hey hey Sinds mijn dochtertje bijvoeding krijgt proef ik alles van te voren. Niet omdat ik dat nou zo lekker vind maar omdat ik graag dat wil proeven wat mijn dochtertje nou binnen krijgt. Als ik dan iets proef waarvan ik denk IEW ! Dan is dit vaak ook het geval ,maar ook van fruithapjes en zelfs nu van de verse hapjes ( oftewel eten met de pot mee) proef ik ook alles van te voren.. Ik ben hier al een paar keer raar op aangekeken als ik een fruithapje open maakte en ik eerst zelf een hapje nam. Zijn er meer die dit doen ? En als jullie iets vies vinden , vind je kleintje dat dan ook ? Groetjes !
Ik geef dan geen potjes maar alleen vers, maar ik zou de potjes ook eerst proeven. En ik ken meerdere moeders die de potjes eerst proeven voordat ze het aan hun kindje geven.
Ik geef nu ook merendeels vers maar soms dan maak ik nog weleens een potje warm.. Ook bij vers eten proef ik het eerst. Misschien een rare tik
Inmiddels proef ik het niet meer, maar in het begin ook wel hoor. Het heeft me in elk geval geleerd dat potjes-eten supervies zijn! Gelukkig ben ik in de gelegenheid om lekker elke dag vers te koken en Jesse eet dan ook al een hele poos met de pot mee (uitzonderingen daar gelaten) en dan krijgtie een potje. Gek genoeg vindt hij dat nog prima ook!
Ik proef alles, maar dan ook echt alles voordat ik het geef hihi Zelfs zijn medicijnen proef ik, wil immers weten wat ik een beetje kan verwachten Toen hij aan de puffers zat, heb ik dat ook uitgeprobeerd, jemig dat is echt een naar gevoel, ik snapte ook dat hij er niet vrolijk van werd Maar ja ik proef dus inderdaad alles, en krijg ook gekke gezichten ervan
Mijn man eet geen groenten dus was het af en toe lastig voor mij om zelf genoeg te eten. Nu krijgen zowel Kyra als mama 's middags een groentehap. Ik voedt haar bij a la Rapley (stukjes) en ik maak gewoon wat extra en dan eet ik zelf lekker mee. Dus nee hoor ik vind het helemaal niet raar, want ten eerste wil je als moeder graag weten wat je kind binnenkrijgt en ten tweede kan het af en toe best lekker zijn.
toen onze dochter nog potjes groente kreeg, voelde ik alleen met mn lippen of het niet te warm was, maar proeven nee vaker neit dan wel. Fruithapjes wel, maar die zijn ook vaak wel erg lekker
hahahaha, leuke vraag eigenlijk. Hier heb ik dus geproefd toen maik al een paar keer wat uit een potje had gekregen. Niet te pruimen zeg . Dacht eerst zal wel aan het smaak potje liggen. Toen een paar keer meer geproeft. JUK! Nu eet hij dus als het even kan met de pot mee. Alleen als we echt iets eten met heel veel kruiden ofzo, of als we een keer weg zijn krijgt hij dus een potje. Hij vind het wel lekker, maar kan niet zeggen dat ik dat begrijp. Maar ach. Groetjes Janna
Ik proef ook alles meestal maar wat ik vies vind hoeft het mannetje helemaal niet vies te vinden. Ik probeer hem dan ook aan smaken te laten wennen die ik niet lekker vind. Kaas eet ik bijvoorbeeld eigenlijk niet maar ik hoop wel dat mijn mannetje kaas leert eten dus ik probeer wel het goeie voorbeeld te geven. Potjes geef ik niet en ik heb er wel een keertje eentje geproefd (bij een vriendin) maar yech, dat smaakt nergens naar. Veel kindjes vinden ze wel lekker dus het zegt niets. Als kindjes zo klein zijn moeten ze nog echt leren wat zij lekker vinden en wat niet. Als je probeert je eigen voorkeur er buiten te laten dan gaan ze echt hun eigen ding doen en leren ze niet wat jij vindt...
Hier ook iemand die alles proeft hoor, maak alles vers maar toch even proeven, kijken of het niet te zuur is. Of dat het bijvoorbeeld niet te warm is. Maar ook als ze een koekje krijgt of een soepstengel dan eet ik er een stukje vanaf om te kijken of het niet oud is of wat dan ook. Heb wel eens een reactie gekregen als ik dit bij bezoek deed; "Voor jou hebben we ook wel een koekje hoor" . Het enige wat we niet proeven is opgewarmde moeder melk (wel een een paar keer gedaan) maar blegh dat is zo vies , gelukkig vind de kleine het wel lekker 8) Ach als moeder wil je gewoon weten wat je kleintje eet en proeft :-D