Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    223
    225
    43
    Vrouw
    Gisteren was er nog een actie in het noorden. Ik kwam ze tegen in Drachten en vervolgens weer in Heerenveen. Ze reden een route, en dan zouden ze op een bepaalde manier rijden, zodat de politie geen boetes kon uitdelen. Ik hoorde 1 iemand vertellen aan de rest wat het plan de campagne was. Volgens mij zouden ze 40 km op de snelweg rijden. Het waren ook geen trekkers, maar personenauto's, busjes, een scooter ed. In Heerenveen kwam de eerste trekker erbij. Wel echt 100% voor de boeren. Boerenzakdoeken, vlaggen, op een laadbak een klein tractortje met een kruis en iets over de dood van het boerenleven. Mijn navigatie dreigde steeds met files op hun route, maar ik reed er blijkbaar op het goede moment achteraan, dat ze alweer op een P in Heerenveen stonden, toen ik ze weer tegenkwam.
    Volgens een vriendin was dit zo gepland, kondigden ze acties aan om de ME en de politie te mobiliseren, zodat hun uren op waren (snap die logica niet zo) en dan zouden ze op het laatste moment de acties annuleren.
    Het waren niet enorm veel voertuigen, dus ik vraag me af hoeveel impact dit nou had.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Je bericht zit vol vooroordelen, wie zegt dat de wandelaars en ondernemers er last van hebben/ krijgen?
    Hier in de buurt hebben ze vannacht meerdere provinciale wegen vol blauw, wit, rode vlaggen gehangen. Niemand die daar last van heeft hoor.
    Hoorde dat er vorige week in een dorp een gesprek met een burgemeester was waarbij hij allemaal streekproducten aangeboden kreeg.

Dus, eerst maar eens de acties afwachten voordat je kan klagen.

Wat betreft de politie, die was gewoon fout bij de schietpartij. Maar ik geloof niet dat die agent doelbewust een 16 jarige probeerde te vermoorden.

Zuul, Gewooniemand en Leesteken vinden dit leuk.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik heb het duidelijk over de personen die wel met geweld, intimidatie en overlast hun doel willen bereiken. Gelukkig zijn er ook normale boeren die zich niet met geweld bezighouden.

En de FDF wil gaan protesteren bij de vierdaagse. Dat zijn geen gezellige types die met een vlaggetje gaan zwaaien naar de wandelaars hoor.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik zal wel onder een steen hebben gelegen, maar waar zijn er dan wel dat soort demonstraties geweest? Naar het beeld dat jij schetst?

Want kennelijk ken ik alleen de gezellige demonstraties (gelukkig maar).

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    @de vierdaagse: als ze er een sympathieke actie van maken, zeg maar spandoeken langs de kant, flyertjes, misschien wat lekkers uitdelen aan de wandelaars, nou prima. Maar als ze de boel gaan lopen verstoren, dat zou wel triest zijn.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou, het blokkeren van de snelweg of de distributiecentra waren bedoeld om overlast te geven. Het blokkeren van een vega-bedrijf om de website aan te passen en aangeven dat je pas weggaat als het wordt aangepast is gewoon chantage/intimidatie. Naar het huis van een minister gaan en dan met hamers op politie auto's slaan en mest storten is ook niet echt een gezellige demonstratie. Dus ik denk dat je er inderdaad een paar gemist hebt.

Juul75, Kolibrie2 en Syane vinden dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Yep en herinneren we ons nog de "gezellige" doodskisten (met namen van politici die niet eens in de regering zaten) en galgen van eerdere demonstraties? De NCTV die aangeeft dat er bij de demonstraties in Stroe concrete dreigingen tegen politici waren? Typisch vrolijke familie-uitjes.

Juul75, Kolibrie2, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

O, dat weet jij op voorhand al?? Knap.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Volgens mij mis jij dan ook wat info. Want een aantal van de relschoppers die dus tegen de politiebusjes duwden en met die hamers sloegen zijn geidentificeerd als ' professionele relschoppers'. Die komen dus ook als Feyenoord bv moet voetballen, of als de buschauffeurs staken. Die hebben net zo weinig met boeren als dat ze met Feyenoord of buschauffeurs hebben.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Een aantal, niet allemaal. Sowieso is demonstreren bij het huis van een minister of kamerlid een stap te ver en dat is inmiddels al meerdere keren gebeurd, ook gewoon door boeren.

Zoe123 en Syane vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    En de demonstratie in Heerenveen was vast ook heel gemoedelijk tot die agent zn wapen trok. :rolleyes:

12. tuc

tuc Niet meer actief

Er hebben ook geen 30 man staan slaan op een busje. Dat was een handjevol en die zijn geidentificeerd

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat is je punt?

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat alle boeren verantwoordelijk worden gehouden voor de acties die er zijn geweest, en dat dat gewoonweg niet oke is.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Maar die 30 man gingen al een grens over door bewindslieden thuis op te zoeken. En het doorbreken van een politieblokkade en legen van een giertank is wel gedaan door "mensen in het bezit van trekkers en giertanks".

Zoe123, Syane, ClaireDeLune en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Nee joh, dat was gewoon heel gezellig hoor! /sarcasme

Huismuisie vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

In bezit zijn van een trekker maakt iemand nog geen boer. Als ik een feyenoord shirt heb, betekend dat niet automatisch dat ik supporter ben.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar dat doe ik helemaal niet. Ik geef aan dat er wel degelijk intimiderende en overlastgevende demonstraties zijn geweest. Er hebben zich daar mensen aangesloten die het nog verder uit de hand hebben laten lopen, maar dat had nooit gekund als er niet al een demonstratie met grote voertuigen met stro en mest bij het huis van een minister gaande was.
    Dat op zich is al intimiderend en overlastgevend.

Zoe123, Syane en MadeInUSA vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Overlastgevend geloof ik wel, en dat is heel vervelend, maar als ze netjes op het malieveld gaan staan luistert er helemaal niemand.
    Dat hele stikstof gebeuren klopt van geen kanten. Dat het aangepakt moet worden wel, maar de manier waarop en bijkomende motieven niet.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Nee zo'n trekker kom je regelmatig tegen naast een rijtjeshuis. Gewoon voor de leuk. Ook qua prijs heel vergelijkbaar met een voetbalshirtje.
    Kom op zeg, er is een punt waarop je het niet meer recht kan lullen.

Featherr, Nellie4, Juul75 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina