tja ook ik heb pijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cactusje, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben bij de ha al bekend met bekkenklachten.
    hiervoor al verschillende onderzoeken en therapieën gehad maar zonder resultaat.
    het komt met vlagen dat ik er last van heb.
    zo een hele tijd wel en zo een hele tijd niet.
    verschillende soorten pijnstillers gehad die eigenlijk ook geen effect hadden.
    nu naast de bekende bandenpijn ook steeds weer last van mijn bekken.
    maar nu ook steeds onderrug en achter op mn rug net bij mn onderste ribben.
    maandag had ik het al bij de vk aangegeven maar had vorige week nog gewerkt en in het weekend best wat gelopen dus het had ook niet echt kunnen rusten.
    maar ik heb het idee dat het ook niet echt beter wordt..
    bekken is wel iets rustiger nu maar de pijntjes in mijn onderrug en wat hoger in de rug lijkt er niet minder op te worden.
    nu had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook wel last met lage rugpijn maar dat was heel goed te doen als ik me rustig hield.
    heb nu het idee dat het toch niet erg helpt om me een beetje rustig te houden.
    iemand tips?

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Misschien naar een manueel therapeut? Misschien zitten er wat rugwervels scheef enn kan dir ze recht zetten. Verlicht de druk op je rugspieren. Verder geen idee. Vervelend joh! Sterkte ermee!

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Toch naar de fysio gaan.
    En dan eentje die zich richt op bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap.
    Vraag aan je vk of ze een goede kunnen aanraden.

Je hebt nog even te gaan dus het is wel verstandig er iets mee te gaan doen.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bedankt voor jullie input!
    ik denk dat ik bij dezelfde bekkentherapeut terecht kan als waar ik jaren geleden begonnen ben maar zal voor de zekerheid de vk raadplegen over welke fysio

5. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier heeft de osteopaat erg geholpen. Bleek dat ik schreef ben of was. Super, pijnvrij daarna, al moest ik wel iedere 4 weken terug.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja ik sta ook scheef maar wel door beenlengte verschil...
    heb ik toen ook steunzolen voor gehad maar helaas ook maar kort geholpen..
    zoals tot nu toe alles maar kort geholpen heeft.
    de vk raadde me eigenlijk dezelfde fysio aan waar ik jaren terug ook bij geweest ben en vind het verstandig dat ik er toch naar laat kijken aangezien ik nog een hele tijd moet..

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    In ieder geval direct actie ondernemen. Bekkenfysio en osteopaat ondersteunen elkaar, dus kan prima naast elkaar gedaan worden.

En goed laten uitzoeken wat de oorzaak is (buiten de zws). Meestal nl je bekkenbodem, die kan te slap zijn of te gespannen. Beide is slecht.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    buiten de zwangerschap is er geen reden voor mijn klachten gevonden.
    bekkentherapie gehad revalidatietherapie spuiten foto's onderrug en bekken mri..
    de laatste keren bij menstruatie meer last dan anders dus dacht ook al dat het misschien iets hormonaals is.
    heb al heel vaak internet afgespeurd en kwam alleen maar op fora uit waar vrouwen dezelfde klachten hadden en onderzoeken en weet ik wat nog meer waar nooit wat uit kwam..

gelukkig kan ik volgende week bij de bekkentherapeute terecht en hoop dat ik er deze keer wel baat bij heb..

9. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Heb Zelf ook bekkenklachten. Ben eerst bij de fysio geweest. Dit hielp niet en nu loop ik bij een mensendieck (valt onder dezelfde geneeswijze als fysio dus ik krijg het vergoed). Na 2 afspraken bijna pijnvrij!! Ze heeft naar m'n houding gekeken bij zitten staan en lopen en me hierbij tips gegeven. de tweede afspraak heb ik oefeningen gekregen die niet pijnlijk zijn (zoals bij mij die van de fysio). Sterkte!

Deel Deze Pagina