Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Nee, de boel demonteren was nou net NIET de bedoeling... :p

2. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Hij is dus geen verdachte meer.

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vraag me dan weer af of de politie hem wilde neerschieten of zn banden lek schieten. Dat heeft het onderzoek nog niet uitgewezen.

Lekschieten van banden is best gerechtvaardigd wanneer iemand die staande is gehouden er toch met zn voertuig vandoor wil.

En ik scheer helemaal niet alle boeren over een kan. Maar dit is gewoon tuig. Zelfde categorie als voetbal hooligans.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou hij zou toch op zn minst aangeklaagd kunnen worden voor roekeloos rijgedrag. Vind jij het normaal hoe haar wegrijdt? Er worden mensen om minder aan de kant gezet door de politie.

Of het nu een terechte reden was om juist io die trekker te schieten dat moet nog uitwijzen. Maar due knul heeft zich echt alles behalve sjiek gedragen in het verkeer. En echt wtf gaan demonstreren als 16 jarige met een tractor en zo’n mega aanhanger er achter. Sorry hoor die gast is zelf ook niet goed bij zn hoofd en zn ouders ook niet.

Maar hey, lekker zielig doen. Wie weet kan hij er nog een schade claim uithalen.

Zuul, Roos12 en Amberxx vinden dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Het OM is tot de conclusie gekomen dat hij niks strafbaars heeft gedaan - dan ga ik er dus voor het gemak van uit… (je raadt het misschien al!) dat die jongen niks strafbaars heeft gedaan ;)

SAARC, Mammavan5, Leesteken en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Je bent wel snel zeg. Dat was nog een oud stukje tekst dat nog in mn editorvak stond van vanmiddag, had t gelijk na plaatsen weggehaald.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha hadden ze inderdaad beter kunnen doen met de tractor :roflmao:

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Achteraf gepraat is altijd makkelijk. Vanuit je stoel de video nog tig keer afspelen is anders dan middenin het geweld staan. Maar hij kiest er bewust voor deel uit te maken van een grote groep die zorgt voor geweld. Als je daaraan deelneemt is dat een risico en ben je ook verantwoordelijk. Blijkbaar is er een dreigende situatie ontstaan waarbij is geschoten. En nee ze schieten (anders dan veel mensen denken) niet met rubberkogels of op bewegende onderdelen (armen of benen zijn ook moeilijker te raken). Schieten is een laatste redmiddel om direct een tegenstander uit te schakelen omdat er levensgevaar is. Ze moeten wel eerst waarschuwen of waarschuwingsschoten lossen. Maar daarvoor moet je al maken dat je wegkomt.

Taiga, chrystel73 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik hoop toch echt niet dat andere mensen een voorbeeld nemen aan zijn rijgedrag.

Ik ben overigens heel benieuwd of de politie op die gast heeft gemikt of de intentie had zn banden lek te schieten.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit. Er wordt tijdens rellen helaas wel vaker geschoten omdat de politie dat nodig acht. Of het terecht is moet achteraf blijken.
    Ik ga daar geen oordeel over hebben. Maar deze ‘boeren’ zijn wel gewoon tuig van de richel.

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Scherp hoor….;)

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Nou dan maar niet meer eten van de producten van al dat tuig..

Edr89 vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #313 Huismuisie, 7 jul 2022
    Laatst bewerkt: 7 jul 2022
    Ik koop ook geen vlees en zuivel uit de bio-industrie.
    De biologische boeren zijn met een mooi plan gekomen, wat netjes is aangeboden bij de minister. Die boeren steun ik en heb ik respect voor. Niet voor DIT tuig die met hun tractors de snelweg op gaat en bewindspersonen thuis bedreigen.

Je doet nu alsof we niet zonder deze malloten kunnen. Sorry maar dat kunnen we wel. We kunnen heel de veeteelt heel anders inrichten waarbij het met veel meer respect voor mens dier en milieu gaat. En ja ik betaal met heel erg veel liefde 8 euro voor een kipfiletje en 3 euro van een bak champignons.

Zuul, Saartje33 en Amberxx vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Als deze agenten op de banden mikten moeten ze de schietvergunning kwijtraken. Dan schieten ze niet zo naast.

SAARC, Mammavan5, Edr89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik las dat een groep biologische boeren een prima plan heeft gepresenteerd over hoe bedrijven wel kunnen blijven bestaan. Dus zonder gedwongen sluitingen. En met een eerlijke prijs voor producten. Want veel boeren zijn veel te veel gaan produceren omdat de prijzen voor hun spullen gewoon te laag zijn of te onzeker. Daarnaast is het natuurlijk erg vreemd dat zo'n klein land als Nederland voor 60% (of meer) moet produceren voor het buitenland. Dus geen boeren geen voedsel klopt niet want ze verschepen het grootste deel gewoon de grenzen over. En het vervoer van al die spullen heen en weer is ook weer niet goed.

Laten ze dus eens beter kijken naar opties die er wel zijn ipv geweld te gebruiken. Nu verlies je ook nog eens draagvlak onder de bevolking terwijl velen best begaan zijn met hun standpunt of situatie. Met al dat geweld raak je onschuldige burgers, weggebruikers of de politie die niets te maken hebben met hun problemen en het niet kunnen oplossen.

Zuul en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Wat fijn dat jij dat KAN betalen.
    Zo simpel lijkt het leven als je het goed hebt.

SAARC, Neuzeke, monique7 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat deed ik al toen ik enkel een bijstandsuitkering had. En dat is nu niet de definitie van het heel goed hebben. Het is een kwestie van keuzes maken. Maar ook biologisch kan je nog redelijk betaalbaar eten. Maar goed dan moet je niet elke dag vlees en fancy besjes willen eten.

De meeste mensen kunnen het gewoon betalen hoor. Maar omdat de goedkope opties er ook zijn kiezen mensen toch makkelijk voor het goedkope product.

Saartje33 vindt dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.865
    3.030
    113

Natuurlijk... de koopkracht is gigantische slecht de modalen inkomens komen in sommige gevallen in geld nood....

Maar omdat jij ooit een bijstand uitkering gehad heb weet je helemaal hoe het op DIT moment voor die mensen werkt.

Word wakker.... er zijn veel armen Nederlanders oude mensen met hun aow die momenteel de boel niet rond krijgen.

En de bioboer heeft op dit moment ook totaal geen zekerheid.... hier zijn juist die aan het protesteren omdat ze bang zijn voor hun bestaan. Want de plannen nu geven totaal geen onderscheid tussen wel of geen bio boer... er zijn boeren met een goed plan gekomen.. moet het ook nog uitgevoerd worden en haalbaar zijn.

Maar jij generaliseert zowiezo graag en dat weten we nog al te goed.... iets met vliegen in eersteklas :|

Was net zo een discussie als waar dit op gaat uitdraaien. Dus bij deze....

Succes... kijk naar wat je zelf voor de natuur kan doen..... en als je dat daadwerkelijk aan past.... ga dan over mensen zeuren die hun bedrijf met alle leningen etc er op en er aan dreigen kwijt te raken.

Maar ik ga verder niet op jou reageren.

SAARC, Clairemin, sannever en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Op het filmpje is anders goed te zien dat hij lángs reed en niet op af. En als je als politie het dan nodig acht om te schieten, doe dat dan op de banden. Die moeten toch niet zo moeilijk te raken zijn

SAARC, Mammavan5, Edr89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Die trekkerbanden zijn groot genoeg, niet te missen zou je zeggen. 't Is eerder "knap" dat ie de stijl van de cabine heeft geraakt.

SAARC, Mammavan5 en Edr89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina