boerkini

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door djellybelly, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik snap werkelijk waar niet hoe iemand een probleem kan hebben met een vrouw in boerkini. Vind het juist goed als zo'n vrouw meezwemt tijdens de "reguliere"zwemtijden.Want...hoe moet het nou als zij met haar nederlandse vriendin wil gaan zwemmen? Die mag niet in het "allochtonen uurtje"(klinkt echt vreselijk) meezwemmen...
    Echt heel erg jammer dit.

2. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    "Brandweer haalt ezel uit zwembad
    Uitgegeven: 23 februari 2008 20:49
    Laatst gewijzigd: 23 februari 2008 21:05

DRIEBERGEN - Een ezel heeft zaterdagmiddag in Driebergen ongewild een vroege voorjaarsduik in een zwembad genomen. Het dier was vermoedelijk losgebroken uit zijn verblijf in een nabijgelegen weiland en in een tuin aan de Sparrenlaan over het groene afdekzijl van het zwembad gaan lopen. "

Kijk, dit gaat me dan weer te ver: een ezel in het zwembad :)

3. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Carlijn: Proest :D

@Elvira: Ja, dat beeld van die besnorde Duitse man kwam ook bij mij naar boven borrelen.. En wat dichterbij in de geschiedenis de apartheid. Ik zie het probleem van zo'n boerkini in een zwembad ook niet zo.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Tja Mila,
    Helaas zal dat altijd een issue blijven, tolerantie tegenover andere gelovigen, niet gelovigen of wat dan ook. Kijk ik vind het ook heel naar als iemand me hun geloof in mijn strot probeert te duwen, maar is iemand daarom minder of meer dan ik, nee dus.

Lia,
    Dat was echt het eerste wat in me op kwam. Lekker hokjes plaatsen, net zoals vroeger. Ik kan me gewoon schamen voor de mentaliteit hier in Nederland. Ik blijf er gewoon bij dat we elkaar moeten respecteren en wellicht blijft het dan leuk met zijn allen en kunnen we leren van elkaar.

Groetjes,
    Elvira

5. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ik wil geen discussie opwekken hoor.. vrouwen mogen hier wat mij betreft lekker in boerkini zwemmen naast mij! maar wat ik me afvraag.. in landen waar de boerkini "regulier" is, mogen wij daar wel in ons zwempak of bikini zwemmen?

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja in Turkije draag ik gewoon een bikini en daar heb ik ook wel vrouwen met een boerkini gezien.
    Landen als saudie arabie daar alleen op de daarvoor bestemde plekken maar mag je niet topless.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja die aparte openingstijden zijn JUIST al een tegemoetkoming aan vrouwen die niet met mannen mogen/willen zwemmen. Dus dat hokjes gevoel dat is er zowiezo. Door de aparte openingstijden, kunnen ze juist zwemmen! En ook leren zwemmen! Wat ook zeer belangrijk is.
    Als je zou zeggen, leven en laten leven, dan zou er dus voor heen geen moslima kunnen zwemmen... en of dat zo positief is? (in een land met veel water?)
    Bij ons in het bad heb ik de boerkini nog niet gezien. Ik ben benieuwd hoe er op gereageerd zou worden. Het zou wel opzien baren denk ik. Maar dat is met alles wat 'nieuw' is. Hier moeten mensen ook gewoon weer eventjes aan wennen. En zolang het gemaakt is van stof, dat geen problemen geeft voor de filter apparatuur en dergelijke, (dus echt badpakkenstof etc) is het voor mij geen probleem.
    Wat iemand zegt van; al zwem je met handschoenen en dergelijke, dat maakt mij niets uit : Zo gemakkelijk gaat dat niet... Daar geraken de machines om het water te zuiveren gewoon verstopt van.

Ik vind het wel erg jammer dat het zwembad zo reageert.

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Lijkt me niet echt prettig zwemmen met zo'n ding aan. :(
    Ik zou wel raar opkijken als ik naar het zwembad ga en ik zie iemand in zo'n ding. Maar vind het geen probleem dat zij daarin willen zwemmen eigenlijk.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Het is precies hetzelfde idee als onze zwemmer dragen met wedstrijden, dus het zit niet oncomfortabel denk ik.

