https://www.nu.nl/binnenland/6216198/fdf-belooft-na-verkennend-gesprek-met-kabinet-hardste-acties-ooit.html Waar slaat dit nu weer op? Een eerste gesprek waar men niet eens bij was. En dat is dan reden voor de hardste acties ooit? Ik begrijp zoiets werkelijk niet.
Wat mij betreft mag die Mark vd Oever net zo aangepakt worden als Willem Engel. Voor mij van hetzelfde kaliber.
En die Henk Bleker dan?! Zelf medeveroorzaker van dit hele probleem. Bart Kemp reageerde ook al fel en met belachelijk maken (nadoen met kinderlijke stem) van Van der Wal. Het valt mij op dat juist degenen die niet bij het gesprek zaten heel emotioneel en fel reageren. Net was op tv Tineke (achternaam weet ik niet) die een biologische groep boeren vertegenwoordigde en aan tafel had gezeten. Zij vertelde een heel ander verhaal dan LTO. Ze snapte het ook niet goed. Ze zei “de sfeer was goed. Respectvol. En mede daardoor kwamen er excuses van van der Wal bijv”. Zij vond het oprecht en voelde zich teveel over een kam geschoren met LTO en hun negatieve reactie. Zij staat er echt heel anders in. En herkende het echt niet wat LTO achteraf zei.
LTO had van tevoren natuurlijk al een standpunt ingenomen en was niet van plan om water bij de wijn te doen.
Grote bedrijven agro-industrie weigeren stikstofoverleg met Remkes https://www.nu.nl/binnenland/6216776/grote-bedrijven-agro-industrie-weigeren-stikstofoverleg-met-remkes.html (via @NUnl) Hoe de grote agri bedrijven de boeren protesten financieren en hoe zij de houding van de boeren spiegelen of misschien wel dicteren. Ze gaan niet in gesprek zolang nd er geen handreiking aan de boeren is gedaan. Ja logisch, zij hebben er het allergrootste belang bij dat de stikstof plannen van tafel gaan.
Ik vind dit dan altijd weer gek he, dan zijn de boeren helema in het nieuws, en dam vervolgens komt er dit nieuwsbericht... https://www.telegraaf.nl/nieuws/753319600/nieuw-virus-gevonden-in-china-35-voornamelijk-boeren-besmet Serieus?....
Dat de boeren nu natuurlijk volledig in het nieuws zijn, al weken, en dan komt er een nieuwsbericht over een virus dat vooral heerst onder boeren. Dat vind ik apart. Misschien is het gewoon toeval hoor maar het viel me gewoon op.
Nee precies. Er is helemaal niks nieuws aan ziekte overdracht tussen dier en mens, en dat speelt dan vooral natuurlijk bij degenen die het meeste contact hebben met de dieren of hun uitwerpselen of lijkjes (bij op t land werken) of het grootste risico lopen gebeten te worden.
Ah okee. Ik denk dat de uitleg van @MadeInUSA juist is, daar waar mensen en dieren veel samen leven is de grootste kans op overdracht van gemuteerde virussen dus het lijkt me toeval.
Boer die afval dumpte op A18 krijgt taakstraf van tachtig uur https://www.nu.nl/binnenland/6217102/boer-die-afval-dumpte-op-a18-krijgt-taakstraf-van-tachtig-uur.html (via @NUnl) Echt, ik ken deze man dus van jaren geleden he? Misschien dat ik inderdaad in de verkeerde boeren kringen kom en dat daarom mijn beeld zo anders is dan van de meesten
Ja dat denk ik ook hoor. Zal vast veel vaker spelen. Maar de afgelopen jaren zijn zulke berichten nog nooit in het nieuws geweest, waarom dan nu wel snap je...
En werden daar in de media specifiek 'slachtoffergroepen' bij genoemd die toevallig op het moment van uitbraak al niet bepaald positief in het nieuws waren? Vooral daar er ook in alle artikelen over dit spitsmuisvirus onder de schreeuwende koppen aangegeven wordt dat de situatie niet heel zorgwekkend is, en de symptomen niet ernstig. M.i. zou het sowieso handig zijn in dit vroege stadium (35 gevallen op bijna 1,5 miljard Chinezen ) geen bepaalde doelgroepen te framen... Maar ja, dan zou geen hond het artikel lezen natuurlijk.
