boertje laten na het voeden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wen, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    onze kleine heeft erg veel moeite om te boeren na het voeden. Dan leggen we hem na een tijdje toch maar in bed en wordt hij later huilend wakker omdat het boertje dan dwars zit. Erg zielig

    heeft iemand tips hoe om het boeren te verspoedigen?

    Alvast bedankt.

    wendy
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zet hem bij mij op schoot, even kloppen, duurd nooit lang,
    misschien moet je evn rond lopen?
     
  3. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Luca wil ook heel slecht een boertje laten.
    Meestal loop ik ff met hem rond en klop op zijn rugje vaak wil dit wel eens helpen.
     
  4. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Zachtjes de trap oplopen wil ook nog wel es helpen
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    soms komt het bij deniz ook gewoon niet. dan leg ik hem toch gewoon maar neer, probeer het een paar minuten later nog eens en anders zit er niks anders op dan te wachten tot hij er zelf mee komt (hij wordt dan heel onrustig). alle andere tips (kloppen, over schouder hangen etc) heb ik al geprobeerd. wel scheelt het als ik halverwege de fles hem ook alvast laat boeren, alhoewel hij niet altijd halverwege de fles los wil laten ;)
     
  6. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Op de knie zetten en een beetje hobbelen werkt bij Sven altijd wel goed, alleen soms wil het nog niet komen maar als het komt kunnen ze vrij hard zijn...
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gek dat dit zo verschillend is he, Justin hoeft al uit zijn ligpositie overeind te komen, en er komen al boeren. Voorheen ging ie daarna meteen naar bed en idd... s nachts wakker worden omdat er wat dwars zat. Dus voortaan houden we m nog ff 5 minuutjes op schoot zodat alles er uit kan.
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano heeft er ook moeite mee, maar sinds ik hem tijdens de voeding 1 of twee keer extra probeer te laten boeren gaat het ietsje makkelijker. nu blijf ik na een voeding minstens 20 a 30 minuten zitten met hem, klop hem zachtjes op zijn rug, en wissel van houding en soms als ik ietsje voorover buig komt ie eruit bij hem.
     
  9. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Hier gaat het ook moeizaam.
    En idd als ik met d'r de trap op of af loop komen ze meestal wel.

    Groetjes, Mirelle.
     
  10. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Het ging ook moeizaam bij Mark (toen hij nog klein was). Ik gaf BV, en het CB zei dat het niet hoefde. Nou, ik was het daar niet mee eens. Mark moest toch uiteindelijk een boertje laten.
    Ik probeerde het wel een kwartier lang. Daar zat ik dan 's nachts met een slaperig hoofd.
    Het lukte soms als ik Mark even neerlegde (horizontale ligging), en weer oppakte. Maar ook niet altijd.

    BTW Patroeschka, kan Justin al zitten? Ik zag dat op een van de foto's (achter een van zijn speeltjes).
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja nog niet helemaal los maar wel bijna, hij gaat er alleen ff in als wij eten, want áltijd als wij gaan eten, gaat ie mopperen haha en wil ie aandacht lijkt wel. Misschien net 10 minuutjes hoor.. Vind m hier nog net ietsje te jong voor nl..
     
  12. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ja Devin is nog maar érg klein dus veel ervaring heb ik nog niet..Maar devin kon eerst ook niet boeren..Nu zet ik haar na 5 minuutjes voeden al even op de knie en hobbel ik zo wat heen en weer. meestal komt er dan wel al een boer. Dan voed ik gerust verder en na de voeding hetzelfde, gevolgd met even neerleggen en weer oppakken.
    Een heel gepak en gesjouw dus, maar voor Devin helpt het heel goed..

    succes, is niet leuk je kleintje te zien spartelen tegen die luchtbellen!
     
  13. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem... (BV) Soms boert ze wel meteen, maar meestal niet. Als ze niet boert geeft ze wel vaak wat mondjes terug. Als ik haar uiteindelijk neerleg omdat ze in coma ligt en écht geen boertje meer gaat laten, moet ze later vaak spugen ipv boeren. Ook heel vervelend... Op ruggetje tikken en rondlopen werken niet, neerleggen en optillen wordt vaak spugen, dus ik zal de trap eens gaan proberen.
     
  14. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ow ik las trouwens dat je niet op de rug maar op de billen moet 'tikken' / 'kloppen' (dus tegen die grote luiers hihi)
     
  15. Wen

    Wen Actief lid

    Bedankt voor jullie antwoorden! We proberen het gewoon allemaal!
    Vandaag op het consultatiebureau zei ze dat het ook helpt om het even op zijn buik te leggen..
    Gaan we ook proberen.
    xx
     
  16. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ja inderdaad op de buik leggen, bij Esmee komt er meestal een boer dan ook altijd heeft ze niet eens gegeten of gedronken :)
     
  17. Madeliefst

    4 nov 2006
    39
    0
    0
    Hoi Wendy,
    Mijn Jelle had het probleem ook. Werd er helemal driftig van als het boertje dwars zat en hij hem er niet uit kreeg. Borstvoeding werd borstworstelen. Hij is nu een paar weken ouder (vandaag 8 weken) en ineens gaat het een stuk beter, dus niet wanhopen, hij gaat het ineens beter doen straks! Succes ermee, groetjes, Madelief
     

Deel Deze Pagina