Wat is precies dan de reden? Want eerlijk veel respect kan ik niet opbrengen voor die lui. Alleen al met je tractor de snelweg oprijden zou wat mij betreft reden genoeg zijn om de banden plat te schieten!
Wat ik op NOS lees heeft de politie een tweet uitgestuurd dat er is geschoten omdat boeren agenten wilden aanrijden, en is er verder nog vooral veel onduidelijk. Dus jij en ik kunnen er nog helemaal niks nuttigs over zeggen. We horen de juiste informatie wel als die boven water is.
Op het filmpje werd geschoten op een tractor die weg reed. De politie meldt dat de tractor op hun in reed.
Die tweets heb ik gezien ja. Het filmpje liet dat niet zien. Dus mijn vraag: van wie gaan we de juiste informatie horen?
Weet jij wat er in de seconden daarvoor gezegd/gedaan is of waar die trekker op af reed? Als die bestuurder aankondigde mensen te gaan overrijden en toen direct gas gaf... Nogmaals, elk gebruik van vuurwapens door de politie wordt hoog opgenomen. Dus zoals die woordvoerder ook zegt, de agenten hebben de situatie blijkbaar als acuut gevaarlijk ingeschat. De rest horen we tzt wel.
Dit. En dan nog is er gericht op de banden. Er stond niemand achter. wat er precies is gebeurd zal nog wel blijken. Het is een kort filmpje, niemand weet wat en precies gebeurd is. Ik vind de manier waarop de tractor wegrijdt ook echt niet normaal om eerlijk te zijn. Ongeacht of er terecht op banden is geschoten. Ik snap de link niet met we Ze willen dat we een slecht beeld van de boeren krijgen.
Dat was na het incident waarbij er werd geprobeerd op de politie in te rijden. Ze werden op dat moment staande gehouden. Dan mag je dus niet gewoon maar weg rijden.
Inderdaad, dan mag je niet zomaar wegrijden. Maar betekent dat dat de politie gericht op mensen mag schieten, als ze bij een staandehouding niet blijven staan? Er lijkt niet op banden te zijn geschoten maar op de cabine. Bovendien rende de agent achter de trekker aan, die passeerde hem echt op hele ruime afstand (nam zelfs helemaal de binnenbocht om zo ver mogelijk ervandaan te passeren). Dat vind ik wel heftig, dan moeten er wel hele ernstige dingen vooraf hebben plaats gevonden. Het roept wel vragen op. Dat dit na een incident met inrijden op mensen gebeurde kan ik nergens verder terug vinden, heb je daarvan een link?
Dat is maar de vraag of er op de banden is gemikt of op de cabine. Die boeren moeten zich gewoon een even niet als een stelletje hersenloze idioten gedragen. Dan hoeft de politie ook niet de schieten als je er vandoor probeert te gaan terwijl je staande bent gehouden.
de kogel zat in de deur.. ook niet onder in de deur maar halverwege. Dat had ook gruwelijk af kunnen lopen.
Als de situatie gevaarlijk is, mag de politie hun wapen gebruiken. Bij ieder situatie waarbij geschoten is, wordt onderzoek gedaan of dat in die context gerechtvaardigd was. Ik kan niet inschatten of het wel gerechtvaardigd was, maar meteen roepen dat het niet gerechtvaardigd was kun je op basis hiervan ook niet.
16 Nou lekker dan. Een puber achter het stuur zetten ( ja ik weet dat het mag) https://www.nemokennislink.nl/publicaties/puberbrein/ "Als puber ben je een slaaf van je emoties: je hormonale en neuronale ontwikkeling maken het nagenoeg onmogelijk om een stabiel leven te leiden. Als gevolg van de hormonale veranderingen ervaren pubers gemiddeld meer angstige gevoelens dan kinderen of volwassenen. Ook zijn er aanwijzingen dat als er iets mis gaat met die neuronale ontwikkeling, je het risico loopt slechter met stress om te kunnen gaan en kwetsbaarder wordt voor het ontwikkelen van psychische aandoeningen"
Haha dit is de SPELT Er hoeven niet veel boeren weg. Et moeten veel boeren op een andere manier gaan boeren!
En waar zijn de ouders vraag ik me dan toch af. Dit zijn gewoon relschoppers hoor. Hard aanpakken die lui.
Van de overheid natuurlijk, altijd de juiste, eerlijke informatie. Toeslagenschandaal etc ## Sarcasme modus uit
Een puber kan de hele situatie omtrent de protesten überhaupt niet overzien. Hij had daar niet moeten zijn. En die moeder die zegt 'ja maar ze zijn 16 dus ik heb niks te zeggen' vind ik ook slap. Toch vind ik de schoten veel te ver gaan.