En de kosten van die andere manier van boeren die worden natuurlijk door de consumenten en de tussenhandel opbracht….
Je reageert op mij en zegt dan toch letterlijk: meteen gaan roepen dat…maar ik begrijp dus nu dat je wel op mij reageert maar dan de woorden van anderen aanhaalt? #confused
Ik reageerde in het algemeen; ontzettend veel mensen roepen nu dat het absoluut niet gerechtvaardigd was.
Ik zou nml dat nooit roepen. Wij kennen het hele verhaal niet, dus niemand kan er iets over zeggen. Zowel pro als tegen de boer niet. Helaas wordt het nu weer door beide partijen gebruikt om nog meer verwijdering te veroorzaken. #ruttewaarbenje?????
Misschien is ons eten wel gewoon te goedkoop? Een kilo gehakt voor 3,5 slaat toch gewoon ook nergens op. Alles wordt duurder en toch willen we niks uitgeven aan ons eten. Gemiddeld besteed een Nederlander nog geen 10% van zn inkomen aan eten. Dingen moeten gewoon anders en iedereen moet inleveren. De hele keten van producent tot consument.
We zeggen gewoon hetzelfde; ik heb er natuurlijk ook vragen bij. Ik gaf alleen aan dat dit sowieso onderzocht zal worden en dan hopelijk duidelijk wordt hoe of wat. Niet gerechtvaardigd gebruik van een wapen is natuurlijk sowieso niet ok. Heel goed dat daar niet lichtzinnig over wordt gedaan ook.
Klopt! Alleen zitten we inmiddels in Zo’n systeem gevangen dat dat bijna niet meer kan. Want meer uitgeven aan eten betekent minder over voor luxe. Dat gaan we als rijke, verwende westerlingen echt niet accepteren.
Wat pas rendabel is bij een kostprijs die 100-en% hoger ligt. Dan gaan mensen voor producten die uit het buitenland komen en kunnen de boeren in NL uiteindelijk alsnog stoppen.
Als een agent acuut bedreigd wordt, mag hij zijn wapen trekken. Gezien het onderzoek dat altijd volgt denk ik niet dat een agent zomaar zal schieten. Maar goed, dat zal uit het onderzoek blijken. Tot die tijd kan niemand er iets zinnigs over zeggen.
Ik hoop dat deze boeren meer aandacht krijgen. Laat ze een voorbeeld zijn. Voor hun is het glas halfvol, voor de anderen halfleeg. Het is echt al tijden bekend dat er een flinke stikstofreductie moest plaatsvinden. Dan kun je als boer de schouders eronder zetten en zorgen voor een radicale omvorming, of je kunt elke keer net voldoen aan dat wat de NL regering voldoende vindt.
Eens. Ik vind het Groenboerenplan dat vandaag geloof ik gepresenteerd gaat worden daarom een verademing omdat die aangeven dat het systeem van nu niet houdbaar is, en met alternatieven komen. Ik hoop dat alle partijen in gaan zitten dat het ergens die kant op zal moeten gaan, om de voedsel voorziening duurzamer te maken. En daar moeten wij als consumenten ook aan mee gaan werken.
Ben ik nou trouwens kleurenblind of wat? Die trekker die wegrijdt is rood, die kogelgaten zitten in een blauw-groenig stuk?
Waarom niet? Hij zal ook niet echt vriendelijk zijn geweest https://nos.nl/artikel/2435558-drietal-verdacht-van-poging-tot-doodslag-bij-trekkerprotest-a32-heerenveen
Er zit zoveel hersenloos volk tussen. Echt bi zar. Hier nu de bruggen geblokkeerd ( scheelt mij reistijd dus oké ) met teksten als ‘Geen boer geen welvaart’ …. Juist. Mijn man is met loonwerkers aan het werk die Eelde gaan bezetten, en de naam van de politie agent die zou hebben geschoten gaat al rond. Ze zeggen zijn kinderen bij school op te gaan wachten. Zijn adres gaat rond. Waar zijn ze mee bezig. Stelletje idioten.