Ja maar daar werden toch geen specifieke beroepen bij genoemd. Nu wordt er echt gesproken over een virus onder "boeren". Waarom moet dat in de koptekst en in het bericht worden benoemd? Waarom staat er niet gewoon alleen dat het vaker voorkomt bij mensen die veel met dieren werken. Daarbij zijn het 35 mensen in een land met 1.4 miljard mensen en is er geen geval bekend dat het van mens op mens gaat. Dus waarom is dit nieuws? Wat willen ze er nou mee bereiken om "boeren" te benoemen, wat is de meerwaarde ervan? De boeren komen steeds negatiever in het nieuws en dan is een dusdanig artikel produceren nou niet bepaald een handige zet in mijn ogen. Dat er serieus niemand van de redactie van RTL is die zegt. " nou jongens, misschien moeten we de " boeren" maar niet benoemen in het bericht, het heeft geen meerwaarde en ze zijn al zo negatief in het nieuws, dus laten we het maar gewoon over mensen hebben die veel met dieren werken" Dat verbaast mij gewoon. Dat is hetzelfde als dat apenpokken virus waarin 10000 keer benoemd moest worden dat het vooral onder homoseksuele mensen voorkomt. Dan wil je als land af van de, helaas nog steeds, aanhoudende "homohaat " en dan ga je dat zo uitlichten. Gewoon niet handig. In nieuwsberichten van andere landen omtrent dit virus wordt ook gesproken over fabrieksarbeiders, maar in NL worden fabrieksarbeiders nergens genoemd, enkel de boeren. Dat icm hoe de boeren nu in het nieuws komen viel mij gewoon op, dat kan toch? Dat heeft niks met achterdocht te maken, maar met logisch nadenken hoe en wat je in het nieuws brengt in de huidige wereld waarin verdeeldheid onder de mensen steeds vaker heerst.
Ik geloof niet dat er in Nederland ooit veel te doen is geweest om dromedarishouders... Jemig je kan overal wel wat achter zoeken. Lijkt me enorm vermoeiend. We hebben het hier ook nog over boeren aan de andere kant van de wereld, en waarschijnlijk een heel andere manier van bedrijfsvoering.
Inderdaad, er was geen ophef over dromedarishouders. MERS werd dus toegeschreven aan de dromedaris, niet de dromedarishouder. Dus waarom moeten in het geval van een insignificant virus veroorzaakt door spitsmuizen juíst in deze tijd boeren in de kop breed uitgemeten worden terwijl je zelf ook wel weet dat een groot deel van de bevolking in NL niet verder leest dan de koppen (zeker aangezien je zonder abonnement niet verder kunt lezen dan de koppen). Heeft niets te maken met overal iets achter zoeken, dit zaait alleen maar meer verdeeldheid. Wij hadden een aantal jaar geleden trouwens een spitsmuizenplaag in huis, zoals waarschijnlijk miljoenen Chinezen. We wonen op het platteland, zoals waarschijnlijk miljoenen Chinezen. Maakt ons nog geen boeren.
Nou, misschien is het wel goed dat we inzicht krijgen waardóór die virusuitbraken komen. Je kunt er wel om heen praten, maar als de boerderij de oorsprong is, dan hoef je toch niet zo krampachtig te zeggen dat het gaat om mensen die met dieren werken. Want dat kunnen ook dierenverzorgers in een dierentuin zijn. Sinds corona vind ik dat hier best aandacht aan geschonken mag worden. Dat gebeurt nu blijkbaar ook en is het in het verleden dus nog niet gebeurd. Dat 'ineens' is niet zo ineens wat mij betreft. Dat komt doordat er een steeds dringender oproep is om kritisch te kijken naar plekken waar grote groepen dieren en mensen bij elkaar komen. Daarin zit nl een significant risico.
Je leest dingen misschien meer met een achterdocht. Dan gaan je andere dingen opvallen. Dat kan ook gebeuren als je bijvoorbeeld zwanger bent. Dan vallen andere zwangeren ineens meer of berichten over zwangerschappen.