boertje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door bbj, 16 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbj

    bbj Lid

    2 jul 2006
    8
    0
    0
    Assen
    Hallo,

    Onze zoon Twan is nu bijna vier weken oud. Hij is 2,5 week te vroeg geboren en woog 2910 gram. Hij groeit goed, is tevreden en plast en poept ook goed. Sinds een aantal dagen krijgt hij 5 voedingen van 90cc, krijgt om 22.00 uur zijn laatste voeding en is meestal rond 05.00 - 06.00 uur wakker voor de volgende voeding.

    Er is alleen een ding dat wat lastig gaat en dat is het laten van een boertje. Hij heeft vaak wel 3 a 4 boertjes als het loskomt. Zo nu en dan begint hij echt te kokhalsen of een boertje eruit te krijgen en meestal kreunt hij enorm voordat hij er uberhaupt een boertje uitkrijgt. Ook spuugt hij er geregeld wat bij (geen enorme hoeveelheden).
    Wat is al geprobeert heb is hem in verschillende houdingen houden, over zijn rug wrijven, met hem rond gaan lopen. Ik laat hem tijdens het drinken ook tussendoor boeren of probeer dat. Wat kan ik doen om het boeren voor hem wat makkelijker te maken?

    Ik hoop dat je een tip voor me hebt. Alvast bedankt.

    Groeten van Betty
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat je moet proberen te voorkomen is dat twan veel lucht tijdens het drinken inslikt. Je zou eens een andere fles / speen kunnen proberen.

    Blijft hij er toch veel last van houden dan is tussendoor laten boeren goed. Neem hiervoor ook echt de tijd. Wrijf en klop hem zachtjes op de rug.
    Tijdens het voeden twan wat rechtop houden en na de voeding ook.

    Maar eerst eens een andere speen proberen is zeker de moeite waard.

    (ben er vanuit gegaan dat je flesvoeding geeft gezien de 90 cc)

    Ilja
     
  3. bbj

    bbj Lid

    2 jul 2006
    8
    0
    0
    Assen
    Hallo Ilja,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik geef inderdaad flesvoeding. Ik heb zo'n speciale fles van difrax ter voorkoming van te veel lucht mee naar binnen nemen (zo een met een knik erin en een losse onderkant). Ik gebruik het kleinste speentje (een S van difrax). Heb je misschien een tip voor een andere speen? Ik neem aan dat dit wel de juiste fles is?

    Groeten van Betty
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een tip voor een andere speen vind ik moeilijk. Tegenwoordig zijn er zoveel soorten en maten. De één vind dit fijn en een ander kiest juist voor dat. Even uitproberen zou ik zeggen.

    (mijn persoonlijke ervaring met de avent flessen en spenen is erg goed, maar dat is echt persoonlijk)

    Ilja
     

Deel Deze Pagina