“en tja Omtzigt…wat moet die hier nu weer in? Wist niet eens dat hij een betekenisvolle rol had, behalve dat hij duikt in het handelen van ons kabinet (waarbij hij de ene list na het andere bedrog boven tafel weet te halen, ongeacht welk onderwerp het ook is).” Hij heeft zeker een rol. Hij stelt samen met vdPlas de stikstofcrisis aan de kaart, ze werken hier nauw in samen. Als je betrokken bent op dit niveau en je weet dat jouw kritische vragen leiden tot onrust onder de betreffende groep, dan vind ik dat je ook een rol hebt om dit in banen te leiden. Lekker makkelijk anders. Even een bommetje droppen en dan je handen ervan af trekken. Prima, maar dan denk ik: je bent vooral bezig met je imago en het binnenharken van proteststemmen. Ik had hem hoger zitten. En publiekelijk afstand nemen als leider/politicus is je laten zien en horen, niet alleen op twitter. Iets wat onze MP overigens ook niet doet en kan. Hij laat het gebeuren en straks is zijn justitieminister weer de kop van jut.
Is dit niet de wereld op zijn kop? Onze kabinetsleden liegen aantoonbaar en maken beleid op incomplete en soms zelfs discutabele feiten. Beleid wat mensen hard treft en onrecht doet. Denk ook aan Groningen, belastingdienst maar in dit geval dus de stikstofcrisis. Dan komt iemand die dit aan de kaart stelt en fouten en leugens boven tafel krijgt en dan is die verantwoordelijk als daar onrust door ontstaat?????? Ik begrijp er werkelijk niets meer van!
Ehm ik neem aan dat je oud genoeg bent om je 9/11 en de nasleep daarvan te herinneren? Alle geblaat van Wilders in de laatste 20 jaar? Iedereen die maar een beetje lichtbruin is wordt al jaren hierop aangekeken door sommigen. En het is al minder erg dan vroeger, zo na 9/11 was het bizar, maar ja, dit is al vele jaren een probleem. Ik ken een verhaal van een vader bij de voetbalclub van zijn kinderen voor wie de politie werd gebeld omdat er een paar draden uit zijn kleding staken, dat moest wel een bomvest zijn in combinatie met zijn kleurtje. Het was medische meetapparatuur. En vraag het voor de grap ook eens aan @citroenrasp die hier nog extra last van heeft omdat zij en man herkenbaar zijn als conservatieve moslims door hun kleding-en haarkeuze, ze heeft hier al vaker anekdotes gepost waarvan je kin op de grond ligt. Ik dacht het toevallig daarnet nog, nu voelen ook anderen eens hoe het is.
Dus het is Omtzigts schuld dat er gekken zijn hier? Wat een rare redenering. Wees blij dat er nog integere mensen zijn! Hij dropt geen bommetje, hij ontdekt voor de zoveelste keer fouten van dit corrupte kabinet!
Dus dat is dan vanaf nu oké in Nederland en gaan we verder nu zo doen bij alle groepen? Dan komt het zeker goed….
Natuurlijk niet. Maar dit is dus geenszins een nieuwe situatie of nieuw probleem, alleen een nieuwe ervaring voor wie nu voor de verandering een keer aan die kant zitten. En voor sommigen misschien een eye opener.
Voor mij niet, ik weet dat zoals in het voorbeeld van moslims men al zo denkt. Dat vind ik ook niet oke, betekend niet dat ik het dan nu maar goed vind dat het bij boeren gebeurd. Klinkt een beetje als lekker puh.