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Maar bij wedstrijdzwemmers zit het heel strak en het plaatje een paar berichtjes terug lijkt meer van dat joggingpak stof. Maar mss is het plaatje niet representatief hoor, ik heb er geen verstand van.
    Lijkt me een beetje als met kleren aan zwemmen net als moest met het zwemdiploma zeg maar.

11. sim

sim Niet meer actief

http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=81965

blijkbaar heeft het den haag bereikt en wordt het nu toegestaan, waar nederland zich al niet druk om maakt! :confused:

weet je waar ze zich maar eens druk over moeten maken? over het rechtsysteem, en niet over dit soort onzinnigheden, bah!

12. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Teveel stof verstopt de filter van het zwembad, dat weet ik. Voor de rest kan het mij eigenlijk weinig schelen, al zwemmen er mensen met 3 hoofden en 6 armen in het zwembad. Zolang ze mij maar met rust laten :p

O NOG VERGETEN wat ik wel vind is, als zij dat mogen dat wij dan ook zoiets moeten mogen aantrekken in het zwembad. Eerlijk is eerlijk. Ik voel mij anders ook niet goed in een badpak maar moet het wel dragen om een zwembad binnen te mogen.

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Je hebt toch ook zwembaden waar jongens/mannen alleen van die zwembroeken mogen dragen die een 'slipmodel' zijn en geen lang boxershort model?
    Hoe zit dat dan? Zo'n boerkini is helemaal een hoop stof.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier sluit ik me dus bij aan!

Vaak komen er hele discussies over dat nederlanders niet tolerant zijn etc. blablabla
    Maar..als wij in kort rokje en topje naar een land gaan waar volledige lichaams bedekking normaal is, wordt je ook aangesproken en soms geweigert op bepaalde plekken....
    En dan wordt er gezegt, ja je moet je aanpassen aan de bevolking.. Maar hoever gaat die aanpassing dan?

Kijk ik vind het onzin, mensen weigeren om uiterlijk, kleding etc.(laat ik het woord religie even achterwegen...) dus vind deze weigering absurt, maar laten we eerlijk zijn, is dit andersom niet ook het geval?

kus miek

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja, andersom zou het ook het geval moeten zijn. Maar helaas zijn veel van die landen niet zo tolerant, maar daar kan je de moslima's hier niet op aankijken en ze als een soort van straf dan ook het zwemmen in boerkini dan maar verbieden (vind dat ook niets voor Nederland).
    Vraag me trouwens af hoeveel van zulke landen er nog zijn buiten bijv Saudi Arabie, in een moskee in bijv Turkije word het inderdaad van je verlangt dat je een hoofddoekje draagt en bedekkende kleding maar ook in Spanje word het niet altijd geacepteerd als je met een bikinitopje een kerk binnen wilt gaan..

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ach ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik gewoon vind dat dit toegestaan moet worden. Het hoort bij hun geloof, en ik vind het niet eens zo'n rare gedachte dat je je lichaam voor jezelf en je man houdt. Ik heb daar minder moeite mee dan die eeuwige topless vrouwen met hangtieten op het strand waar ik dus eigenlijk helemaal niet tegenaan wil kijken. Doe mij dan maar een boerkini. Het enige waar ik moeite mee heb is gezichtsbedekkende kledij, zoals de burka. In mijn ogen is dat ook voor een Nederlandse man een goede vermomming wanneer het een overval wil plegen oid. Maar zo'n boerkini met gewoon een open gezicht: waarom niet?

17. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Meryem: Spanje weet ik niet, maar in Italie kom je de grote kerken als de Sint Pieter echt niet in met onbedekte schouders, hele korte rokjes of korte broekjes. Geldt overigens ook voor mannen.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar dat is ook niet zo raar, ik bedoel ; dat is het hart van het geloof voor veel mensen. De kerk, de moskee, de gebedsplaatsen dus... Ik vind het eerder schokkend en oneerbiedig als mensen luidpratend een religieus gebouw in gaan. Iets dat je soms nog wel ziet in zeer toeristische gebieden waar het gebedsgebouw zoooo opengesteld is voor de toeristen dat het eigenlijk dus geen gebedshuis meer is. Vreselijk vind ik dat. Maar oke.. das weer wat anders :p

Deel Deze Pagina