen en ze hebben het inkomen daaruit hard nodig. Is een mooi steuntje in de rug voor democratisering als westerse toeristen gewoon blijven gaan en hun geld komen uitgeven.

Met Egypte zou ik net als de anderen eerder een probleem hebben met ziekte ivm voedselvergiftiging e.d. Al schijnt dat wel mee te vallen als je niets 'op straat' eet.

18. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Nu ik zwanger ben ga ik niet naar landen waar de medische zorg onder de maat is, dat is in Egypte ook zo.
    Ik zou Egypte bewaren voor na ja zwangerschap en nu in de EU een land kiezen...wij zijn bijvoorbeeld naar Portugal geweest...heerlijke vakantie en goede medische zorg (heb er gelukkig geen gebruik van hoeven maken;))

Oh ja, denk eraan dat je een zwangerschapsverklaring nodig hebt dat je VK verklaart dat er geen complicaties zijn en je dus mag vliegen. Dit is bij veel maatschappijen na 28 of 30 weken verplicht.
    Ik vloog met 26 weken en moest toen de 'normale' verklaring laten zien, zodat ze konden zien dat ik nog geen 28 weken zwanger was.

Fijne vakantie!

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van een vakantie in egypte met een 13 maanden oude dreumes..
    Het was fantastisch en je merkt er niks van de onrust die er heerste. De mensen zijn juist hartsikke blij dat er nu veranderingen komen!

20. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft de medische zorg: veel van de resorts hebben een eigen kliniek waar je terecht kunt. Ik heb er ook ervaring mee.

Toen ik op vakantie ging was ik net 6 weken zwanger. Ik had een paar maanden daarvoor een miskraam gehad en was daarom nu ook best bang dat het weer mis zou gaan. Toen ik daar net twee dagen zat kreeg ik enorme krampen in mijn zij, zo erg dat ik er 's nachts wakker van werd. Ik haalde me meteen van alles in mijn hoofd, vooral een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En ik had echt zoiets van: als dat het is en mijn eileider zou knappen bloed ik hier gewoon dood.
    Er zat dus zo'n kliniek, en daar ben ik heen gegaan. Ik werd zowat meteen aan een infuus gelegd, kreeg een echo, mijn bloed werd afgenomen en ik moest mijn urine inleveren. Op de echo zagen ze dat het in ieder geval een normale zwangerschap was, dus dat was al een hele opluchting (het was wel een enorm oud ding, ik kon zelf niet eens meekijken, haha). Wel bleek dat mijn nieren en urine leiders een beetje opgezet waren, en dat samen met de uitslag van het bloed en urine onderzoek leidde tot de conclusie dat ik een urineweginfectie had, die dus al zijn weg naar mijn nieren had gevonden. Ik kreeg antibiotica en moest elke dag terug komen voor de zekerheid. De dokter daar vond het maar niks dat ik zo vroeg in de zwangerschap al op vakantie ging, haha. Zwemmen vond hij zelfs geen goed idee, blijkbaar laten ze daar vrouwen de eerste drie maanden echt zo weinig mogelijk doen.
    Natuurlijk vond ik het heel vervelend om in het buitenland naar de dokter te moeten maar ik ben uitstekend behandeld, kreeg ook de juiste antibiotica, en heb meer zorg en aandacht gekregen dan ik hier bij welke arts dan ook zou krijgen.

Deel Deze Pagina