Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Hier in de buurt is zo'n bermbrand bijna uit de hand gelopen. Brandweer kon er niet direct bij en vuur gaat razendsnel. Achter de wal staat een schuur met daarop een woonhuis. Gelukkig waren bewoners thuis en zijn met hulp van buren zelf begonnen met blussen. Anders was het flink verkeerd gegaan.

Nog los van de enorme schrik is het maar de vraag of je voor zoiets verzekerd bent. En als ze niet thuis waren geweest was het te laat geweest. Mensen durven eigenlijk niet op vakantie nu.

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er zitten in elk geval weinig hersenen in. Maar goed verbaasd me ook eigenlijk niks bij zulk dom gedrag.

Nou jongen er is op je geschoten omdat jij en je maten al dagen allemaal mensen bedreigen, je met tractor en hooiwagen zo over de middenberm heenbeukt. En een stopteken negeert.

Zuul en Roos12 vinden dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.865
    3.027
    113

De jongens is vrijgesproken en de zaak geseponeerd he.....

SAARC, monique7, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat vergeten we voor het gemak even:rolleyes:

SAARC, monique7, Cin85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    En dat is normaal? Serieus? Pffff

7. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Ja, dat zijn inderdaad wel echt goede redenen om beschoten te worden.
    Mag toch hopen dat de politie wat minder vanuit de onderbuik reageert...

Dubbelgeluk, Edr89 en Maan14 vinden dit leuk.
  8. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Zo zo…dat zijn nogal beschuldigingen! Kom ik toch weer aan met mijn: dus die jongen mag beschoten worden omdat anderen iets doen? Net als alle boeren over een kam scheren zoals sommigen hier doen? ( iemand die ook hier heel netjes op terug is gekomen trouwens, respect!).

heeft die jongen iemand bijna onder gereden of stond hij op punt dat te doen: dan snap ik dat een agent de keuze maakt om te schieten, bij voorkeur op de banden.
    Als die jongen dat niet deed of heeft gedaan, dan is het volgens mij volledig onrechtvaardig. De agent mag dan lijkt me niet schieten.

Zijn leeftijd is niet relevant, hij is daar ook om te demonteren en rijdt in een trekker, dus als hij een gevaar was is schieten geoorloofd. Net als in bewaring houden tijdens het onderzoek.
    Maar als hij alleen weg reed, snap ik het schieten niet. En aangezien de verdenkingen tot doodslag is ingetrokken zal hij toch niet van plan zijn geweest iemand te overrijden of anderszins heel gevaarlijk te zijn. Dus ik vind hem nu alsnog beschuldigen dat het zijn eigen schuld is wel heftig.

SAARC, monique7, Cin85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik heb zo'n vermoeden dat dit jongetje straks een advocaat in de hand neemt vanwege ernstig psychisch leed, schoolverzuim en alle toekomstige psychische problemen die hij nog gaat oplopen. Een bijna-dood-ervaring brengt vast een boel op.

Roos12 en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Bah, wat reageer jij zuur zeg. Het schap met azijn was nog niet leeg blijkbaar…?

SAARC, Clairemin, monique7 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Volgens mij zijn hier alleen verliezers. Zowel die agent als die jongen. Politiek, ga iets doen!

Kukido en Maan14 vinden dit leuk.
  12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik heb eerder het vermoeden dat bij dat agentje straks de handen boven het hoofd worden gehouden…

SAARC, monique7, Mammavan5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    De enige die hier zuur en aan het huilen is is deze jongen en zijn moeder. Blijkbaar was hij toch niet zo volwassenen dat moeders voor hem moest spreken. Maar hem tegenhouden om naar een demonstratie te gaan (waarbij vrijwel zeker ernstig geweld en intimidatie zou plaatsvinden) kon ze niet.

Ik heb alle begrip voor boeren die normaal protesteren. Maar niet voor het deelnemen aan strafbare feiten. Voor geweld tegen politie en het in gevaar brengen van anderen.

14. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Allemaal leuk hoor wat je nu babbelt..maar jouw eerst post over wat het allemaal wel niet oplevert voor die jongen. zegt in mijn beleving vooral over hoe jij zelf in het leven staat. Maar veel plezier daarmee!

Mammavan5, Edr89 en Nikki23 vinden dit leuk.
  15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Bovendien…die jongen kon niet reageren, die was volledig afgeschermd en in isolatie. Dus weet niet wat jij allemaal zomaar zegt…?

16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Deze jongen is niet voor niets vrijgelaten hè!? Er zijn helemaal geen aanknopingspunten gevonden om hem te vervolgen…er is dus gewoon doelgericht op hem geschoten blijkbaar (niet op de banden) en hij heeft dus gewoon ook nog eens onterecht vastgezeten.

SAARC, Mammavan5 en Edr89 vinden dit leuk.
  17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    ‘Dat jongetje’ heeft groot gelijk als hij een advocaat in de hand neemt, want naar nu blijkt deed hij niks strafbaars.
    Ik ben benieuwd hoe jij zou handelen als ze bv op jouw auto schieten en je vervolgens arresteren, terwijl je niks strafbaars hebt gedaan… dan wens je ze nog een prettige dag en laat je de gaten in je auto even repareren?

SAARC, monique7, Mammavan5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.865
    3.027
    113
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Hij heeft groot gelijk, en direct aangifte doen (al zal dat ws niks opleveren als het tegen de politie is)

20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben. Ja, ik vind dat er niet geschoten had moeten worden. Dat hij vrij is gesproken is terecht. Maar die mensen gaan hier ontzettend misbruik van maken hoor. Dat zijn eeuwige slachtoffers.

Zoe123, Zuul, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina