Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Echt niet normaal he :mad:

2. roever

roever Niet meer actief

Elk mens moet ook eens eigen verantwoording proberen te gaan nemen….
    Ik vind ook dat al die hoog productieve bedrijven wat stappen terug mogen zetten.
    En weer naar kwaliteit mogen gaan ipv kwantiteit…

eigenlijk zou elk dorp/stad grotendeels weer moeten gaan leven van oa de boeren om hun heen.
    Minder grote porties, meer met de seizoenen mee.

Minder import/export etc.

mensheid draait door…

Nellie4, Saartje33, Tulala en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. roever

roever Niet meer actief

Das echt ziek! :/

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    Bizar. Dat is echt alle grenzen over.

Syane vindt dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    :eek::(:cry:Echt te zot….

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    Ik hoop wel dat je man dit meteen bij de politie heeft gemeld trouwens….

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    Ah ik zie wat je bedoelt, en dat blauwe is dan de ruit.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Even heel iets anders, over dat iedereen altijd roeit dat Nederland met Natura2000 gebieden het beste jongetje van de klas wil zijn:

Zoveel beschermde natuur heeft Nederland (en de rest van Europa) https://www.nu.nl/binnenland/6210480/zoveel-beschermde-natuur-heeft-nederland-en-de-rest-van-europa.html (via @NUnl)

Qua hoeveelheid gebieden hebben alleen Malta, Cyprus en Luxemburg minder gebieden. Qua beschermd oppervlak in percentage is het 15% en daarmee staat Nederland op plek 17 van 27 EU landen.

Dus hoezo het beste jongetje van de klas?

Suzy85 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    #269 Loufoque, 6 jul 2022
    Laatst bewerkt: 6 jul 2022
    Malta, Cyprus en Luxemburg zijn stuk voor stuk veel kleiner dan Nederland (en stuk voor stuk, net zoals NL, enorm dichtbevolkt). Nederland is qua oppervlakte en dichtbevolktheid niet te vergelijken met de meeste andere landen in de EU waar nog veel meer 'echte' natuur te vinden is. Ik vermoed dat Nederland ook niet veel meer beschermd natuuroppervlak bij elkaar zou kunnen schrapen, ook al zouden ze het willen. Wat er niet is kun je ook niet beschermen (en 'échte natuur' hóeft, op normaal onderhoud na, in principe ook niet beschermd te worden).
    Beetje appels met peren vergelijken dus.

10. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Die loonwerker zelf niet hoor, maar dat wordt er in de groepen gezegd. Maar ik zag er ook al een nieuwsbericht over. Hoop dat ze ze allemaal oppakken.

Hier worden nu overal berm branden veroorzaakt. Denk wel 4 in het afgelopen uur. Brandweer is er erg druk mee. Wat een figuren ook weer. Wat als de brandweer ergens anders nodig is? Erg frustrerend om nu op het platteland te wonen, ik hoor zoveel extremistisch geschreeuw om me heen.

Zuul en Syane vinden dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.024
    113
    ..
    Ligt denk ik vooral aan de mentaliteit van de plek waar je woont.

Ik woon ook landelijk en hier geen last van boze boeren. Wel op de akkers rond de snelweg spandoeken verder helemaal niks. Ojaa en veel rode zakdoeken aan auto's. En als je van dorp naar dorp rijd op rotondes spandoeken.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Dat "beste jongetje van de klas" was mijn uitspraak ;)

Wat @Loufoque ook al schrijft, hier heb je een hoge bevolkingsdichtheid, dat is niet vergelijkbaar met een land wat veel meer oppervlakte heeft en een lagere bevolkingsdichtheid.

Dus is de verhouding zoek.

Loufoque vindt dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat is het argument weer verschuiven. Ik haal alleen aan dat het wel meevalt met de hoeveelheid natura2000 gebieden en dat Nederland echt niet voorop loopt. Het argument dat jij gebruikt over bijvoorbeeld bevolkingsdichtheid kan net zo goed andersom gebruikt worden, dat we dus niet moeten willen dat in een land dat zo dichtbevolkt is de schaarse grond gebruikt wordt voor activiteiten als intensieve veehouderij die ook nog geëxporteerd wordt. Dan kun je de grond beter gebruiken voor huisvesting en milieu.

Het enige juiste argument m.i. is dat de bevolkingsdichtheid van Nederland er voor zorgt dat er altijd overlast is van welke ingreep of activiteit ook, dus dat het behouden van natuurgebieden en het zorgen voor een beter leerfmilieu altijd een aantal mensen benadeelt omdat we zo dicht op elkaar zitten.

