Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Ik had het over vegans, die zijn naar mijn ervaring 9 van de 10 keer nogal extreem en totaal niet te vergelijken met vegetariërs. De hevige zendingsdrang die ik vaak opmerk bij vegans zie ik ook niet terug bij vegetariërs.

Maar tegen jou als vegetariër (en potentiële veganist zoals veel veganisten het zullen zien), zullen ze doorgaans veel aardiger zijn dan tegen een ex-vegan die niet schroomt om zich uit te spreken tegen een veganistische levenswijze. Zelfs op dit forum ben ik wel meer dan eens uitgemaakt voor moordenaar.

tuc vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt helemaal dat eerste stukje. Van vegetariërs heb ik nog nooit zulke rare dingen gehoord, ik ken genoeg vegetariërs.
    Het zijn echt vegans (met uitzonderingen) die zo extreem zijn.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
    Ik snap dat de meeste boeren in een lastig parket zitten maar vooral jouw verhaal geeft aan dat de boeren zich toch echt tegen de verkeerde partij richten. De keten is verziekt en daar moeten de boeren tegen strijden. Zorg dat de keten weer gezond wordt en er een “normale” hoeveelheid koeien gehouden kan worden voor een goede prijs. Nu maakt de keten dat er een mega overproductie plaatsvindt die ten kosten gaat van onze natuur. Vechten tegen de overheid om de oude manier van produceren te kunnen behouden is mijn inziens het verkeerde gevecht waar alle Nederlanders last van gaan hebben omdat onze natuur naar de klote gaat.

Whoopy, Taiga, Nellie4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik hoor dat steeds maar dan is de oplossing: vlaggen ondersteboven hangen, met een boeren zakdoek aan je auto rijden en het door de overheid op laten lossen? En ondertussen klagen over die oplossing van de overheid?

Whoopy vindt dit leuk.
  5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Dat zou kunnen. Ik werk in een winkel waar we vleeswaren zelf snijden, dus dit soort gesprekken tussen collega’s komen veel voor. De vegan weekendhulpen zijn echt niet veroordelend naar de vlees etende collega’s. Vind het juist erg leuk, hoe het bij ons gaat.

Kolibrie2 en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Dat vind ik oprecht mooi om te lezen! Helaas is mijn ervaring heel anders, en het is niet dat ik één of twee vegans ken maar best een heleboel. Moet wel zeggen dat ik me herken in wat @cowgirl80 zegt, dus dat kan het ook nog zijn.
    Hoewel ik natuurlijk niet weet wat de leeftijd is van de mensen die mij vanachter hun telefoonscherm de dood toewensen.

cowgirl80 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee dat lijkt me ook niet nuttig nee.

Maar om het vlees en zuivel alleen voor de rijkeren betaalbaar te maken is ook geen oplossing.

Wellicht kan de overheid iets aanpassen met BTW.

Of andere dingen in het leven goedkoper maken. Sporten gratis et cetera...

Het omgooien van de hele economie en samenleving. Consuminderen dus porties kleiner maken, minder eten, minder met de auto, minder vliegen.

Gewooniemand, citroenrasp, nelta en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.601
    1.059
    113
    Hier

Zoals ik zei. Lees het hele stuk. Het gaat mij niet om van der valk.

9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Dat zou zeker kunnen! Ik ken alleen jonge vegans. Alle 40+ers die ik ken zijn of flexitarier of ze eten vlees (en dan vaak veel, willen daar ook niet mee minderen) En wat ik ook denk: achter hun toetsenbord doen mensen de vreemdste dingen, lekker anoniem. Maar de mensen IRL zijn nooit zo extreem.

bosi333 vindt dit leuk.
  10. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik ken ook alleen maar chille vegans. Heb nog nooit iemand meegemaakt die mij de les ging lezen omdat ik iets dierlijks at.

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Probleem is: we kunnen die duurdere producten niet afzetten!! Hoe moet je als boer zorgen dat de keten weer “gezond” wordt als je geen inkomen kan verdienen eruit?

12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Nee, geen oplossing, wel een signaal naar de overheid: help ons! En help ons echt, niet dat achterlijke gedoe met kaartjes de wereld in slingeren en wauwelen over “perspectief” en “verdienmodel” zonder daadwerkelijk ook maar iets concreets te zeggen. En echt durven doorpakken, dus het hele systeem meepakken. Ook kijken naar de import van producten die we zelf niet mogen produceren, dus niet vorige week het CETAverdrag aannemen. Dus ja, hier de vlag op de kop en een zakdoek aan de auto. Zie het maar als schreeuw om hulp.

Gewooniemand, Clairemin en Loufoque vinden dit leuk.
  13. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    En ook een signaal aan burgers die zelf geen boer zijn: stop met loze kreten als “keten weer gezond maken” en “stoppen met import” enzovoorts zonder daar daadwerkelijk iets van te weten en zonder zelf met werkelijk realistische en helpende ideeën te komen en/of er daadwerkelijk een euro extra voor over te hebben.

Gewooniemand, Loufoque en Juul75 vinden dit leuk.
  14. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Trouwens, ik heb hem denk ik even gemist maar wat is de oplossing van de overheid waar ik over klaag? Ik heb nog een oplossing gezien, alleen ministers en kabinetsleden die heel vaak de term “perspectief” en “verdienmodel” roepen, zonder verder ook maar enige invulling.

Gewooniemand, Dubbelgeluk, Loufoque en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ontzettend denigrerend dit weer.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als het alleen maar duurder (eerlijk geprijsd) voedsel is dan moet je toch wel. Wij zijn gewoon teveel verwend met de (te) lage prijzen voor vlees.

Whoopy, Nellie4, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zie dat ook als een schreeuw om hulp van de boeren. Ik zie het als een loos gebaar van al die andere mensen die het verrekken om 30 cent meer voor hun melk te betalen.

Whoopy en Nellie4 vinden dit leuk.
  18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik bedoelde jou niet voor klagen. Ik bedoelde al die mensen die op het internet zitten met hun #iksteundeboer, die bij hun huis de vlag ondersteboven hangen en vervolgens niet mee willen werken aan een oplossing zodra er ook maar enigszins een offer van hun wordt gevraagd. En dan gaan klagen over de overheid, en dat ze met stomme oplossingen komen.

Whoopy, nelta en femkes vinden dit leuk.
  19. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Eens. Maar dat vraagt dus flinke actie en ingrijpen van de overheid!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat kun je niet alleen van de overheid verwachten, maar is ook van de burger. Het is en en.

Whoopy en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina