Vraagje vliegen met baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn man gaat binnenkort vliegen met mijn zoontje maar nu vroeg ik mij af hoe je dat doet met de kinderwagen. Kan ik die gewoon meenemen (quinny speedi xs) of moet ik dan een echte buggy aanshaffen? En op internet opgezocht wat onze wagen weegt en dat is zo'n 16kg. Want als ik toch een buggy moet aanschaffen dan ga ik de kinderwagen wegdoen want hij zit nu in de maxicosi maar daar is hij nu echt wel te groot voor (hebben lange baby) dus wouden de gewone wagen sowieso ombouwen tot buggy.

En nu ik toch bezig ben, hoe doen jullie dat met voeding? Mag je dat gewoon meenemen in de koffer of moet het een gesloten verpakking zijn?
    Ze gaan naar turkije en hij gaat mee op de schoot.

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ivm de kinderwagen: dat hangt af van de luchtvaartmaatschappij. Wij hebben al 2 keer gevlogen, en mochten onze kinderwagen gewoon meenemen tot aan de gate. Daar werd deze dan nog apart bij in het bagageruim gezet.
    Maar ik weet dat er ook maatschappijen zijn waarbij je enkel een paraplu-model buggy mag meenemen.
    Dat moet je dus goed navragen!

In je handbagage mag je babyvoeding meenemen voor tijdens de vlucht. Water voor je baby mag ook mee.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wij hebben de kinderwagen meegenomen. Deze werd bij het boarden overgenomen en ging toen bij de rest van de bagage. Helaas is hij in het vliegtuig kapot gemaakt (wiel afgebroken).

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    over voeding van de kleine maken ze nooit een probleem.
    Ik had toen ook de luiertas met de voeding bij me in het vliegtuig, juist voor baby's maken ze een uitzondering.
    Onze zoon was toen 7 maanden toen we gingen vliegen en we hadden een lichtgewicht buggy die ook in ligstanden kon gekocht.
    Je mag de buggy tot aan het boarden bij je hebben en daarna word je gewezen waar je hem neer moet leggen.
    Buggy's worden als eerste uitgeladen.
    Hier nooit problemen gehad met schade of iets.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    En luiers en billendoekjes, mag dat ook allemaal mee ?

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Kijk eens bij prampack. Dat is een tas waarin veel kinderwagens passen en je de kinderwagen veilig kunt meenemen. Wij hebben het niet zo op buggy's en wilden daarom onze vrij grote stokke crusi meenemen. Het is afhankelijk van de vliegmaatschappij, maar veel maatschappijen staan toe dat je de kinderwagen zonder extra kosten mag inchecken vlak voor boarden. Even goed nakijken!

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij moesten de kinderwagen inchecken met de koffers (Transavia). Heb em in een transporttas gedaan tegen beschadigingen.
    Luiers, billendoekjes, voeding voor de baby, etc mag je gewoon meenemen in de handbagage.
    Kijk ook even op de website van de vliegtuigmaatschappij. Iedere maatschappij heeft volgens mij weer net andere regels. Dit zijn de Transavia regels: vliegen met baby

8. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    hier ook naar Turkije geweest 3 jaar geleden met een baby van 4 maand oud.
    We hadden op marktplaats een kinderwagen gekocht. je leest wel vaker dat ze kapot gaan. Pas toen we het vliegtuig ingingen moesten we hem afgeven.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ouders die alleen met hun kind vliegen, hebben even toestemmingsverklaring nodig van de andere ouder. Ik wil je daar even op wijzen want de Nederlandse douane is streng. Dus zorg ervoor dat alle papieren in orde zijn.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #10 Strandbal, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
    Dankje voor de tip maar was op de hoogte. Formulier heb ik al alleen nog ff geboorteakte opzoeken, heb ik iets te goed opgeruimd... En anders koop ik die wel bij de gemeente.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hangt van maatschapij!
    We vliegen as zondag met klm en hebben mamas papas buggy wel inklaarbaar maar gern paraplu. 75x55x30 en 9kg.
    Gebeld en ze zeiden dat is geen probleem is tot gate nemen dan wordt het daar ter plekker bepordeeld of die inpast anders gaat ie daar de baggage in.

Ik vind alle buggys een bagger ga echt mijn kind daarin niet inrijden.
    We hebben dus bewust gekozen voor degelijke buggy naast Joolz.

In september vliegen we met transavia en buggy zal 99% met baggage moeten dan doen we dat ook gewoon in plastic tas inpakken.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is trouwens nu op schiphol anders hebben we gehoord via telefoon:
    Als je online inchekt dat geeft je baggage in soort kooi en scan je je passport en bording card. Dus er is niemand die je kan zeggen dat je buggy in moet leveren.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ok helemaal top!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je een fijne draagzak door de baby? Ik vond dat erg fijn op vliegveld, in vliegtuig maar ook op reis. zowizo is een goede draagzak ( Een ergobaby bijvoorbeeld, eigenlijk onmisbaar!

Je kindje mag gewoon een verzorgingstas met spullen mee, de rest doe je in de bagage maar zorg wel dat je meer dan genoeg in de handbagage hebt qua voeding en luiers, stel dat je koffer niet goed aankomt dan heb je iig tijd om voeding te gaan kopen en luiers ipv dat je 3 luiers in de verschoontas had en 1 voedingstorentje zeg maar. Heeft je kindje een fopspeentje? Ik gaf ze tijdens het opstijgen en landen de fles of tuitbeker ivm drukverschil in de oortjes. Wij hebben toen dochter 8 weken was gevlogen naar midden oosten en toen dochter 2,5 was en zoon 1, naar nieuw zeeland gevlogen.

Deel Deze Pagina