Goh, jij leest echt alles wat recht is krom. Ik denk dat jij hier het voorbeeld bent van slecht interpreteren. Dat is dus gevaarlijk als het er toe doet. Dingen ongenuanceerd uit zijn verband trekken. Waar zeg ik dat hij schuld heeft? Wel dat hij een verantwoordelijkheid heeft, dat heeft elke politicus en dat is iets anders dan schuld hebben he. En nee, ik denk dat hij al te lang té veel politicus is, hij weet precies hoe het spel gespeeld wordt. Jammer dat hij nu aanschurkt tegen een nieuwe ster aan het firmament die ik verre van integer vind. Waar je mee omgaat, word je mee besmet. Zie ook mijn eerdere post over vdPlas (of Lientje zoals ze zichzelf graag zo gewoon gebleven noemt). Samen opstaan tegen de misstanden in het stikstofdebat, hij plempt twitter er vol mee. En daar waar hij vast andere bedoelingen heeft, doet hij die teniet door dit met Lientje te doen. Jammer maar bij mij heeft hij daardoor aan geloofwaardigheid ingeboet. Ik zag hem liever strijden met Leijten.
Ik vind hem helemaal nirt verantwoordelijk voor deze situatie, en van der Plas overigens ook niet. Of van der Plas integer is kunnen wij beiden nog niet beoordelen denk ik. Dat zal moeten blijken. En ik denk dat Omtzigt verstandig genoeg is te weten waar hij zich wel en niet in moet mengen. Als we het dan over verantwoordelijkheid hebben, dan ligt deze bij het kabinet. Zij maken wederom beslissingen waarmee ze de kamer maar voor de helft informeren, waarmee ze weer stuk voor stuk keihard staan te liegen. Ben ik voor radicalisering van welke groep dan ook?? Nee, ik ben absoluut tegen geweld. Maar na 12 jaar kabinetten olv Mark Rutte begrijp ik heel erg goed dat een hele groep mensen in Nederland het vreselijk moeilijk heeft, en als die mensen het gezonde verstand kwijt raken en daarnaar handelen vind ik dat nog steeds niet goed, maar ja, kan ik daar wel begrip voor opbrengen. Ik denk dat te weinig mensen beseffen hoe hopeloos het leven voor sommige mensen aanvoelt. (Dit even los van de boeren hoor)
Lekker puh? Wordt steeds mooier hier. @jannanas gaf als hypothetisch voorbeeld een stel dat..., ik leg uit dat juist dit voorbeeld allang niet meer hypothetisch is. De rest is jouw invulling.
Dan zegt het jou genoeg, prima. Ik hoop gewoon dat mensen gaan inzien hoe slecht het leven in een welvarend land als Nederland kan zijn. En jij weet nooit hoe je gaat reageren als je geen enkele uitweg uit een situatie meer ziet.
In het algemeen, maar dus ook over jou. Ik bedoel te zeggen dat niemand, en dus ook jij niet, weet waar die toe in staat is of reageert als je (voor je gevoel) in een compleet uitzichtloze situatie terecht komt. Edit: vergat dus jou te quoten, daarom werd het wat verwarrend.
Waar ik dan nu benieuwd naar ben: van der Plas wordt dus blijkbaar ook ernstig bedreigd. Bij de andere bedreigingen tot nu toe waren het extreem rechtse (boeren) die daarvan verdacht werden. Laat ik voorop stellen dat ik mij absoluut niet kan vinden in het rechtse gedachtengoed, linkser dan mij ga je ze niet vinden Maar wie zou hier nu verdacht van worden, want ik roep dus al tijden (ook letterlijk hardop in mn omgeving) dat ik een aantal partijen en aanhangers (die onder 'links' zouden moeten vallen) enge clubjes vindt. Maar dan wordt ik altijd een beetje voor gek verklaard, "want de echte enge mensen zitten alleen op rechts"
https://www.ad.nl/binnenland/caroline-van-der-plas-doet-tijdelijk-stap-terug-na-ernstige-bedreigingen
Volgens mij zijn er net zo goed linkse aanhangers die mensen bedreigen, dat soort gekken heb je aan iedere kant van het politieke spectrum. Anne Fleur Dekker bv werd door eigen "aanhang" bedreigd toen ze een relatie kreeg met iemand van FvD, dat zegt voor mij genoeg.
Alles wat radicaal en extreem is (links rechts) is in mijn ogen ‘eng’, zeker als er geweld bij komt kijken. Wel benieuwd welke enge linkse clubjes jij bedoelt dan.