Saartje33, ClaireDeLune, MadeInUSA en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    De agenten zien natuurlijk niet of dit een volwassenen is of een kind (want dat ben je nog steeds met die leeftijd) Verder lees ik dat de ouders van dit kind de politie wil aanklagen; ik vind het omgekeerde wereld, wat doet jouw kind daar in de eerste plaats? Neem verantwoordelijkheid als ouder, je kind neemt een verkeerde beslissing en laat hem zijn verantwoordelijkheid dragen.

NiVa0230, Roos12, Athina en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    En bovendien betekent het feit dat hij minderjarig is niet dat hij geen acute bedreiging kan zijn in zijn acties.

Athina en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.585
    113
    Hier is eea nog wel goed uitgelegd:

NUcheckt: Veel fouten en halve waarheden over stikstof in protestflyer boeren | NUcheckt | NU.nl

En gelukkig is er ook een groep boeren die het stikstofprobleem erkent en meedenkt aan een oplossing:

Kabinet positief over plan biologische boeren: 'Hier willen we naartoe' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik hoop alleen wel dat het kabinet niet te vroeg te optimistisch is over de plannen, maar dat ze het eerst goed gaan lezen en laten doorrekenen. Anders maak je de boeren misschien blij met een dode mus en dan is het vertrouwen in de overheid nog verder weg. Maar hopelijk krijgen zulke berichten meer aandacht en is het een voorbeeld voor de rest.

Huismuisie vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat er altijd wel een paar de dupe zijn van nieuw beleid.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb het plan een paar posts hierboven ook geplaatst voor wie hem helemaal inhoudelijk wil zien

19. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    219
    222
    43
    Vrouw
    #279 RoosAnne, 7 jul 2022
    Laatst bewerkt: 7 jul 2022
    Ik snap dat verhaal van die jongen uit Heerenveen niet. Ik woon er zelf, en volgens mij is dat schieten gebeurd vlakbij bij de McDonalds en dat is afslag Heerenveen Centrum. Je kunt vanaf de McDonalds onder de snelweg doorrijden en dan kun je volgens mij linksaf de snelweg op richting Leeuwarden en dus ook Akkrum. In het filmpje lijkt hij op dat punt op de rontonde te staan. Een stuk verderop ligt het bedrijventerrein, dus vanuit McDonalds gezien rechtdoor op de rontonde. Hij stond met zijn neus richting de McDonalds. Gebaseerd op het filmpje lijkt hij van het bedrijventerrein vandaan te komen.
    In een ander stukje heeft hij het over afslag Oranjewoud, die afslag ligt wat zuidelijker (daarvoor moet je richting McDonalds en dan meteen linksaf, dan ben je nog niet de snelweg op en bij de oprit bij Oranjewoud, maar je moet die kant wel op, anders rijd je echt dwars door de stad) en daarna heb je afslag Oudeschoot/Heerenveen-Zuid waar je dus bij Thialf uitkomt. Was die jongen nou onderweg naar de McDonalds? Kwam hij van Thialf af? Qua rijrichting zou ik zeggen dat hij van het bedrijventerrein afkwam, toen daadwerkelijk naar de McDonalds zou (of toch de snelweg op richting Akkrum, want die had de politie dus geblokkeerd). Die rontonde is gezien zijn rijrichting rechtdoor naar de McDonalds (heel erg dichtbij) of direct rechtsaf de snelweg op richting Akkrum/Leeuwarden.
    Eigenlijk vind ik dat gehuil van die moeder in de media om te janken. Haar zoon van 16 had daar helemaal niet horen te zijn. Hij was ook al in Stroe geweest las ik. Er was al van alles gebeurd tijdens die protesten, dus dan laat je je zoon toch niet lekker meedoen. Je kan er gif op innemen dat het een keer misgaat. Niet alsof de politie eerst gaat kijken of degene waar ze op schieten wel meerderjarig is of niet. Dan gaat je man maar protesteren en pak je de tractorsleutels af van je zoon.

Huismuisie, Amberxx en Shay25 vinden dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Als jij oud genoeg bent om deel te kunnen nemen aan protesten die kunnen (en al eerder) uit de hand zijn gelopen, moet je ook oud genoeg zijn voor de gevolgen. De voorliggende dagen is sprake geweest van extreem geweld naar de politie en onschuldige omstanders. Brand, mishandeling, slaan met wapens en inrijden op politie etc. Hij wist prima waar hij aan begon.

Een agent is een zeer goed getrainde professional. Die in Nederland alleen een wapen trekt in een levensbedreigende situatie. Een motorvoertuig (zeker een enorm landbouwvoertuig) kan heel makkelijk veranderen in een moordwapen.

Als deze jongen dat niet kon overzien hadden zijn ouders hem thuis moeten houden. Nu gaat het mis. Wees dan ook zo'n grote jongen en erken je aandeel ipv je moeder het woord te laten voeren.

Zuul, Indiana, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina