Boerenprotesten en acties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamameer, 28 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zie ze nog niet snel met een 737 de A4 blokkeren ;)

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nou, jij zegt het een paar posten geleden

En

En

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb wel toeslagenouders in een interview gehoord die zeiden: het is goed dat ik hem nooit in het echt tegenkom, want als ik Rutte voor mn auto gehad had dan had ik ws gas bij gegeven.
    Ik kan die gedachte trouwens heel goed begrijpen.
    Maar ik denk dat je nog verstelt staat van hoeveel woede er in de samenleving is. En vergeet ook niet dat er voor zulke acties zoals de boeren een grote groep nodig is. Toeslagenouders hadden de puf niet meer denk ik, en andere groepen zijn wellicht niet groot genoeg of ontbreekt materieel om zulke acties op touw te zetten.
    Ik ben bang dat er nog veel meer boze mensen komen.

Spectre en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En even een luchtige noot van de Speld:

Screenshot_20220728-201319_Instagram.jpg

6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    En toch hè… al die boze mensen en al die inflatie etc etc. Ik werk sinds kort in een winkel, en er komen hier elke dag mensen in hun pauze belegde broodjes en ijskoffie kopen. En dan echt allerlei mensen: van het advocatenkantoor om de hoek tot het meisje van de Kruidvat. De prijzen zijn in de 4 maanden dat ik er werk absurd onhoog gegaan maar iedereen rekent gewoon af. Ook andere zaken (die niet zo noodzakelijk zijn als eten) zijn flink duurder geworden en toch staan mensen met mandjes vol aan de kassa, in de rij… Hebben we het dan echt zo slecht? Of horen we overal dat we het zo slecht hebben en zijn we daardoor zo ontevreden? De vakanties van dit jaar zijn al lang betaald maar gaat volgend jaar bijna niemand meer op vakantie omdat ze dat niet meer kunnen betalen? Schijnbaar zijn er genoeg mensen die de gestegen energieprijzen kunnen betalen, en nog steeds geld kunnen uitgeven aan prullaria en veel te dure broodjes… Fijn voor mij want dan hou ik mijn baan ;) maar ik vraag me wel eens af of we niet te veel nieuws en social media lezen, en daardoor denken dat we het niet meer goed hebben in nederland

femkes, Kolibrie2, citroenrasp en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.110
    12.090
    113
    Voor diegene die denken dat ‘niet boeren’ niet zulk materieel kunnen regelen, dat is natuurlijk onzin. Er zijn meer beroepen waar je een tractor voor nodig hebt.

Edr89 en tuc vinden dit leuk.
  8. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.733
    4.900
    113
    Naaktmodel?

Bekijk bijlage 731012

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.110
    12.090
    113
    Huismuisie en Loufoque vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja van de eerste soort ken ik ook mensen die dat 40 jaar geleden al zeiden over Turkse gastarbeiders die in de wijk kwamen wonen. Er is natuurlijk een verschil tussen woorden en daden.
    Woede wordt ook aangewakkerd en je kan er toe worden aangezet. Dan helpt het niks als mensen elkaar online gaan lopen ophitsen en opruien. Zo’n FDF voorman die de boel graag ziet imploderen heeft echt nul goede bedoelingen met zijn retoriek. En intussen verdient ie er ook een lekkere boterham aan.

Maar goed, onze eigen capitoolbestorming, we gaan het zien. Overigens bekrachtigt dat mijn eerdere punt over verantwoordelijkheid van politici en leiders die een actieve rol hebben in dit verhaal. Trump die de boel eerst ophitst en vervolgens toekijkt en níét ingrijpt. Dat gebeurt hier ook en is niet oké. Zo’n FDF voorman of een vdPlas (zij IS de boerenpartij toch!) moeten nu gewoon aangeven dat dit klaar is, desnoods met de grooste groep boeren die de dupe zijn van deze acties door de slechte beeldvorming. Of het helpt, geen idee, laat ze iig iéts zeggen. Maar nogmaals; zij hebben hun eigen agenda.

Juul75, tuc en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, natuurlijk heeft FVD daar geen goede bedoelingen mee, het zijn eerder criminelen. Maar ik bedoel te zeggen dat wanneer de sfeer rustig en goed is in een land, dan krijgen ophitsers als FVD geen voet aan de grond. Enkelingen die boos zijn en zich bij zo'n club aansluiten heb je altijd. Maar ik merk nu toch echt andere geluiden. Ik hoor en voel zoveel onrust in de maatschappij.

12. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    426
    435
    63
    Vrouw
    @Juul75 Zou je mijn post niet uit verband willen gebruiken om je punt te maken :). Ik zeg namelijk niet dat de protesten enkel en alleen bestaan uit beroepsdemonstranten. Ik zeg alleen dat die er wel degelijk zijn, ongeacht het onderwerp van de demonstratie, en dat zij juist de radicalen eruit weten te pikken om de boel nog verder op te stoken.

Spectre, Leesteken en Edr89 vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

In de dorpjes om ons heen hebben genoeg gezinnen die wat vrij wonen een trekker, sommigen gewoon voor de jeugd om mee te spelen. Nou dat zijn echt geen boeren hoor.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja en de meesten hebben ook een berg opgespaarde mest liggen en stapels hooibalen waar de kiddoos hutten mee bouwen…..

Tuurlijk zullen er ook niet-boeren tussen zitten. Heilig van overtuigd. Maar het bagatelliseren kan ook lachwekkend worden.

Suzy85, Syane en Juul75 vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Als jij een trekker hebt kun je zelf ook aan hooibalen komen hoor, die pik je zo op.

16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Las gister over hooibalen in zwart plastic bij in en afritten, in het donker. Dat doe je dan toch om een ongeluk te veroorzaken. Vraag me af hoe dat werkt in iemands hoofd, of ze dan blij worden van het idee dat een compleet onschuldig persoon met een familie en vrienden gewond raakt of dood gaat er door. (Maakt me niet of dat door een boer of iemand anders gedaan is, ben echt benieuwd wat er in iemands hoofd gebeurd als ze dat bedenken)

femkes, Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    #677 bosi333, 29 jul 2022
    Laatst bewerkt: 29 jul 2022
    Ik hoop dat er snel een oplossing komt in de vorm van een compromis. Waarin vooral ook gekeken wordt naar oplossingen waar de boeren en hun bedrijven niet te hard worden getroffen.

Dat er iets moet gebeuren staat vast. Het probleem van de stikstof is groot. Maar er is vast meer dan 1 oplossing.

Ik hoor zo links en rechts dat er vanuit bedrijven ook oplossingen zijn aangedragen( voedsel, verminderig van uitstoot door vloeistoffen, andere opslag van het CO2)

Nu is alles gericht op verminderingvan de bedrijven en de boeren maar er is vast ook een andere weg.

Iemand hun toekomst afnemen vind ik persoonlijk erg heftig.

( ik keur de acties op de snelwegen niet goed...dat gaat mij wel wat te ver)

Clairemin, Leesteken en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik snap helemaal wat je bedoelt. Wij zeggen thuis ook: dit moet mis gaan. Ik denk nml dat wij allemaal zo vast zitten in ons consumptiepatroon dat wij helemaal niet “de tering naar de nering kunnen zetten”. Oftewel: veel mensen blijven gewoon hun manier van leven leiden zoals altijd, maar zullen daardoor op een bepaald moment in de problemen komen. Wij zijn als westerlingen als het ware verslaafd aan luxe. Ik ben bang dat veel mensen nu het vet op de botten aan het opmaken zijn, en daarna wellicht zelfs schulden aan zullen gaan. Daarbij komt straks in de winter de hoge energierekening pas. Dus als we de gevolgen gaan zien zijn er wellicht echt al grote problemen op ontstaan, tot die tijd lijkt er nog niet zoveel aan de hand. Denk ik tenminste…

SAARC, Leesteken, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.110
    12.090
    113
    Maar alle boeren over één kam scheren vind ik ook niet fair. Ik heb echt respect voor @jannanas voor het rustig blijven uitleggen en reageren.

Huismuisie, Leesteken en Saartje33 vinden dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.952
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!

jannanas vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina